Nalałem za dużo oleju do silnika - co z tym zrobić?

17 Lip 2021, 14:03

Witam,zalalem za dużo oleju w załączniku przesyłam zdjęcie, i mam pytanie czy na takiej ilości jeszcze można jeździć ? Samochód to opel corsa c 1.2 benzyna 75km. Proszę o radę, a aktualnie nie mam jak wejść pod auto i spuścić nadmiaru.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nixerek
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Lip 2021, 14:09

Najlepiej byłoby jak najszybciej doprowadzić stan oleju do odpowiedniego stanu. Nie wiem o ile oleju silnik przelałeś. W najgorszym wypadku mogłoby dość do uszkodzenia silnika ale to też zależy od modelu oraz ilości nadmiaru oleju.
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 667
Zdjęcia: 84
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Lip 2021, 14:16

A dałoby rady oddesac przez bagnet ten olej ?
Nixerek
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Lip 2021, 08:51

Nic się nie martw, nic się nie stanie, jest przelany nie znacząco, nie będzie żadnych smutnych konsekwencji z tegi powodu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13207
Zdjęcia: 91
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

18 Lip 2021, 09:21

Załatwiłem sprawę, kupiłem w aptece strzykawkę setkę i cewnik do oddawania moczu, połączyłem rurki i oddesalem przez bagnet, tak dla świętego spokoju. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Nixerek
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Lip 2021, 12:38

Nixerek napisał(a):Załatwiłem sprawę, kupiłem w aptece strzykawkę setkę i cewnik do oddawania moczu, połączyłem rurki i oddesalem przez bagnet, tak dla świętego spokoju. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

No i bardzo rozsądne podejście do sprawy. Uważam, że poziom max na bagnecie oleju po coś został zaznaczony przez producenta.
Jeżeli pokazany poziom oleju na bagnecie jest na zimnym oleju, to po jego rozgrzaniu będzie go więcej - olej rozgrzewając się, zwiększa swoją objętość. Rośnie też jego ciśnienie, a to raczej nie jest dobre dla silnika z wiadomych powodów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17768
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 najpiękniejszych tras w Europie - drogi zapierające dech w piersiach
    W te wakacje, wielu kierowców na nowo odkryło, czym jest podróżowanie samochodem. Długie trasy po europejskich drogach mają swój urok i we wnętrzu dobrego auta mogą być przyjemnością. Choć lot samolotem ...
    Mitsubishi Space Star przejeżdża 1111 km na jednym zbiorniku
    "Hypermiler", czyli mistrz jazdy o kropelce, to przydomek nadawany kierowcom, którzy potrafią pokonywać spore dystanse zużywając minimalne ilości paliwa. Zaskakujące wyniki kierowcy ci uzyskują stosując metody i techniki ...

  • 18 Lip 2021, 13:26

    No właśnie, na krótką metę jeszcze można jeździć ale jeżeli czekalaby mnie jakaś dłuższą trasa to mogły by jakieś uszczelki puścić i byłby wielki klops :d pozdrawiam
    Nixerek
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    27 Lip 2021, 19:20

    Nic by to nie zmieniło. Producenci zabezpieczają się przed mniej inteligentnymi klientami i trzeba by nalać parę litrów więcej żeby coś uszkodzić.
    quel
    Aktywny
     
    Posty: 458
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    29 Lip 2021, 11:23

    Nixerek napisał(a):Załatwiłem sprawę, kupiłem w aptece strzykawkę setkę i cewnik do oddawania moczu, połączyłem rurki i oddesalem przez bagnet, tak dla świętego spokoju.
    Podejście bardzo dobre ale w tym przypadku raczej by się nic nie stało bo nie wiem czy przelałeś więcej o 0,5 litra. Do tego jeszcze dochodzi błąd pomiaru. Nie wiemy też czy mierzyłeś olej na ciepły silniku czy też zimnym. Niemniej jednak lepiej nie przekraczać tego stanu max na bagnecie.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4137
    Zdjęcia: 12

    30 Lip 2021, 21:32

    Ale o czym wy piszecie? Jakby autor tematu przyjechał do was na warsztat, zalalibyście mu tego oleju tyle, ile ma, to oddalibyście mu auto z tym nadmiarem oleju i powiedzielibyście mu, że tak może być i nic się nie stanie? I jeszcze dalibyście mu na to gwarancję?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17768
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Sie 2021, 12:10

    Nie, ale realnie nic się nie stanie. Wał korbowy nie będzie uderzał o tafle oleju, miska ma dużą rezerwę.
    W nieznacznym stopniu będzie inne ciśnienie w układzie?
    quel
    Aktywny
     
    Posty: 458
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    02 Sie 2021, 22:00

    quel napisał(a):Nie, ale realnie nic się nie stanie. Wał korbowy nie będzie uderzał o tafle oleju, miska ma dużą rezerwę.

    Skoro więc Nie, to dlaczego piszesz takie rzeczy? Oleju ma być tyle ile powinno być. A to określa skala bagnetu. Nie może go być poniżej stanu min i powyżej stanu max na bagnecie. Jak jest za dużo to należy go odessać lub upuścić do prawidłowego poziomu, tak jak to zrobił autor tematu. Wtedy można spokojnie jechać i myśleć o drodze, a nie zaprzątać sobie głowę, czy dojadę i czy nic się nie stanie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17768
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Sie 2021, 12:43

    MotoA jakies konkrety czy tylko "nie bo nie"
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13207
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    03 Sie 2021, 17:03

    Argument "ma być tyle ile powinno być" jest trochę inwalidą, bo producenci dzisiaj celowo przecież zwiększają interwały serwisowe itp, więc ufanie ślepo w ich "min/max" nie jest zbyt dobre.

    O ile się nie mylę ktoś na YT polskim robił testy z przedawkowaniem oleju i dopiero srogie przelanie miało skutki. Przecież max i tak ma zapas, właśnie jakby ktoś zalał za dużo. To samo płyn chłodniczy. Na tej miarce jakoś wiele za dużo nie jest, dajmy spokój.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7063
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    05 Sie 2021, 21:44

    Panowie - ale po co ta dyskusja. Odpowiedź i to konkretna i godna dobrego mechanika już padła :
    MotoAlbercik napisał(a): Jakby autor tematu przyjechał do was na warsztat, zalalibyście mu tego oleju tyle, ile ma, to oddalibyście mu auto z tym nadmiarem oleju i powiedzielibyście mu, że tak może być i nic się nie stanie? I jeszcze dalibyście mu na to gwarancję?

    quel napisał(a):Nie, ale realnie nic się nie stanie.

    I chodzi właśnie o te szczere NIE. Więc nie zaniżajmy naszego poziomu mechaników. Skoro nie wypuścilibyście z warsztatu samochodu z olejem na bagnecie powyżej max, to piszcie to, co wy byście zrobili - czyli że należałoby tego oleju spuścić ten nadmiar. I tyle w temacie ode mnie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17768
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000