Najoszczędniejsze głównie na trasie

31 Gru 2021, 13:33

Witam.
Chce kupic auto, ktore bedzie jaknajoszczedniejsze w trasie. Moze najpierw opisze do czego uzywam auta :
Mieszkam pod Poznaniem ale pracuje w Berlinie, jezdze co tydzien wiec glownie autostrada ale czesto tez np jak mam wiecej czasu to omijam płatny odcinek a wiec drogi krajowe rowniez. Glownie trasa. Ale tez dojezdzam do pracy (z kolega na zmiane co drugi dzien) 20 km w 1str przez Berlin, w miare plynnie ale sa swiatla itp. Do tego 2-3x/tyd na trening tez po miescie w Berlinie 10km w 1str. W weekend „kolo komina” - Poznan i przedmiescia.
Generalnie miesiecznie wyjdzie 3500-4000 km

Obecnie mam Passata B5 1,9 TDI 110 KM, pali 5,5-6/100 ale jest juz troche leciwy (1996r) oraz Chevroleta Camaro 3,6 V6 (2015r.) co pali ~10/100.

W aucie tym razem chce postawic na oszczednosc - spalanie najnizsze no i najlepiej bezawaryjne :)
Mysle o Auris Hybrid +LPG z okolic 2015 ktore pewnie wyszloby ok ~50 tys choc mysle tez o np. Peugeocie 208 1,6 HDI czy Clio 1,5 DCI (~2015, 25-30 tys.?)

Budzet troszke niejasny, wiem ale Camaro chyba pojdzie na sprzedaz bo uznalem ze nie potrzebny mi tak drogi samochod, ktorym jezdze tylko do pracy, jest niegarazowane, z mocy i tak nie korzystam bo w piatek wszyscy jada do PL i autostrada jest tak zatloczona ze vmax ~120 itd. Kiedys jak juz wroce na stale do PL to sobie kupie takie SS, narazie uwazam ze to bez sensu. Fajna i tania (w jezdzie) chyba bylaby Tesla ale nie stac mnie xD
Dziekuje tym ktorzy przeczytali calosc, troche tego wyszlo. Zycze Szczesliwego Nowego Roku
Belol
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ibiza 6J
Silnik: 1.9 TDI BLS 105+CHIP
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Gru 2021, 14:24

Mały oszczędny diesel chyba sprawdzi się najlepiej(chyba, że załapiesz się na zakaz wjazdu dla diesli).
Clio będzie oszczędne, a 1,5dci w tej chwili jest raczej bezproblemowy(na ile bezproblemowy może być nowoczesny diesel).
Ewentualnie jakiś kompakt z małym dieslem. Żona jeździ Fordem
Courierem 1,5 tdci i jestem pod wrażeniem kultury pracy tego silnika, jak i małego spalania. 5 litrów jak na taki pudełkowaty kształt, to wynik myślę bardzo dobry. Focus z tym silnikiem będzie pewnie jeszcze lepiej wyciszony i oszczędniejszy.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2021, 16:47

Belol napisał(a):Mysle o Auris Hybrid +LPG z okolic 2015 ktore pewnie wyszloby ok ~50 tys
Polifta w tym budżecie kupisz tylko z dużym przebiegiem powyżej 200-250tkm. Jeżeli chodzi o oszczędności to przy LPG w tym samochodzie nie znajdziesz nic co wyjdzie taniej w tej klasie. W trasie przy 120km/h przy LPG nie powinno wyjść więcej niż 7-7,5 litra.
Belol napisał(a):Fajna i tania (w jezdzie) chyba bylaby Tesla ale nie stac mnie xD
Na trasie :shock: raczej nie no chyba że będziesz ją ładował tylko z własnego domowego gniazdka bo jak nie to wyjdzie drożej niż hybryda w LPG i jakiś fajny mały sprawdzony diesel...
Belol napisał(a):Generalnie miesiecznie wyjdzie 3500-4000 km
Prawda jest jednak taka że nic tu lepiej nie sprawdzi się jak oszczędny diesel. Ja bym tu poszukał nawet i jakiejś Octavii z 2.0TDI z niedużym przebiegiem. Wyszła by pewnie najlepiej ze skrzynią DSG7 i trybem żeglowania tyle że te skrzynia może być droga w naprawach ale jak będziesz zmienił olej regularnie i jeździł na trasach to jest duża szansa na bezawaryjną jazdę do 250tkm.

Problem jest jeden o ile koszty paliwa będą się nieznacznie różniły to koszty eksploatacji w przypadku diesla może okazać się wysoki.

Moje założenia w spalaniu na 100km przy jeździe w trasie do 120km/h:
- Auris Hybryda 7,5 litra * 3,3zł = 24,75zł (w mieście ta wartość będzie spadała)
- Octavia Diesel 5,5 litra * 5,8zł = 31,9zł (w mieście ta wartość będzie rosła)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

31 Gru 2021, 17:06

Hybryda przy Twojej autostradowej jeździe nie wydaje się być najlepszy rozwiązaniem, podobnie jak mieszczuch.
Ja bym chyba poszedł w kopakta z "przesadzonym" dieslem, czyli 2.0, a tutaj wybór jest spory.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Gru 2021, 17:07

Hybryda moim zdaniem na takie trasy to pomyłka, nie dość że najoszczędniejsza jest głównie w mieście, to dynamika będzie zerowa. Ja bym tym tras Poznań-Berlin nie dał rady robić.

Co do diesli. Spoko, ale ja bym sprawdził przełożenia skrzyni, bo to jednak małe silniki i żeby przy 140 km/h nie było 3000 obrotów, bo wtedy i tak swoje spali :ok:

I też jak chłopacy wyżej wolałbym iść w 2.0 diesla, niż 1.6 (głównie obroty i obciążenie silnika).
Chyba że będziesz jeździł wolniej, to hybryda zwiększy swoją przewagę (tylko najpierw się przejedź, bo po dieslu może być średnio w trasie).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Gru 2021, 21:10

A jeszcze tak zapytam jak sie ma diesel do hybrydy LPG w jezdzie w korku? Bo w piatki zwykle jest tak :D
Belol
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ibiza 6J
Silnik: 1.9 TDI BLS 105+CHIP
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Sty 2022, 12:06

Nie, nie będziesz jechał na prądzie :mrgreen:
Jedyny plus hybrydy w takiej sytuacji to skrzynia biegów.

BTW wybór zacząłbym od określenia swojego stylu jazdy
Jeśli jesteś bardzo spokojnym kierowcą to weź hybrydę z tym lpg, będziesz się powoli toczył to będzie oszczędnie
Jeśli przelotową na trasie masz zwykle 120-130 wziąłbym diesla 1.5/1.6, nie będzie się jeszcze męczył i wyjdzie to ekonomicznie
Jeśli ma być szybciej to diesel 2.0

Niby różnica w spalaniu pomiędzy takim 1.6 a 2.0 będzie niewielka, może litr ale przy tych 4 tys miesięcznie coś już w kieszeni zostanie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Sty 2022, 12:37

Belol napisał(a):jeszcze tak zapytam jak sie ma diesel do hybrydy LPG w jezdzie w korku?


Nie ma nic tańszego niż hybryda LPG w korku. Trasa około 120-130kmh wyjdzie 8-9lpg.

Musisz być świadomy hybrydy tego że jak będziesz jechać tak do 140kmh będzie cicho i oszczędnie a jak nie mieszkasz na autostradzie :D i np.zrobisz 20km. poza nią to będzie git w ujęciu średniego zużycia LPG/pb.
Natomiast przy 180kmh czyli vmax trzymając nonstop wyjdzie około 13l LPG.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe