Niezawodne, dobrze wykonane, tanie w eksploatacji kombi za 35 tyś. zł

19 Kwi 2024, 07:19

mike napisał(a):nie obruszaj się tak, że ktoś napisał coś na nowoczesnego diesla, bo czasy XUD9, 1.9 TDI na pompie czy pierwszych Common Rail HDI / JTD już minęły

Dokładnie tak :ok:

Mogę podsumować :

Będzie przyjemnie bo charakterystyka itp.
Będzie mniejsze spalanie droższego paliwa.
Będzie tańszy zakup (w niektórych przypadkach)
Ale nie będzie tanio w razie awarii i grubszego serwisu.

Do tego mając np. wytypowaná Lagunę 3 która posiada silnik 2,0 turbo i to w różnych wersjach mocowych na 100% wybrałbym benzynę.
Oczywiście wiem że nie będzie tanio ale taniej niż ON.
mike napisał(a):Toyota Avensis

Czy ja wiem. Dla mnie Aven jest drogi w zakupie, mało komfortu, silniki bez jajka (chociaź żeby była wersja 2,5).
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Kwi 2024, 07:31

szybki napisał(a):Czy ja wiem. Dla mnie Aven jest drogi w zakupie, mało komfortu, silniki bez jajka (chociaź żeby była wersja 2,5).
ale jednak w porównaniu do większości nowych benzyn, silnik jest niemal pewniakiem. Można by jeszcze dać Mazdę 6 ostatniej gen, ale tu z kasą cienko.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Kwi 2024, 07:52

mike napisał(a):silnik jest niemal pewniakiem

Eetam życie jest zbyt piękne :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Kwi 2024, 13:14

Pewniakiem jest ze olej będziesz dolewać :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Kwi 2024, 14:04

Pisząc "tanie w eksploatacji" miałem na myśli stosunkowo tanie. Czyli po prostu możliwie niezawodne auto z udanym silnikiem, w porównaniu do innych. No i też bez zbędnego wymyślania, powiedzmy np. 6 cylindrowych diesli, gdzie wymiana rozrządu będzie 5 razy droższa, albo bez marek premium typu BMW, gdzie po prostu wszystkie części będą droższe.

Czy faktycznie te 10 lat nowsze diesle od mojego 1.9TDI ARL są tyle gorsze? Czy może ja tak dobrze trafiłem, że przez 8 lat się nic nie działo? Mam wrażenie, że czasy solidnych aut skończyły się właśnie jakoś w 2005 roku, a im nowsze to gorsze. Jakbym mógł kupić nowego Passata B5 albo takiego Leona jak mam, to bym kupił :D

Mógłbym zwiększyć budżet do powiedzmy 50 tyś. zł, ale nie chcę tyle wydawać. Wydaje mi się, że nie warto. Czy auto za 50 tyś. będzie dużo bardziej niezawodne, niż te za 35 tyś.? Tak na prawdę to chciałbym wydać jak najmniej. Początkowo myślałem raczej o okolicach 25 tyś. zł. Generalnie jestem w szoku, że przez te lata tak spadła wartość pieniądza, albo tak bardzo podrożały auta. W 2015 roku Leona sprowadziłem za 15 tyś. zł, a teraz za 35 tyś. zł będzie byle co?

Domyślam się, że najbardziej niezawodne (przynajmniej jeśli chodzi o silniki) byłyby auta benzynowe z silnikiem wolnossącym. Niestety w takim budżecie są to chyba wyłącznie auta miejskie i kompaktowe z małą mocą. Ciężko by mi było jeździć czymś takim. Chyba, że macie jakieś propozycje aut z segmentu C z dobrymi benzynami? Może jakoś bym zniósł ten spadek mocy względem Leona :/

Co do kombi to zauważyłem, że sedany łatwiej kupić taniej, z mniejszym przebiegiem, nawet od pierwszego właściciela. Jednakże sedany uważam za mało praktyczne. Może ewentualnie liftback byłby w miarę ok.

Czy Focus 3 będzie dużo gorszy od Mondeo 4? Zauważyłem, że Mondeo nie jest jakieś wyraźnie droższe od Focusa :o
krymol016
Nowicjusz
 
Posty: 13

19 Kwi 2024, 15:16

Kao napisał(a):Pewniakiem jest ze olej będziesz dolewać
na pewno to Kopernik nie żyje :ok: jakoś mam drugiego "olejożłopa", poprzedni był nawet ze skrzynią biegów, która na pewno miała się rozsypać i nic z tych rzeczy nie wystąpiło.

krymol016 napisał(a):Czy Focus 3 będzie dużo gorszy od Mondeo 4?
na pewno będzie ciaśniejszy (jeśli masz +/- 180cm wzrostu to samemu za sobą będzie Ci trochę ciasno), odporność na korozję będzie podobna, czyli obydwa auta nie są święte pod tym względem (zwłaszcza podwozie), choć też nie widziałem jakoś zardzewiałych z zewnątrz (nadkola, progi); dobór godnych polecenia silników mniej więcej po równo. Focus generacyjnie nowsze auto, Mondeo wg mnie już troche trąci mychą. Generalnie musiałbyś się przymierzyć do obydwu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Kwi 2024, 16:37

mike napisał(a):na pewno to Kopernik nie żyje :ok: jakoś mam drugiego "olejożłopa", poprzedni był nawet ze skrzynią biegów, która na pewno miała się rozsypać i nic z tych rzeczy nie wystąpiło.

Tak i ludzie też śmigają 1,4 tsi twin chargerami ale czy to znaczy że problemu nie ma i to świetny silnik?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

19 Kwi 2024, 17:00

Trevor napisał(a):Tak i ludzie też śmigają 1,4 tsi twin chargerami ale czy to znaczy że problemu nie ma i to świetny silnik?

Oczywiście że nie natomiast jeżdżę takim silnikiem i do tego kilka sztuk serwisuje "branie" oleju u mnie polega na tym że na miarce z max po 10km.km. stan zejdzie do 3/4ych i pewnie po następnych 5k.km.zszedłby do połowy miarki z bagnetu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe