Miękki pedał hamulca BMW E53 X5

14 Maj 2017, 12:56

Witam wszystkich forumowiczów.
Problem mój polega na tym że przy zapalonym silniku pedał hamulca jest miękki i pod wpływem dosyć dużej siły powoli "wpada w podłogę, tak około 90%" Niestety jest to nie do zaakceptowania dla diagnosty na przeglądzie technicznym w Szwecji.
Komputer ABS nie zapamiętuje żadnej usterki tego układu, ani nie sygnalizuje nic niepokojącego na desce rozdzielczej. ABS działa jak należy.
Na przeglądzie diagnostycznym siła hamowania była zadowalająca na poszczególne koła tak, że diagnosta stwierdził, że jest OK.
Dotyczy to mojego BMW X5 3.0i automat z 2003r Samochód kupiłem z niesprawnymi hamulcami na oś tylną.
Czynności które poczyniłem z zamiarem doprowadzenia pojazdu do użyteczności po tym jak samochód większość czasu stał i korodował:
Odczyściłem z rdzy, przesmarowałem i pomalowałem wszystkie zaciski hamulcowe (nie wyciągałem tłoczków).
Wymieniłem rurki hamulcowe na miedziane, oraz wszystkie przewody elastyczne.
Wymieniłem główną pompkę hamulcową na nowa TRW tak samo jak występowała w oryginale. Koszt około 250zł.
podmieniałem dwie pompy ABS (tylko cześć hydrauliczną), jedna zakupiona rzekomo z anglika/allegro druga z mojego bmw 525d E39 2003r róznica jest w wielkości jednego wejścia/redukcja pozwala na podłączenie.
Odpowietrzałem na wszystkie możliwe sposoby, przy pompce, przy pompie ABS, od najdalszego koła, z pomocą zadanego ciśnienia ze sprężarki do zbiorniczka, przeprowadzając procedurę z programem DIS.
Odpowietrzająć pompę ABS w E39 zajeło mi to 10 minut z pomocą drugiej osoby i układ zachowuje się tak jak należy.
Od przeglądu mineło już ponad miesiąc czasu (otrzymałem krótki termin na usunięcie usterki.) Od tamtej pory spędziłem każą wolną chwilę przy tym samochodzie kombinując na wszelkie możliwe sposoby.
Pozostaje mi jeszcze jeden pomysł abym zrezygnował z płynu DOT4 który kupuję w Biltemie (z reguły oleje ich i inne części do aut cieszą się dobrą opinią) na płyn hamulcowy low viscosity który jest zalecany do układów hamulcowych z ESP /DSC/itp.
Chociaż wątpię aby to mogło coś zmienić.
Może ktoś coś mi poradzi?
slae39
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 09 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Trafic/BMW e53/e39
Paliwo: Diesel

14 Maj 2017, 13:06

Albo źle odpowietrzone, albo jest nieszczelność w układzie i łapie on powietrze, albo pompa albo serwo. Ewentualnie podciśnienie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Maj 2017, 14:06

serwo? Szukam informacji na temat tego jak go można sprawdzić, i wszystko sprowadza się do tego, że uszkodzone serwo nie wspomaga pracy hamulca natomiast ja mam na wyłączonym silniku pedał twardy. Swoją drogą to podciśnienie było zepsute gdy kupiłem samochód, wymiana rury gumowej dolotu załatwiła sprawę. Czy może być tak, że gdzieś na serwie jest strata na skoku pedału hamulca? ewentualnie serwo zbyt mocno wspomaga działanie hamulca?
gdyby była nieszczelność w układzie hamulcowym, pewnie zapowietrzenie by postępowało, lub widoczne byłyby wycieki płynu hamulcowego.
slae39
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 09 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Trafic/BMW e53/e39
Paliwo: Diesel

23 Maj 2017, 14:15

Jeżeli przy jednostajnym naciśnięciu pedał stopniowo zapada się w podłogę to poza ew. nieszczelnościami lub widocznymi wyciekami, które wykluczasz może to niestety oznaczać przepuszczanie płynu w samej pompie hamulcowej. Być może uszczelka pomiędzy obszarem wysokiego i niskiego ciśnienia jest uszkodzona i nie trzyma przepuszczając płyn hamulcowy. W takim przypadku raczej nie będziesz widział żadnych wycieków ponieważ jest to wewnętrzna usterka w pompie.

Sprawdź nieszczelność serwa w prosty sposób (czytałem to kiedyś w jednej instrukcji serwisowych). Trzeba zgasić silnik, odczekać 10-15 minut i nacisnąć hamulec. W tym przypadku jak w układzie będzie podciśnienie to pedał zachowa się tak samo jak przy włączonym silniku (wciśniesz go łatwo) inaczej będzie bardzo twardy. Co to oznacza? Właśnie to że w układzie podciśnienia musi być jakaś nieszczelność. W przypadku kiedy wszystko jest ok to podciśnienie utrzymuje się długo po zgaszeniu silnika i wspomaganie przy pierwszym naciśnięciu na hamulec zadziała tak podczas pracy silnika.

Sam płyn hamulcowy też może mieć znaczenie ale chyba u ciebie powinien być DOT4. W sumie sporo rzeczy zrobiłeś może to jest jednak jakieś podciśnienie?
Jeździłem X5 E53 3.0d automat to hamulce miała jak brzytwa i pedał był dosyć twardy nawet nie wiem czy do połowy wysokości dało by się go wcisnąć.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Maj 2017, 14:19

Jutro oddaje do Bosch Service.
slae39
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 09 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Trafic/BMW e53/e39
Paliwo: Diesel

23 Maj 2017, 19:04

To napisz co było.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rozgrzany asfalt może być niebezpieczny!
    Letnie upały są nie tylko uciążliwe dla kierowców z powodu wysokich temperatur w kabinie, nagrzewających się plastików oraz towarzyszącego uczucia rozdrażnienia i zmęczenia, ale także ze względu na stan nawierzchni, ...

23 Maj 2017, 19:20

O ile dadzą radę.
Po ostatnim odpowietrzaniu pedał jeszcze bardziej zmiękł. Odpinałem przewody z pompy abs na wyj tyl i pompowałem plyn za pomocą starej oryginalnej pompki w kierunku zbiorniczka, po czym jedna runda odpowietrzania na kołach.
Mam jeszcze podejrzenie że powietrze jest w przewodach biegnących na tył ale odpuszczę bo może jutro załtwią sprawe w warsztacie.
W tym celu miałem zakupić pompke paliwowa i podłączyć ja od zacisku tylnego w kierunku zbiorniczka. Zmieniając przewody pod podwoziem ukształtowałem je jak w orginale czyli są skoki w wysokości przewodów i mam wrażenie, że przez te miejsca ciężko przetłoczyć pęcherze powietrza przy stosunkowo wolnym przepływie płynu.
Zobaczymy...
slae39
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 09 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Trafic/BMW e53/e39
Paliwo: Diesel

24 Maj 2017, 17:56

A wiec samochód dzisiaj był w Bosch Service (w Szwecji) od rana. Ja niestety nie miałem możliwości być przy obsłudze. Odebrałem auto po 16 i zostałem poinformowany, że Wszystko jest już OK a zapowietrzony był lewy tylny kanał (krótszy). Ponadto zapewniony, że w razie potrzeby służą pomocą.
Po odpaleniu stwierdziłem, że jest jak było a mam wrażenie, że moje przedostatnie odpowietrzanie z ciśnieniem zadanym do zbiorniczka + INSTA + dodatkowa osoba dało lepszy efekt . Nie zamierzałem składać reklamacji, puki nie dowiem się co na to diagnosta w końcu pomacham mu rachunkiem za usługę 1000KR (około 500zł). Tym razem trafiłem na innego pracownika, który po jeździe testowej nie miał zastrzeżeń i w konsekwencji otrzymałem przegląd na rok.
Przypomnę, że pedał przy normalnym i mocnym hamowaniu nie wpada do dna. Na skrzyżowaniu w pozycji DRIVE zatrzymują samochód pedałem hamulca również trzyma swoją pozycję. Jedynie przy bardzo mocnym wciśnięciu opada głęboko.
Ja tego tematu raczej nie mam zamiaru drążyć z powodu braku czasu.
Dziękuję za pomoc i zainteresowanie moją sytuacją.
slae39
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 09 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Trafic/BMW e53/e39
Paliwo: Diesel

29 Maj 2017, 13:57

slae39 napisał(a):Przypomnę, że pedał przy normalnym i mocnym hamowaniu nie wpada do dna. Na skrzyżowaniu w pozycji DRIVE zatrzymują samochód pedałem hamulca również trzyma swoją pozycję. Jedynie przy bardzo mocnym wciśnięciu opada głęboko
Obserwuj zatem jego zachowanie, ale przypuszczam że tu nic się nie zmieni i tak już zostanie, a jak byś coś zaobserwował niepokojącego to pisz :)

Szerokości :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999