Honda crv pedał hamulca miękki

15 Mar 2014, 16:37

Witam wszystkich. mam problem z hamulcami w hondzie crv rok 2000 2.0 benz. pojechałem na przegląd i facet stwierdził że ma zapowietrzone hamulce. pedał wchodzi miękko do końca ale auto hamuje super. wymieniłem klocki na przodzie. zajrzałem do tyłu są tam bębny ale okładziny jeszcze ok wszystko wydaje się w porządku. odpowietrzyłem 2 razy wszystkie koła ale zero powietrza. nie sądzę że były zapowietrzone a mimo to pedał nadal schodzi pod koniec . auto hamuje super. za drugim naciśnięciu pedał jest twardszy co to może być czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak. ??????
emek32
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 24 08 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: skoda octavia
Silnik: 1.8 20v 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2014, 12:18

Prośba - jesteś kolejną osobą na forum, która nie wie jak się poprawnie pisze. Informacja dla ciebie - na końcu zdania stawia się kropkę. Nowe zdanie zaczyna się od dużej litery. Oprócz tego są jeszcze przecinki, nawiasy i inne znaki interpunkcyjne, które ułatwiają czytanie. Jeżeli jednak nie radzisz sobie z pisaniem, to pisz za pomocą słownik a. Poprawiłem, bo tego się nie dało czytać.
emek32 napisał(a):Odpowietrzyłem 2 razy wszystkie koła, ale zero powietrza.

Jak to robiłeś?
emek32 napisał(a):Nie sądzę że były zapowietrzone

Niekoniecznie - mogą być nadal zapowietrzone - zależy jak odpwietrzałeś.
Jeżeli jednak zrobiłeś to porządnie i zgodnie z instrukcją, to możliwe, że padło serwo hamulcowe. Może też przepuszczać pompa hamulcowa. Przyczyn może być kilka.
Zacznij od sprawdzenia serwa - przy wyłączonym silniku nacisnij z dwa razy na hamulec - jak będzie robił sie twardy, to można przyglądnąć się serwu.
Oczywiście należy rozumieć, że płynu w zbiorniczku nie ubywa?
ABS działa?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18141
Zdjęcia: 1192
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Mar 2014, 14:41

Może być zbyt duży luz miedzy szczękami a bębnem. Przyczyną tego może być niesprawny samoregulator . Zaciągnij hamulec ręczny i sprawdż czy jest różnica. na nożnym.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3719
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2014, 19:44

Dzięki za zainteresowanie. A więc tak -myślę że odpowietrzyłem prawidłowo - od najdalszego koła. Odpowietrzałem kilka razy dla pewności. Płyn w zbiorniczku nie ubywa a ABS działa. Wszędzie sucho. Na zaciągniętym ręcznym pedał zachowuje się tak samo. Przy zgaszonym silniku pedał jest twardy. Wydaje mi się że z tyłu też wszystko jak trzeba. Nie wiem tylko jak sprawdzić te samoregulatory i to serwo ale gdyby padło serwo to hamulce były by chyba bez wspomagania i pedał byłby twardy a nie miękki tak jak na zgaszonym aucie.moim zdaniem pompa przepuszcza ale czekam na wasze opinie. Może ktoś miał podobnie i podpowie jaka przyczyna.
emek32
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 24 08 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: skoda octavia
Silnik: 1.8 20v 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Reflektory z diodami LED (2007)
    W 2007 roku epokę reflektorów z emitującymi białe światło diodami LED zapoczątkował Lexus. Jako pierwszy producent zamontował je w światłach mijania auta produkowanego na szeroką skalę, a dokładnie w swoim flagowym ...

  •