Nie dogrzewa diesel zimą

07 Lis 2021, 15:08

ale termostat jest sprawny bo ten wąż jest caly czas ZIMNY co idzie do chlodnicy a auto osiąga 70-75st podczas jazdy gdy na dworze jest -10C i zimniej
jak jest cieplej to wąż jest wtedy gorący i normalnie ok 85-90st trzyma w ogóle nie ma na desce wskaźnika cieczy ja to podaje z odczytów z komputera przez obd 2 i programu infocar
webasto w sensie dogrzewacz diesla jest wiec mokre

moze przez dodatkową nagrzewnicę przestrzeni wnętrza nie moze sie dogrzać?
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

11 Lis 2021, 13:14

Może zacznijmy od początku - masz tylko fabryczny dogrzewacz czy ogrzewanie postojowe. Bo to jest zasadnicza różnica. Fabrycznie w T5 jest tylko dogrzewacz. A chcąc mieć ogrzewanie postojowe, trzeba ten układ rozbudować. Słowo Webasto jest tu mylące, ponieważ Webasto to nazwa firmy, a nie dogrzewania silnika czy ogrzewania postojowego. W T5 dogrzewanie silnika jest firmy Webasto, ale ta sama firma oferuje też rozbudowę tego dogrzewania silnika do ogrzewania postojowego i jest ono też montowane fabrycznie. Ale są to dwie różne rzeczy. I teraz pytanie co masz? Tylko nie pisz, że masz Webasto, bo i jedno i drugie jest tej firmy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lis 2021, 19:26

fabryczny dogrzewacz
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

11 Lis 2021, 22:06

Te doświadczenia z temperaturą silnika myślę że to z zeszłej zimy . W obecnym czasie nie było te minus 10 stopni . Chyba że Ty nie z naszego klimatu . Piszesz że auto nowe . Czemu tutaj męczysz a na propozycję przez któregoś kolegę z forum aby udać się do serwisu tego nie czynisz . Nie czynisz ani nie piszesz że chcesz , byłeś , zgłaszałeś tam swój problem . Pisząc że auto nowe to chyba jakaś gwarancja jest . Ktoś tam wcześniej napisał że diesel się nie dogrzewa zimą . Ano się nie dogrzewa . Przy mrozach bilans cieplny motoru jest ujemny. Nierzadko aby zapewnić ciepło w kabinie stosowane są elektryczne wkłady grzejne do nagrzewnicy . A teraz pytanie . Jaki jest problem . Zimno we wnętrzu , dużo pali , skąd pomysł aby czytać temperaturę silnika fejsem ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lis 2021, 23:05

bonifacy napisał(a):Pisząc że auto nowe to chyba jakaś gwarancja jest
na T5 raczej juz nie ma :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lis 2021, 07:54

Wystarczy tylko mikroskopijna szczelinka i lipa,przerabiałem to ale w benzyniaku,termostat wydawał się sprawny,czy każdy diesel ma tendencję do niedogrzewania się zimą? Wszystko zależy od zaawansowania konstrukcji układu chłodzenia,mam porównanie między sprawnym układem W210 2.2d a 2.9 TD W210,układy sprawne zupełnie inaczej się zachowują podczas minusowych temp,2.2D nabierał temp roboczej układu chłodzenia b.wolno,2.9 za to nabiera drugie tyle szybciej,poza tym nawet podczas upalnego lata temp.w 2.2 podczas np.korków spadała a w 2.9 utrzymuje się na 80 st.c i nie spadnie nawet o mm na zegarze.2.2 d po uruchomieniu odtajał przednią szybę dopiero po kilku km,2.9 za to ,,rusza,,szron praktycznie tuż po odpaleniu słyszę cichutki gwizd w tym czasie,gdy ciepło cisza zupełna,jedno pewne,w sprawnym współczesnym aucie temp.powinna utrzymywać się na poziomie 80 st c,podczas jazdy oraz w korkach,w starych dieslach może być różnie w zależności od trybu użytkowania(korek spadek temp,szybka jazda pod górę wzrost o ok.5 st.c,w 2.9 mam 80 st c bez względu jakbym auta nie użytkował i tak też powinieneś mieć,coś nie jest tak,to pewne.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lis 2021, 10:41

wspominałeś, że masz dodatkową nagrzewnicę do ogrzewania paki. Ona jest oryginalna, czy ktoś dokładał? Bo nie kojarzę nagrzewnicy do ogrzewania paki. Jeżeli jest dokładana, to masz problem rozwiązany. Z tego co kojarzę, to do ogrzewania kabiny i paki montowano fabrycznie "prawdziwe webasto". Jest też oczywiście możliwość rozbudowy podgrzewacza.
Co do dogrzewacza - nie służy on do ogrzewania kabiny. On tylko dogrzewa płyn w układzie chłodzenia, żeby przy mniejszych temp. można było łatwiej uruchomić silnik. Przy okazji oczywiście nagrzewa też płyn w nagrzewnicy, co daje jakieś tam ciepło w kabinie. Dogrzewacz nagrzewa płyn do max 60 stopni. Nie więcej.
Tak więc cudów nie ma. Jeżeli jest jak piszesz, że górny wąż chłodnicy jest zimny i robi się ciepły dopiero przy około 90 stopniach, to termostat działa prawidłowo. A odpowiedzią na opisywany problem będzie prawdopodobnie dokładana dodatkowa nagrzewnica do paki.
Co do twierdzeń, że Diesel nie dogrzewa się zimą - bzdura, albo mylenie pojęć. Diesel tylko wolniej sie nagrzewa do tych 90 stopni. Ale jak sie już nagrzeje, to zadaniem termostatu jest tą temp. utrzymywać. I podczas jazdy w każdym Dieslu ze sprawnym układem chłodzenia jest cieplutko. Tak jak w benzyniaku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lis 2021, 15:58

żeby przy mniejszych temp. można było łatwiej uruchomić silnik.
co to ma do rzeczy/ przeciez to ogrzewanie włącza sie po uruchomieniu silnika słychać taki hałas w przodu

nic nie bylo dokladane jest dmuchawa ( nie wiem czy nagrzewnica) przy tylnich fotelach na koncu

MotoAlbercik to dlaczego nie dogrzewa się?

bonifacy z ciekawosci sprawdzalem bo na necie piszą ze musi byc 90st
a ogrzewanie tez jakos super nie dziala w aucie dmucha letnim, cieplym ale gdy jest 90st leci gorące

gwarancji juz nie ma a jak byla to mówili ze to przeciez diesel jest

dziwi mnie tylko dlaczego podczas jazdy gdy jest -10C mimo ze termostat dziala prawidlowo (jest caly czas zamknięty) i chodzi dogrzewacz fabryczny który ma dogrzać płyn, temp plynu wynosi ok 65-70st zamiast 90? i to nawet po przejechaniu ciągiem 40km jak jest cieplej non stop jest 90-95st
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

13 Lis 2021, 14:48

Coś jest ewidentnie zepsute bo dogrzanie do temperatury roboczej nie powinno mu zająć więcej niż te max 10 km. To że diesel ma bilans ujemny mnie rozwaliło. Albo termostat, albo jakiś dołożony układ, albo nie wiem, zapowietrzona nagrzewnica?

Czujnik cieczy sprawny? Tu trzeba wstawić na diagnostykę bo kłócić się można bez końca i zgadywać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lis 2021, 16:58

Jesli jest dodatkowa nagrzewnica to nie ma sił by układ zaprojektowany pod konkretną ilosć płynu trzymał 90 st.c,co ja bym zrobił? To co robiłem podczas zim,zakrywałem sobie kartonem chłodnicę z jej przodu od jej dołu ku górze,musiałem to robić w 190 tce gdyż siadł mi elektromagnes wiatraka i skleiłem go na stałe,czyli chodził non stop,dobrałem sobie taki rozmiar kartonu,by zakrywał mi tyle chłodnicy by temp.była właściwa,gdy nadeszła wiosna zdejmowałem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Lis 2021, 20:25

W t5 jest dodatkowa pompka płynu, może ona jest niesprawna
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lis 2021, 00:04

galakty napisał(a):Coś jest ewidentnie zepsute bo dogrzanie do temperatury roboczej nie powinno mu zająć więcej niż te max 10 km
Ale to trzeba deptać a nie szczypać się o kropelkę paliwa . Był taki temat u mnie . Benzyna . Pani zgłasza problem . Się nie dogrzewa , szyby na mrozie nie tajęją . No ok termostat do wymiany . Po wymianie ja robię parę kółek wokół komina i jest ok. Ciepło w kabinie a i motor zagrzany . A ona mi za dwa dni mówi d..a . Zimno .O żesz ty kobieto pokręć obroty , jedż dynamicznie a nie na emeryta . Posłuchała a I się problem skończył . A i robiłem diesla pugota experta . Problem z adblue . Testy . Program wymagał aby temperatura silnika była większa niż te 85 stopni . Na dworze plus te 15 stopni a można se było gazować do usranej woli . Dopiero dynamiczna jazda na odcinku kilku kilometrów pozwoliła osiągnąć oczekiwaną temperaturę silnika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lis 2021, 18:23

jaka dodatkowa?

no ale ten podgrzewacz nie jest po to aby nawet na postoju bylo 90?
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

18 Lis 2021, 20:51

pvlo2 napisał(a):jaka dodatkowa?
takie coś ( przykładowa aukcja) [link do oferty na Allegro wygasł]
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lis 2021, 21:14

do czego ona sluzy?
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38