Naciąg paska rozrządu

Naciąg paska rozrządu

29 Wrz 2006, 12:18

Jak na "oko" bez dynamometru naciągnąć pasek rozrządu. Partner 1.9D?
mt69
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 29 Wrz 2006, 12:09
  • Re: Naciąg paska rozrządu

    29 Wrz 2006, 12:51

    mt69 napisał(a):Jak na "oko" bez dynamometru naciągnąć pasek rozrządu. Partner 1.9D?

    na oko to chłop w szpitalu umarł.
    zapewne wiesz o tym dobrze że złe naciągnięcie paska rozrządu może zakończyć się bardzo źle.
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 755
    Rejestracja: 23 Kwi 2006, 20:59
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    Re: Naciąg paska rozrządu

    29 Wrz 2006, 16:12

    Witam,
    Lepiej paska nie naciągać na oko (powinien byc on dość sztywny po naciądnięciu i nie powinno go dać się obrócic pod kątem prostym) ponieważ jak za mocno naciągniesz to pewnie wysiądą łożyska w pompie i rolkach prowadzących, a jak za lekko to może ci przeskoczyć o ząbek. Jednak to diesel i tu trochę większe siły działają...
    Pozdro. Kacper
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6821
    Zdjęcia: 3348
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Naciąg paska rozrządu

    29 Wrz 2006, 18:52

    Dzięki Kacper. No właśnie chciałem potwierdzić to co słyszałem gdzie indziej. Chodzi o obrót paska w najdłuższym miejscu o 90st.
    mt69
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 29 Wrz 2006, 12:09
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux 1968 rok Toyota Hilux 1968 rok
    Projektanci pierwszego Hiluxa raczej nie byli świadomi, że to właśnie ta nazwa stanie się synonimem niezawodności. Hilux jest znany z tego, że nie sprawi zawodu w najtrudniejszych warunkach terenowych na świecie. W 2003 roku ...
    Pierwszy na świecie elektryczno-hydrauliczny system wspomagania Pierwszy na świecie elektryczno-hydrauliczny system wspomagania
    Pierwszy na świecie seryjny elektryczno-hydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego – Toyota MR2 – wrzesień 1989. Electro Hydraulic Power Steering (EHPS) to dzieło inżynierów koncernu Toyota. Przez ...

  •  
    • Warto przeczytać