Nie dogrzewa diesel zimą

19 Maj 2022, 00:14

Webasto mam w prywatnym aucie gdzie sa 3 termostaty podobno . Tu piecyka brak. Termostat przy silniku sprawny drugiego nie widać. Podejrzewam, że gdzieś musi być pompa rozprowadzająca cieplo. Jak jest na dworze +5 to fiat się dobrze dogrzewa i daje cieplo
TOMEKGDYNIA
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: 3miasto
Prawo jazdy: 07 07 2005
Auto: Golf VII
Silnik: 2.0TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

20 Lis 2022, 07:59

zima wróciła i jest to samo :(
temp na dworze -2C przejechane autem prawie 100km na raz dojezdzając do celu slychac pracujący dogrzewacz
temp silnika 65st oleju 70st po 100km jazdy...
wąż idący do chłodnicy lodowaty, silnik pracuje caly czas na malym obiegu
termostat jest nowy oryginalny
nawet jak jakims cudem zagrzeje sie np do 80st i się zatrzymam i dam ogrzewanie na maxa to w ciągu 3min temp leci do ponizej 60st
Co mu dolega?

Zróbmy doświadczenie - włóż przed chłodnicę jakiś karton tak, żeby co najmniej 3/4 chłodnicy było zasłonięte i sie przejedź jakieś 15 km. Zobaczymy czy temp. wzrośnie do 90 stopni. Chłodnica ma być zasłonięta oczywiście od strony grilla, nie od strony silnika.

zrobione, nie ma szans po 15km temp wody 64C oleju 62C caly czas chodzi dogrzewacz

Niemożliwe to jest. Po 100 km, jakby termostat się nie otworzył, to płyn już dawno by się zagotował. Nawet w Dieslu i nawet przy minusie. A jeżeli płyn się nie gotuje, to znaczy, że termostat się otworzył i puścił gorący płyn na chłodnicę. Tak więc wąż do chłodnicy musi być nie koniecznie gorący, ale ciepły. Ale napewno nie zimny.

przeciez Was nie okłamuje po 100km wąż jest ZIMNY, temp 65st wody...
oczywiście temp wzrosła do 80st ale termostat się nie otworzył bo rura do chlodnicy nadal zimna ale ja przez 15km targałem go po autostradzie kręcąc prawie do odcinki i do prędkości maksymalnej, na zewnątrz było -8C moze i jadąc tak 100km to by się otworzył... i nie porównuj benzyny z jeepa jakiejs v8 do diesla bo w duzej benzynce oczywiście ze juz po 4km ma się 90st na blacie... no wlasnie mnie to dziwi bo w benzynie NIGDY nie mialem problemów z dogrzaniem wody i oleju
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

20 Lis 2022, 10:30

Jaki jest kod tego silnika TDI?

Nie masz tam czasem dwóch termostatów mniejszego i większego? Druga sprawa to chłodniczka EGR ma chyba dwa kanały i cięgno które steruje klapką i jak jest ono zapieczone to potrafią się pojawić problemy z dogrzewaniem zimą.

Termostaty masz założone oryginalne czy zamienniki? Niektóre zamienniki nie są szczelne szczególne jeżeli chodzi o ten większy główny i cały czas lekko przepuszczają, a z tego co pamiętam oryginał był szczelny. Jak termostat będzie lekko przepuszczał to przy takich temperaturach rura górna od chłodnicy nie będzie nawet letnia, tym bardziej jak lecisz w trasie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

20 Lis 2022, 11:57

Kiedyś tam wspominałeś, że masz dodatkową nagrzewnicę na pake. Z tego co pamiętam, to jest ona dokładana, nie oryginalnie zaprojektowana przez producenta. Weź i tą dodatkową nagrzewnicę zaślep czymś jak najbliżej silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2022, 13:04

termostat oryginalny
o jakim 2 mowa i po co on tam jest i gdzie on sie znajduje?
caaa
nagrzewnica na tył jest oryginalna a nie dokladana przez producenta do climatronika tam są 3 strefy
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

20 Lis 2022, 17:56

No to może inaczej - są już 4 strony postów. Minął już praktycznie rok od napisania przez ciebie tematu.
1. Co sprawdziłeś do tej pory?
2. Co zrobiłeś do tej pory w tej sprawie?
3. Jakie masz tam webasto - suche czy mokre?
4. Czy to webasto ci działa?
5. Ile masz chłodniczek w układzie chłodzenia i które są oryginalne, czyli takie, które założył producent zanim wypuścił auto z fabryki?
6. Nagrzewnica na pace jest ciepła, chłodna, zimna?
7. węże do nagrzewnicy na pace są zimne, chłodne czy ciepłe?
8. węże idące z silnika do tej nagrzewnicy są zimne, chłodne, ciepłe?
9. Jak wygląda u ciebie ten układ chłodzenia, bo już tak jest namieszane, że nie wiadomo co ty tam masz oryginalnego, a co dokładanego. Żeby uprecyzyjnić, to oryginalne jest wszystko to, co zamontował producent w aucie, a dokładane to jest to, czego producent nie zamontował, a zamontował ktoś, po wyjechaniu auta z salonu.
10. No i jeszcze jedno mi się nie zgadza? Masz VW T5, czy jakiś inny? Bo w którymś tam poście napisałeś, że auto jest nowe. A nowe być nie może, bo produkcja T5 skończyła się chyba w 2016 roku.
Kolejna sprawa - termostat - wciąż piszesz, że jest sprawny. Skąd wiesz? To, że wąż od chłodnicy jest zimny, absolutnie nie oznacza, że termostat jest sprawny. Pisaliśmy o tym. Wymieniłeś go chociaż na próbę? Albo sprawdziłeś go chociaż? Mając temp. 70 czy 80 stopni, termostat ci się nie otworzy, bo ma wyższą temp. otwarcia - jak się nie mylę 87 stopni zaczyna się otwierać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2022, 21:06

Trzecia strefę wyłącz całkowicie jeżeli masz taką możliwość i wtedy testuj. I dobrze by było jak byś w jednym poście podsumował to co zostało zrobione i nie zdało egzaminu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

21 Lis 2022, 16:44

pvlo2 napisał(a):termostat oryginalny
o jakim 2 mowa i po co on tam jest i gdzie on sie znajduje?

https://volkswagen.7zap.com/pl/rdw/tran ... 21-121043/
Pozycja nr 18 .
Poza tym widzę że układów chłodzenia jest kilka rodzajów . Masz kody wyposażenia tego auta ? Mogą dużo powiedzieć co zostało zainstalowane w fabryce. Czy auto jest skonfigurowane na zimny czy ciepły kraj . Kody np. PR-8Z4,8Z5,8Z6,8Z7,8Z9
Przy kodach 8Z4 ,8Z5, 8Z7 - auto do zastosowania w zimnych i umiarkowanych strefach posiada inaczej zbudowany układ i jest tam jeszcze jeden termostat - na schemacie nr 38. No ale to tylko takie gdybanie z rysunku . Jak jest w realu ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna