Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

17 Wrz 2017, 10:31

Witam,

Mam taki problem, gdy chcę gwałtownie przyspieszyć na 4 lub 5 biegu samochód zaczyna mulić, następuje spadek obrotów o około 200 rpm z 2200 do 2000 i potem normalnie ciągnie.
Dodam, że od 2200 rpm samochód ciągnie normalnie. Gdy samochód jedzie pod górkę poniżej 2000 rmp szczególnie na 5 biegu nie da się nim jechać bo go strasznie muli dopiero jak osiągnie wartość 2200rpm samochód jedzie normalnie.
Dodam, że wymieniłem turbinę (regeneracja), przepływkę, wyczyściłem egr i dalej to samo. Na 1 2 3 nie występuje to zjawisko nie odczuwam.
Objawy występują gdy silnik się rozgrzeje.
Moj silnik to 1.9 TDI bkc 105KM


Dołączam logi:

Statyczne:
http://vaglog.pl/log-003_008_011_EzhG43t.html



Dynamiczne:
http://vaglog.pl/log-003_008_011_0U95r.html
http://vaglog.pl/log-003_008_011_0d83SWt.html
pex
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 10:25
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi a3 8p
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

17 Wrz 2017, 10:47

Według mnie wszystko jest ok.
pex napisał(a):Gdy samochód jedzie pod górkę poniżej 2000 rmp szczególnie na 5 biegu nie da się nim jechać bo go strasznie muli dopiero jak osiągnie wartość 2200rpm samochód jedzie normalnie.
w takiej sytuacji pownienes zredukować bieg bo napewno 5 nie jest do podjezdzania pod wzniesienia. Jakbys jeszcze dodał co to za auto i rocznik to bylo by łatwiej, masz tam zmienna geomatrie?
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3217
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

17 Wrz 2017, 10:56

To audi a3 8p 1.9TDI
kod silnika: BKC
rocznik: 2003

Objawy te występują jak wcisnę np na 4 biegu lub 5 pedał gazu do końca (w podłogę), dojdzie do 1800-2200 obrotów i następuje spadek obrotów o około 200 i momentalnie zryw +200-300 obrotów i słychać ze silnik się męczy. Powyżej 2200 obrotów jest ok auto dynamiczne i ciągnie ostro. ;/
Chyba mam zmienną geometrie.
pex
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 10:25
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi a3 8p
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan GT-R 2013 Nissan GT-R 2013
    Dzięki wyższym osiągom, jeszcze lepszej stabilności jazdy przy wysokich prędkościach oraz lepszej kontroli prowadzenia, model GT-R z 2013 roku wyznacza nowe standardy dla samochodów wyczynowych. Najnowszy GT-R, zainspirowany ...
    [S] A5 8T 2,7 / 325d e92 / CLK 320CDI w209 / 407 2.7 / Laguna III 3,0 [S] A5 8T 2,7 / 325d e92 / CLK 320CDI w209 / 407 2.7 / Laguna III 3,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - nadwozie coupe - silnik diesla o mocy ok. 200KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2008 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A5 8T 2,7 TDI - 190KM - BMW 325d ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11