Spalanie a temperatura płynu chłodzącego

Spalanie a temperatura płynu chłodzącego

28 Mar 2018, 19:04

Witam, moj problem z mazda 6 polega na tym, że od tygodnia spalanie na komputerze pokazuje mi 13-14 l gdzie zwykle było to 5.5-6, komputer źle nie pokazuje, ponieważ wskazówka od paliwa także szybko schodzi w dół, Mazda podłączana była do komputera, zero błędów a dpf czysciutki, mazda tak dużo spala gdy złapie temperature, przez 1-3 km spalanie jest w normie później rośnie do tych 13-14l gdy tylko temperatura płynu chłodzącego wzrosnie. Dodam, że auto zostało zakupione 2msc temu bez korka do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego a msc temu już korek kupiłem i zalozyłem ale to pewnie nie ma nic do głównego wątku. Liczę na waszą pomoc ;)
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 28 Mar 2018, 18:49
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Spalanie a temperatura płynu chłodzącego

28 Mar 2018, 20:14

Temp. płynu ma znaczenie - na podstawie odczytu z czujnika sterownik siklnika dobiera mieszankę. Być może twój czujnik pokazuje zbyt niską temp. i silnik jest cały czas na wzbogaconej mieszance. Warto też sprawdzić czy paliwa ci gdzieś nie ucieka - czy nie masz nieszczelności. Z silnikiem nic się nie dzieje? Pracuje normalnie?
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15652
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Spalanie a temperatura płynu chłodzącego

28 Mar 2018, 20:49

Silnik pracuje super nie mam z nim żadnych problemow, autko także nie szarpie, elegancko jedzie, tylko to spalanie które nagle podskoczyło przy wzroście temp. Jak wspomniałem ten problem mam od tygodnia, wcześniej wszystko było wporzadku.
Ostatnio edytowany przez karol147, 28 Mar 2018, 21:08, edytowano w sumie 1 raz
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 28 Mar 2018, 18:49
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Spalanie a temperatura płynu chłodzącego

28 Mar 2018, 20:51

Temperatura wynosi ok. 90stopni, tak mi wskaźnik w aucie pokazuje, po przejechaniu 3-4 km i tak się utrzymuje. Dodam, że odrazu po zakupie auta regenerowana była turbina.
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 28 Mar 2018, 18:49
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Spalanie a temperatura płynu chłodzącego

29 Mar 2018, 17:34

Wygląda wszystko ok. Popatrz, czy nie masz wycieku tego paliwa gdzieś w komorze silnika. Bo wyciek zewnętrzny raczej nie, gdyż wtedy nie pokazywałoby ci tak dużego spalania.
No i dobrze by było sprawdzić fizycznie, czy masz takie spalanie. Czyli zatankować do pełna, przejechać ze 100 albo 200 km i zatankować znowu. I zobaczysz ile paliwa zatankujesz i czy jest to adekwatne do tego, co pokazuje komputer.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15652
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Spalanie a temperatura płynu chłodzącego

04 Kwi 2018, 16:21

Odkręciłem nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego ten co zakupiłem miesiąc temu i nie wiem co do czego ale spalanie po tym zabiegu wróciło do normy. Może ktoś mi wytłumaczyć o co dokładnie mogło chodzić?
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 28 Mar 2018, 18:49
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co można zepsuć, naprawiając? Top 5 najczęstszych błędów Co można zepsuć, naprawiając? Top 5 najczęstszych błędów
    Teoretycznie wystarczą dobre chęci, żyłka majsterkowicza i internetowe poradniki z serii "zrób to sam". W praktyce często okazuje się, że samodzielna zabawa w mechanika wcale nie jest prosta, a wizyta u profesjonalisty ...
    Jazda na suwak to będzie obowiązek, a nie zalecenie! Jazda na suwak to będzie obowiązek, a nie zalecenie!
    Zauważyłem, że rząd planuje kolejną poprawkę w przepisach regulujących jazdę na suwak. Obecnie widząc taki znak jest to jedynie zalecenie którego powinni trzymać się kierowcy. Ma to się zmienić na obowiązek i wtedy ...

  • Re: Spalanie a temperatura płynu chłodzącego

    04 Kwi 2018, 20:15

    Być może był zapowietrzony układ i podawało błędne dane do komputera o niedogrzaniu silnika i przez to więcej palił paliwa.
    gruber99
    Zaawansowany
     
    Posty: 718
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 25 Gru 2017, 19:28
    Auto: Sztuk 3