Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

17 Wrz 2017, 11:31

Witam,

Mam taki problem, gdy chcę gwałtownie przyspieszyć na 4 lub 5 biegu samochód zaczyna mulić, następuje spadek obrotów o około 200 rpm z 2200 do 2000 i potem normalnie ciągnie.
Dodam, że od 2200 rpm samochód ciągnie normalnie. Gdy samochód jedzie pod górkę poniżej 2000 rmp szczególnie na 5 biegu nie da się nim jechać bo go strasznie muli dopiero jak osiągnie wartość 2200rpm samochód jedzie normalnie.
Dodam, że wymieniłem turbinę (regeneracja), przepływkę, wyczyściłem egr i dalej to samo. Na 1 2 3 nie występuje to zjawisko nie odczuwam.
Objawy występują gdy silnik się rozgrzeje.
Moj silnik to 1.9 TDI bkc 105KM


Dołączam logi:

Statyczne:
http://vaglog.pl/log-003_008_011_EzhG43t.html



Dynamiczne:
http://vaglog.pl/log-003_008_011_0U95r.html
http://vaglog.pl/log-003_008_011_0d83SWt.html
pex
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 11:25
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi a3 8p
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

17 Wrz 2017, 11:47

Według mnie wszystko jest ok.
pex napisał(a):Gdy samochód jedzie pod górkę poniżej 2000 rmp szczególnie na 5 biegu nie da się nim jechać bo go strasznie muli dopiero jak osiągnie wartość 2200rpm samochód jedzie normalnie.
w takiej sytuacji pownienes zredukować bieg bo napewno 5 nie jest do podjezdzania pod wzniesienia. Jakbys jeszcze dodał co to za auto i rocznik to bylo by łatwiej, masz tam zmienna geomatrie?
Fajna sztuka do sprzedania
a6-c4-2-6-v6-do-sprzedania-vt108450.htm
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4647
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
Paliwo: Benzyna

Re: Mulenie samochodu na 4 i 5 biegu

17 Wrz 2017, 11:56

To audi a3 8p 1.9TDI
kod silnika: BKC
rocznik: 2003

Objawy te występują jak wcisnę np na 4 biegu lub 5 pedał gazu do końca (w podłogę), dojdzie do 1800-2200 obrotów i następuje spadek obrotów o około 200 i momentalnie zryw +200-300 obrotów i słychać ze silnik się męczy. Powyżej 2200 obrotów jest ok auto dynamiczne i ciągnie ostro. ;/
Chyba mam zmienną geometrie.
pex
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 11:25
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi a3 8p
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięciostopniowa skala autonomicznej jazdy Pięciostopniowa skala autonomicznej jazdy
    Coraz śmielej do seryjnych modeli samochodów przedostają się rozwiązania, zwalniające kierowców z części ich dotychczasowych obowiązków. Klasyfikacje stopni jazdy autonomicznej umożliwia pięciostopniowa ...
    Czy na pewno stać Cię na diesla? Czy na pewno stać Cię na diesla?
    Myślisz, że spalanie to jedyne koszta eksploatacji? A co z osprzętem silnika, wyeksploatowaniem samochodu i eksploatacją miejską. Diesel nagrzewa się po 10-15km w mieście. Wtedy ropniak pali 2x więcej jak nie więcej, W dodatku ...

  •  
    • Summer Cars Party 2009
      Gwiazdy, Dziewczyny, ASTW
      VERVA Street Racing
      Wyprawa do Moab 2012, 47