Mercedes w245 2005 1.7 benzyna automat - stuki oraz wibracje.

02 Gru 2020, 22:18

1.Stukanie dochodzące z kolektora ssącego, a dokładnie z tego elementu bo czuć stuki na nim (zdjęcie na dole postu) . Co to jest i jak się do niego dostać? Ewentualnie jak wyciszyć lub naprawić.
2.Wibracje na D i R były zmieniane poduszki przednie silnika, a tylnie są dobre ale wibracje nie ustały. Gdy teraz jest zimniej wydaje mi się że trzęsie nim trochę bardziej ale nie ma reguły czy autu jest nagrzane czy zimne.
3. Poza tematem mój mercedes pali po mieście prawie 14l (sprawdzane przez dotankowywanie). Co mogę sprawdzić lub wymienić by zmniejszyć spalanie bo jak na to auto wydaje mi się że to spalanie jest za duże.
Dziękuje za wszelką pomoc
Mercedes w245 2005 1.7 benzyna automat - stuki oraz wibracje.
xavvix
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam

04 Gru 2020, 11:52

Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie to sprawdź wężyk podciśnienia który idzie do kolektora ssącego. Chodzi ci o ten element przykręcony na dwie śrubki do kolektora?

xavvix napisał(a):Wibracje na D i R
One są tylko podczas postoju z zapiętym biegiem i trzymaniem nogi na hamulcu czy również podczas jazdy.

xavvix napisał(a):Poza tematem mój mercedes pali po mieście prawie 14l (sprawdzane przez dotankowywanie)
Na jakich odcinkach jeździsz bo to ma kluczowe znaczenie? Silnik jest w stanie osiągnąć temperaturę pracy 90 stopni? Jedziesz raczej dynamicznie czy bardziej EKO?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

11 Gru 2020, 20:43

Przepraszam że tak długo nie odpisywałem dziękuje ci za poświęcony czas poniżej jest moja odpowiedz
Rokiko napisał(a):Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie to sprawdź wężyk podciśnienia który idzie do kolektora ssącego. Chodzi ci o ten element przykręcony na dwie śrubki do kolektora?

Tak dokładnie o to.
Rokiko napisał(a):One są tylko podczas postoju z zapiętym biegiem i trzymaniem nogi na hamulcu czy również podczas jazdy.

Tak tylko podczas postoju z zapiętym biegiem i nodze na hamulcu.
Rokiko napisał(a):Na jakich odcinkach jeździsz bo to ma kluczowe znaczenie? Silnik jest w stanie osiągnąć temperaturę pracy 90 stopni? Jedziesz raczej dynamicznie czy bardziej EKO?

Bardziej eko raczej nie przekraczam 2500 obrotów raczej dłuższe odcinki po mieście silnik osiąga swoją optymalną temperaturę pracy.
xavvix
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam

25 Gru 2020, 23:19

Coś ktoś podpowie, naprowadzi ?
xavvix
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam

31 Gru 2020, 08:56

Odnośnie wibracji to myślę że tu trzeba by się było przyjrzeć skrzyni a dokładniej sprawdzić czy nie ma zapisanych jakiś błędów. Sprawdzić poziom oleju, nie wiem kiedy miałeś robiony serwis? Mi to trochę wygląda jak by tu winny był konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

31 Gru 2020, 17:54

Dzięki wielkie za odpowiedź, co do błędów to brak, sprawdzałem 3 różnymi programami i komputerami ale nie star diagnosis nie posiadam. Olej w skrzyni był wymieniany 4 lata temu przez innego właściciela przy naprawie sterownika skrzyni. W tym roku mechanikowi kazałem sprawdzić olej to po powiedział żebym przyjechał po zimie bo olej jeszcze ładnie wygląda w skrzyni. Do tego czasu przejechałem na oleju 25 tyś km. Zgaduje że czeka mnie duży wydatek bo pewnie bez wyciagnięcia silnika się nie obędzie. Jak mogę potwierdzić czy to konwerter ?
xavvix
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam