Naprawa sprężarki klimatyzacji (L200)

14 Lip 2022, 14:13

Ale nie wiemy czy 400zł brutto. Bo jak brutto na fakturkę to mamy 325 zł.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lip 2022, 14:38

MotoAlbercik napisał(a):W dużym mieście? Ja mam warsztat w mieście liczącym prawie 127 tyś ludzi...Myślę, że to duże miasto.


Ogromne :ok:

Tak naprawdę nie wiemy dokładnie jak wyglądała sytuacja, autor jest oburzony i może wyolbrzymiać. Podejrzewam że czynności było więcej. Albo rzucił taką ceną bo nie miał czasu na zabawę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Lip 2022, 15:42

szybki napisał(a):Ale nie wiemy czy 400zł brutto. Bo jak brutto na fakturkę to mamy 325 zł.
Tylko zauważ, że nie każdy może sobie odliczyć pełną kwotę brutto. Nie zawsze warsztat może Ci wystawić zwykły rachunek z tego co wiem. Zresztą mniejsza o to bo uważam że za 20 min. pracy to bardzo wysoka stawka godzinowa wychodzi wyższa niż w ASO.

Mam wrażenie że niektórzy będą zaraz pobierali opłatę za to że się do nich dzwoni i odbierają telefon żeby umówić się na naprawę.

Problem w tym, że nie tylko w motoryzacji tak źle się dzieje.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

14 Lip 2022, 20:57

LKempinski napisał(a): do tego wymiana osuszacza i czynnika wraz z odgrzybianiem i poszło kolejne 700 zł.
LKempinski napisał(a):osuszacz 280 zł
Powiem że drogi ten osuszacz. Pytanie jak daleko trzeba się posunąć żeby go wymienić . Bo odejmując jego cenę to za jego wymianę , za czynnik , odgrzybianie wzięli 420 zł . Weżcie mnie uświadomcie czy cena adekwatna . Można tutaj też dyskutować . Generalnie to w temacie to jakaś paranoja . Była awaria sprężarki . Mechanik wymontował , zaproponował nówkę , nie miał w ofercie .Choćby by była to cena zaporowa. To regeneracja . Zrzucił to na Ciebie i wcale się nie dziwię . Też bym tak postąpił . Ale to od początku zły tok postępowania . Klima nie domaga to trzeba było udać się do firmy która to zrobi od a do z . Ale jest kolejne ale . Się poje...o tym od klimy . Oni to tylko napełniać i nic poza tym . Że nieszczelność , że kompresor się nie załącza to do mechanika . A co kupili sobie maszynę robią kasę a jak jest problem to umywają ręce . Stąd są tematy ten tyle a tamten tyle , drogo czy nie . Ostecznie wychodzą kolosalne koszty bo każdy chce zarobić .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2022, 08:01

@bonifacy i chyba to dobre podsumowanie z Twojej strony. Faktycznie jak naprawiasz klimę to najlepiej udać się do warsztatu który ogarnia cały temat a nie do tzw. napełniaczy którzy często nawet nie wiedzą jak taki układ do końca działa ale przeszkolenie z podłączenia maszyny mają samochód na niej wybrać potrafią i na tym koniec.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

15 Lip 2022, 08:37

400 zł za 40 minut pracy, gdzie w międzyczasie jeszcze ogarniał wymianę na drugim aucie filtrów i olejów (AR159). Jakby był zajęty tylko moim kompresorem to on by wyjął i włożył go w max 20 minut. 600 zł za godzinę pracy to sporo, lekarz covidowy brał 240 netto za godzinę ;) dobra, nieważne. Klima działa i oby tak dalej!
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2

15 Lip 2022, 20:36

LKempinski napisał(a):400 zł za 40 minut pracy
Nie bronię mechanika ale wydaje mi się że to nie było te 40 minut a dużo więcej . Ty tyle widziałeś więc tak to oceniasz . Ale wyjął kompresor . Zdjął pasek klinowy . Ty zabrałeś kompresor do naprawy . Nie wziąłeś auta , zostawiłeś u niego . On się z nim bujał po placu . Bez paska odpalać dla przejazdu czy pchać ? Regeneracja trwała ile musiała . Tam nie naciskałeś bo gość by Cię zlał . Jak już miałeś ten kompresor to nagle przyszła Ci ochota na jazdę . Nacisnąłeś na mechanika że już i teraz . Nie bacząc czy on ma czas . Może się mylę ale to tak zazwyczaj wygląda .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lip 2022, 08:16

Panowie co by nie gadać może gdzieś jest taniej może gdzieś drożej wszystko zależy od okoliczności które dla jednego są normalne dla drugiego mniej normalne dokładnie tak samo jak jazda mechanika po części zamienne.
Ważne że chłodzi :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lip 2022, 07:31

Sprawa wyglądała dużo prościej niż kolega to opisuje wyżej. Mechanik zobaczył na miejscu kompresor, sprawdził numer części, nie miał w swoim sklepie wiec powiedział, że jesli mi się chce poczekać to mi go wyjmie i dam go sam na regenerację. Wyjął w 15-20 minut na luzie odbierając jeszcze w miedzyczasie czesci od dostawcy, potem razem ze mną wytoczył auto na plac, a ja pojechałem do tej firmy od regeneracji. Potem przyjechałem ze zregenerowaną częścią (dając mu wczesniej znać żeby mu pasowało), wtoczyłem z nim auto na miejsce, włożył go z powrotem i tyle. Resztę robiłem w firmie gdzie mają sprzęt do klimy.

Jak ktoś mi mówi, że 400 zł za coś takiego to mało, to wymiana przednich amortyzatorów w L200 powinna kosztować 2000-3000 zł bez części, a wymiana sprzęgła w Golfie V gdzie trzeba rozebrać półośki itd. z 4000 zł (a nie 650 zł jak teraz) biorąc pod uwagę roboczo-godzinę ustaloną według stawki za wyjęcie i włożenie kompresora.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2