Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

17 Wrz 2017, 11:31

Witam,

Mam taki problem, gdy chcę gwałtownie przyspieszyć na 4 lub 5 biegu samochód zaczyna mulić, następuje spadek obrotów o około 200 rpm z 2200 do 2000 i potem normalnie ciągnie.
Dodam, że od 2200 rpm samochód ciągnie normalnie. Gdy samochód jedzie pod górkę poniżej 2000 rmp szczególnie na 5 biegu nie da się nim jechać bo go strasznie muli dopiero jak osiągnie wartość 2200rpm samochód jedzie normalnie.
Dodam, że wymieniłem turbinę (regeneracja), przepływkę, wyczyściłem egr i dalej to samo. Na 1 2 3 nie występuje to zjawisko nie odczuwam.
Objawy występują gdy silnik się rozgrzeje.
Moj silnik to 1.9 TDI bkc 105KM


Dołączam logi:

Statyczne:
http://vaglog.pl/log-003_008_011_EzhG43t.html



Dynamiczne:
http://vaglog.pl/log-003_008_011_0U95r.html
http://vaglog.pl/log-003_008_011_0d83SWt.html
pex
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 11:25
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi a3 8p
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

17 Wrz 2017, 11:47

Według mnie wszystko jest ok.
pex napisał(a):Gdy samochód jedzie pod górkę poniżej 2000 rmp szczególnie na 5 biegu nie da się nim jechać bo go strasznie muli dopiero jak osiągnie wartość 2200rpm samochód jedzie normalnie.
w takiej sytuacji pownienes zredukować bieg bo napewno 5 nie jest do podjezdzania pod wzniesienia. Jakbys jeszcze dodał co to za auto i rocznik to bylo by łatwiej, masz tam zmienna geomatrie?
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5996
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

17 Wrz 2017, 11:56

To audi a3 8p 1.9TDI
kod silnika: BKC
rocznik: 2003

Objawy te występują jak wcisnę np na 4 biegu lub 5 pedał gazu do końca (w podłogę), dojdzie do 1800-2200 obrotów i następuje spadek obrotów o około 200 i momentalnie zryw +200-300 obrotów i słychać ze silnik się męczy. Powyżej 2200 obrotów jest ok auto dynamiczne i ciągnie ostro. ;/
Chyba mam zmienną geometrie.
pex
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 11:25
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi a3 8p
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Strefy Tempo 30 km/h - czy to tak naprawdę działa? Strefy "Tempo 30 km/h" - czy to tak naprawdę działa?
    Rośnie popularność stref "Tempo 30" w miastach zarówno na świecie, jak i w Polsce, bo statystyki pokazują ich dużą efektywność. Miasta odnotowują spadki liczby wypadków od 10 do ponad 40%. Strefy te coraz częściej ...
    Toyota Corolla - ponad 40 milionów sprzedanych egzemplarzy Toyota Corolla - ponad 40 milionów sprzedanych egzemplarzy
    5 września Toyota Motor Corporation (TMC) poinformowała, że łączna światowa sprzedaż modelu Toyota Corolla, najpopularniejszego samochodu świata, przekroczyła w lipcu 40 milionów, osiągając 40,01 miliona sztuk. To ...

  •