Nieszczelność chłodnicy a płyn w zbiorniczku

21 Cze 2023, 10:26

Dzień dobry
Może na początku napiszę co się wydarzyło:
Wyruszyłam z domu w trasę i po około 20 minutach włączyła się kontrolka płynu chłodniczego więc na najbliższej stacji zatrzymałam samochód. Niestety żadna z osób jadących autem nie znała się na samochodach więc mogliśmy tylko popatrzeć, sprawdzić czy jest płyn w zbiorniczku wyrównawczym (było dużo, nawet powyżej maxa) i tyle. Wróciliśmy do domu a samochód został odstawiony do warsztatu. W warsztacie powiedzieli mi, że chłodnica jest jest do wymiany bo cieknie...
I teraz pytanie, które mnie nurtuje: czy to możliwe żeby uszkodzona była chłodnica (nieszczelność) a w zbiorniczku wyrównawczym nadal była duża ilość płynu?
yfandes
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Cze 2023, 10:34

yfandes napisał(a):I teraz pytanie, które mnie nurtuje: czy to możliwe żeby uszkodzona była chłodnica (nieszczelność) a w zbiorniczku wyrównawczym nadal była duża ilość płynu?
Aby rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie potrzebna jest wiedza o jakim aucie tutaj rozmawiamy . Marka , model , rok , silnik jaki itp.....
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Cze 2023, 10:50

Tak? Myślałam, że takie rzeczy są raczej uniwersalne. Ale nie ma problemu:
Model Nissan Note
Rocznik 2014
Typ paliwa Benzyna
Pojemność silnika [cm3] 1200
Moc silnika 59÷56KW (80÷76HP)
Napęd 2WD
Typ skrzyni biegów MANUALNA
Rodzaj nadwozia HATCHBACK 5D
Czy wystarczy? :)
yfandes
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Cze 2023, 11:38

yfandes napisał(a):Tak? Myślałam, że takie rzeczy są raczej uniwersalne
No niestety nie są uniwersalne . Niektóre auta , zwłaszcza z rynku czy to japońskiego czy koreańskiego w stosunku do aut europejskich mają trochę inaczej zbudowany układ chłodzenia . Zwróć uwagę że w swoim aucie masz korek na chłodnicy . To on tutaj utrzymuje ciśnienie w układzie a na tzw zbiorniczku wyrównawczym jest zwykły kapsel . Jest ten zbiorniczek raczej zasobnikiem na nadmiar płynu i w razie potrzeby służy do uzupełnienia płynu w układzie chłodzenia . Działa to na zasadzie ciśnienia i podciśnienia . Jeśli układ chłodzenia będzie dziurawy to płyn wyleci z układu ale w zbiorniczku pozostanie .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Cze 2023, 12:56

Bardzo dziękuję za pomoc :)
yfandes
Nowicjusz
 
Posty: 3