Multitronic - potrzeba kilka rad praktycznych

17 Lip 2016, 11:24

Witam,

Potrzebuję kilka rad praktycznych jak obchodzić się z tą skrzynią biegów.

Wiem, że trzeba pilnować wymiany oleju i unikać ciągłego wrzucania N na np. światłach.

Co np. przy parkowaniu? Przy ciągłym wrzucaniu D oraz R? Szybko przerzucić z D na R czy po wrzuceniu N, odczekać 2/3 sekundy i dopiero wtedy na R?

Prosiłbym o odpowiedź i kilka porad praktycznych użytkowników multi.
karolaudi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6

18 Lip 2016, 11:37

Przy parkowaniu normalnie zmieniasz z D na R i na odwrót nie ma potrzeby czekać , tylko nie robisz tego szybko.A przy postoju na światłach to najlepiej tylko na przełożeniu D , bo przy zmianie na N lub P tarczki się zużywają.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

18 Lip 2016, 16:47

velcapone napisał(a):A przy postoju na światłach to najlepiej tylko na przełożeniu D , bo przy zmianie na N lub P tarczki się zużywają
Dokładnie, podczas jazdy samochodem z automatyczną skrzynią zapomnij że masz coś takiego jak "N". Ta pozycja służy do np. wciągnięcia samochodu na lawetę i praktycznie po za takimi skrajnymi przypadkami nie jest używana. Nie bez przyczyny jest też jej lokalizacja między "R" a "D" ponieważ służy podczas zmiany tych przełożeni do regulacji ciśnień w skrzyni. Kiedy stoisz dłuższy czas na włączonym silniku lepiej wrzucić na "P". Generalnie skrzynia jest tak skonstruowana, że nie męczysz jej stojąc na "D" z wciśniętym hamulcem.

To o czym trzeba pamiętać i to jest bardzo ważna dla wszystkich automatów to to że biegi zmieniamy ZAWSZE jak samochód stoi z wciśniętym zdecydowanie hamulcem. Nie można zmieniać biegów podczas toczenia się auta jak to niektórzy potrafią przy manualu.

I jeszcze jedno, samochód powinno zostawiać się na zaciągniętym hamulcu ręcznym i zapiętym "P".
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lip 2016, 21:55

Oooo właśnie o taką odpowiedź mi chodziło :)
A tak przy okazji, dlaczego do P trzeba dociągać ręczny? Nie wystarczy sam bieg?
karolaudi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6

22 Lip 2016, 11:46

karolaudi napisał(a):A tak przy okazji, dlaczego do P trzeba dociągać ręczny? Nie wystarczy sam bieg?
Chodzi o to żeby nie wieszać samochodu na tym biegu. Wystarczy lekki spadek i auto będzie stało z zapiętym P, ale będzie na nim wisiało. Później po odpaleniu auta i przy próbie przerzucenia na R lub D może być przez to wyczuwalne szarpnięcie. Zaciągając ręczny przed zapięciem P przedłużamy trwałość skrzyni (potwierdzone przez warsztat który zajmuje się tylko automatami). Mało kto to robi jeżdżąc automatem niestety, ale tak jest.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] VW Touareg III
    VW pokazał kolejna auto nie dla ludu. W środku pełno elektroniki rodem z nowych Audi z... 15 calowym ekranem dotykowym i 12 calowymi zegarami na czele. Waga spadła o jakieś 100kg w porównaniu do poprzednika. Zapowiedziano ...