Nie dogrzewa diesel zimą

16 Sty 2022, 09:59

obecna sytuacja temp ok -5C
auto nawet po przejechaniu 50km nie nagrzewa się powyżej 70st 60-70C
przy tym rura do chłodnicy zimna wiec termostat chyba ok?

Jaki jest termostat w vw t5 i jaka jest tam pompa wody elektryczna?
Dlaczego tak się dzieje ze silnik sie nie nagrzewa?
auto moze stac na postoju również temp nie idzie w gorę

dogrzewacz działa praktycznie non stop w czasie jazdy tez

z nawiewów leci gorące powietrze mimo ze chłodziwo ma 70st

latem normalnie non stop ma 90-93st
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

16 Sty 2022, 10:28

To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sty 2022, 15:23

widze ze tam jakis zabudowany jest a nie standardowy...

ale jakby termostat byl otwarty to wąż idący do chlodnicy nie byłby cieply, letni?

Jest poprostu zimny

jak wypala np dpf elegancko idzie az do 90st a potem jak wypali to mimo ze jade spadło aż do 65C :shock: ale przy takiej temp ogrzewanie dziala normalnie leci gorące z kratek spalanie tez jest niskie ok 7,5-8l

to nie jest tak ze ten typ tak ma, poniewaz benzyna zawsze sie dogrzewa, a diesel pracując wytwarza tak malo ciepla ze sie jednak nie dogrzeje przy lekkim mrozie i włączonym dogrzewaczu...
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

17 Sty 2022, 15:35

Zróbmy doświadczenie - włóż przed chłodnicę jakiś karton tak, żeby co najmniej 3/4 chłodnicy było zasłonięte i sie przejedź jakieś 15 km. Zobaczymy czy temp. wzrośnie do 90 stopni.
Chłodnica ma być zasłonięta oczywiście od strony grilla, nie od strony silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lut 2022, 19:51

przeciez to nie polonez tylko auto z 21 wieku :o

Więc podsumowując czy jesli dotykam węża idącego do chłodnicy i on jest całkowicie zimny to znaczy ze termostat jest ok? Robi się gorący jak mam temp ok 90st

przy temp ok 0C
jak auto stoi odpalone na postoju zagrzewa się do 70st, jak jedzie po mieście do ok 80st, jak jadę 80-100km/h normalnie do 85-90st, wystarczy tylko puścic gaz i zjechać z górki, troszke zwolnić temp spada do 70st, jadąc delikatnie ok 70-75st momentalnie tz po kilku km idzie do tych 90st jak się ciśnie na maxa

wiec jadąc przepisowo teren zabudowany 50-80km/h nie ma mozliwosci aby bylo 90st tylko 75-80

wg mechanika to normalne ze diesle TDI CR nie grzeją, bardzo mnie to dziwi bo w benzynie zawsze wąz idący do chlodnicy był gorący a tu praktycznie caly czas jest zimny (dziala na malym obiegu)
przy temp 70st temp z kratek jest ciepla
przy 90st jest gorąca
auto posiada dogrzewacz, slychac go bardzo często

tylko ze jak bylo na dworze np -10 -15st to nawet po pokonaniu 100km temp plynu ok 65st i w aucie nie bylo zbyt cieplo
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

16 Lut 2022, 17:28

Termostat może otwierać się przy tych 90 stopniach. Pytanie, czy prawidłowo pracuje, czyli podczas jazdy przymyka się i otwiera stosownie do temperatury płynu. Termostat musi pilnować, żeby docierał do niego płyn w temp. 98 stopni. Jak płyn jest zimniejszy, to powinien się przymknąć, żeby płyn dogrzał się w małym obiegu, czyli dławi duży obieg.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2022, 22:18

jeszcze raz zapytam jak rura idąca do chlodnicy i chlodnica jest zimna to znaczy ze termostat jest sprawny i normalne ze po 100km chlodnica jest caly czas zimna a temp silnika oscyluje 70-80st?
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

17 Lut 2022, 22:27

sprawny jest ale nie koniecznie musi działać prawidłowo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Lut 2022, 14:20

pvlo2 napisał(a):jeszcze raz zapytam jak rura idąca do chlodnicy i chlodnica jest zimna to znaczy ze termostat jest sprawny

Nie znaczy że jest sprawny. Absolutnie. Może być uszkodzony. Praca termiostatu nie kończy się tylko na tym, że się otworzy czy zamknie.
pvlo2 napisał(a):normalne ze po 100km chlodnica jest caly czas zimna a temp silnika oscyluje 70-80st?

Niemożliwe to jest. Po 100 km, jakby termostat się nie otworzył, to płyn już dawno by się zagotował. Nawet w Dieslu i nawet przy minusie. A jeżeli płyn się nie gotuje, to znaczy, że termostat się otworzył i puścił gorący płyn na chłodnicę. Tak więc wąż do chłodnicy musi być nie koniecznie gorący, ale ciepły. Ale napewno nie zimny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lut 2022, 09:26

sprawny jest ale nie koniecznie musi działać prawidłowo.
jak sprawny to jak dziala nieprawidlowo?

Niemożliwe to jest. Po 100 km, jakby termostat się nie otworzył, to płyn już dawno by się zagotował. Nawet w Dieslu i nawet przy minusie. A jeżeli płyn się nie gotuje, to znaczy, że termostat się otworzył i puścił gorący płyn na chłodnicę. Tak więc wąż do chłodnicy musi być nie koniecznie gorący, ale ciepły. Ale napewno nie zimny.

przeciez pisze od samego początku ze rura idąca do chlodnicy jest zimna calkowicie i jest to mozliwe bo to obserwuje i wg mechanika tak samo jest to mozliwe bo diesle slabo grzeją,
jak jadę 120-140 to oczywiście ze ta rura jest gorąca, ten objaw występuje jedynie jak się stoi, bądź jedzie przepisowo powiedzmy do tych 80km/h
przy 90-100 juz puszcza na chlodnicę, ale jakąc eko to praktycznie caly czas jest chlodnica odcięta, po tych 100km również, a jak na dworze np -20st to non stop 65-70st i z kratek nie leci gorące tylko cieple powietrze

w benzynie nie ma żadnego problemu mieć 90st nawet przy -20st ale w dieslu z tego co widze poniżej zera to jest masakra po prostu nie dogrzewa i chce sie dowiedzieć czy tak ma byc czy po prostu cos jest uszkodzone?
w ASO VW mówili ze to normalne i dlatego nie montowali wskaźników aby klienci do nich nie przyjeżdżali z reklamacją
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

19 Lut 2022, 22:51

pvlo2 napisał(a):w benzynie nie ma żadnego problemu mieć 90st nawet przy -20st ale w dieslu z tego co widze poniżej zera to jest masakra po prostu nie dogrzewa i chce sie dowiedzieć czy tak ma byc czy po prostu cos jest uszkodzone?


Człowieku ile razy można Ci pisać?

Na dystansie 8 km łapie mi temperaturę 90 stopni zimą, przy mrozach. Nie równaj wszystkiego do diesla, skoro u Ciebie jest problem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2022, 13:08

ale Ty masz malutką osobówkę ceed
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

20 Lut 2022, 14:14

I co z tego? Zasada działania silnika jest taka sama. Jakoś wszystkim się dogrzewa, tylko nie Tobie. Coś masz namieszane/zepsute.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2022, 18:20

Jakiś czas temu wrzucałem tu foto z volvo xc70 2.4D, osiągał temperaturę roboczą przy -6 czy -7 po ok 4-5 km
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2022, 20:28

a to jak jest dodatkowa nagrzewnica to nie ma wplywu na nagrzewanie sie? to nie dziala tak jak dodatkowa chlodnica który caly czas dziala?
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38