Ubywający płyn z chłodnicy

30 Mar 2018, 21:47

Czesc

Mam problem z autem - Peugeot 406 1.8. Otoz ubywa mi plynu z chlodnicy. Ale ubywa w ten sposob, ze ubywa do pewnego punktu (mniej wiecej na minimum) i juz wiecej nie ubywa. Temperatury mi nie lapie. Jezdzi mi sie jakos gorzej od pewnego czasu (odczuwalny spadek mocy i na benzynie i na LPG). Poza tym mam problemy z rozruchem zimnego silnika. Przekrecam kluczyk i zero reakcji, nawet nie kreci. Dopiero po kilkudziesieciu sekundach zakreci i od razu odpali jak zakreci. Cieply odpala na dotyk.
Podejrzewam uszczelke pod glowica. Kupilem sobie tester, zalozylem na zimnym silniku na korek od wlewu plynu do chlodnicy, odpalilem auto i czekam. Po jakichs 10-15 minutach zaczal lapac temperature i zaczelo mi wywalac plyn przez korek wiec szybko zgasilem auto bo szkoda plynu.

Doradzicie cos Panowie? Nie chce tracic kupy kasy na mechanika zeby sie przekonac ze to jednak nie uszczelka. Jak sie upewnic? Nie wiem jak przeprowadzic ten test bo nie odkrece korka jak silnik jest nagrzany bo wywali mi plyn a na zimnym silniku jak zakladam tester to nic sie nie dzieje. Poza tym nie widze nigdzie zeby mi ten plyn przeciekal czy cos.
marluk
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8

01 Kwi 2018, 22:12

Maslo pod korkiem oleju/kawa z mlekiem na bagnecie?
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

02 Kwi 2018, 09:45

Dokładnie albo przybyło oleju może?
gber44
 

02 Kwi 2018, 11:20

tak, masło pod korkiem jest, ale jeżdze troche po miescie ostatnio na krotkich dystansach tak mysle z 50% łącznego przebiegu.
Oleju wydaje mi sie ze nie przybywa. Bardziej mialem problem z ubywaniem. Moze ostatnio mi mniej ubywa, ciezko powiedziec. Na pewno nie przybywa oleju to jest pewne.
marluk
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8

02 Kwi 2018, 13:18

Jeżeli padłaby UPG to albo być miał płyn w oleju i wtedy olej przybiera kolr jasno brązowy ( kawa z mlekiem ) albo spaliny uciekają do płynu i to można sprawdzić tak jak próbowałeś zrobić. Dodatkowo kopciłoby na biało z rury oraz mógłbyś mieć trudności z porannym odpalaniem.
Ale z opisu wydaje mi się, że masz jakąś nieszczelność i układ ci się zapowietrza. Stąd wywalanie płynu ze zbiorniczka przy odkręconym korku.
Uzupełnij płyn na zimnym silniku, pod silnik podłóż karton i patrz gdzie kapie. Wcześniej pooglądaj, czy nie masz gdzieś mokro, a w szczególności na złączkach ( cybantach ). Potem odpal silniik i nagrzewaj obserwująć czy gdzieś będzie kapać. Jak nagrzejesz i dalej nic, to wyłącz i dalej obserwuj. Kiedyś musi zacząć kapać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Kwi 2018, 21:21

wlasnie mam problemy z porannym odpaleniem, pisalem o tym w poscie.
marluk
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8

05 Kwi 2018, 21:22

No to może być UPG. Ale musiałoby kopcić na biało w rury wydechowej po uruchomieniu silnika i ewentualnie podczas jazdy.
Lepiej najpierw sprawdzić czy nie ma wycieku, a potem dopiero brać się za UPG, bo to troszkę koszta są.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000