Dobrze wyposażone tanie w utrzymaniu kombi, leasing (do 80 tys) Auris?

28 Cze 2018, 17:09

Napiszę od razu, że zastanawiam się nad 2~ letnim Auris Hybrid TS w maksymalnej wersji Prestige, najlepiej ze szklanym dachem Skyview. Jest sporo ofert w tej cenie. Do auta zamontowałbym od razu instalację LPG (wiem, że brzmi śmiesznie, ale ma być tanio na codzień). Instalacja koło 2500zł. Toyota Plus brzmi dosyć wiarygodnie (auta sprawdzone przez ASO). Podobno model bezawaryjny, nawet hamulce mało się zużywają dzięki odzyskiwaniu energii z hamowania. Ma być używany głównie na trasach międzymiastowych - nie autostradach. Prędkości 90-150km/h, do 20tys km/rok. Czy to dobry wybór? Jestem otwarty na wszelkie inne propozycje.
borubar
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Auris
Silnik: 1.6 VVTi
Paliwo: Benzyna

28 Cze 2018, 20:48

Najpierw przejedź się hybrydą w trasie,

Miałem kiedyś służbowego aurisa hybrid ale w wersji hb. To nie nadaje się na pozamiejską jazdę a już na pewno nie 150km/h.
Wiesz na jakiej zasadzie przyspiesza to auto? Wciskasz gaz, silnik wchodzi na stałą wartość obrotów, 4500rpm bodajże a resztę robi skrzynia. Nie muszę chyba mówić jakie odgłosy słychać wtedy spod maski, dramat. Nie wiem jak w tych wyższych wersjach (bo flotówki dvpy zwykle nie urywają chociaż i tak nie było najgorzej) ale jakość wnętrza to tragedia
Do jazdy po mieście ok, do jazdy poza miastem nie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Cze 2018, 21:37

J.w., to jest auto raczej do spokojnej jazdy, więc lepiej podjąć świadomie decyzję. Ponadto nie ma sensu kupować używanego Aurisa za 80 tysięcy, skoro nowego po zniżkach na wyprzedaży będziesz mieć niewiele drożej.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

29 Cze 2018, 11:17

Akurat jeśli chodzi o CVT to miałem okazję przejechać się kilka razy i powiem szczerze, że zrobiła na mnie dość dobre wrażenie. Chociaż z tego co piszecie, to chyba rzeczywiście nie ma się co pchać w hałas przy dużych prędkościach, skoro można mieć lepszy komfort w tych pieniądzach. Chyba potrzebowałem, żeby ktoś mi to napisał wprost :D Toyota mnie kusi tą łatwością instalacji LPG. W takim razie co będzie lepsze? Królem dobrego wyposażenia i taniego utrzymania będzie pewnie jakiś dwuletni Passat w dieslu, czy może się mylę? O LPG w 2 letnim samochodzie innej pewnie mogę zapomnieć. Jestem otwarty na każdą propozycję.
borubar
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Auris
Silnik: 1.6 VVTi
Paliwo: Benzyna

29 Cze 2018, 11:29

borubar napisał(a):Królem dobrego wyposażenia i taniego utrzymania będzie pewnie jakiś dwuletni Passat w dieslu, czy może się mylę?


Bardzo się mylisz. BTW nowy passat w podstawie kosztuje katalogowo 799000.

Osobiście zacząłbym od optimy,
np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ogólnie niewiele jest (o ile w ogóle są) aut tej klasy i wielkości, gdzie nie ma bezpośredniego wtrysku - a z nim lpg się opłaci jeśli robiłbyś 2x więcej km niż planujesz.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Cze 2018, 11:52

Borubar jeżeli chcesz nieć święty spokój serwisowy a co za tym idzie w dużym stopniu taniość kup sobie t.hybrydę. jak na tą chwilę mniej psującego się auta na rynku nie znajdziesz.
Więc jeżeli pojdziesz na jakiś kompromis autostrada vs spokój kieszeni to będziesz zadowolony. Lpg i hybryda nie testowałem ale znam ludzi mega zadowolonych z tego połączenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Cze 2018, 12:01

Generalnie hybryda jest ok, ale nikt jej nie tworzył (przynajmniej Aurisa) do podróżowania po autostradach z prędkością 150 km/h. Pomimo mocy na papierze jedzie gorzej od 1.2T, które jest słabsze (chwalmy przekładnie CVT...). Co ciekawe, prędkość maksymalna to zaledwie 180 km/h, więc takie 150 km/h to już będą prawie że ostatnie poty. Po prostu ten model z tym silnikiem nie służy do takiej jazdy i musisz mieć to na uwadze.

Ale jakbym miał wybierać między hybrydą, a Passatem w cudownym dieslu to chyba nie muszę mówić co bym brał. Lepiej się przemęczyć na drodze niż w warsztacie i portfelu i tu szybki ma rację.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Cze 2018, 19:47

Jeśli to miałoby być nowe auto w leasingu, na te 100-150 tys.km, a później odsprzedaż to oczywiście, że brałbym diesla.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002