[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 225: Undefined array key 1
Niezawodne, dobrze wykonane, tanie w eksploatacji kombi za 35 tyś. zł : Jakie auto kupić?

Niezawodne, dobrze wykonane, tanie w eksploatacji kombi za 35 tyś. zł

18 Kwi 2024, 11:27

Cześć!

Od dłuższego czasu przekopuję internet, różne portale samochodowe, fora i kanały na YouTubie w celu znalezienia odpowiedzi na pytanie jakie auto mam wybrać.

Szukam kombi w dieslu lub benzynie nadającej się do LPG. Auto musi być niezawodne, dobrze wykonane i tanie w eksploatacji oraz serwisowaniu. Zależy mi na dobrych właściwościach jezdnych, precyzyjnym układzie kierowniczym i zawieszeniu zestrojonym bardziej na sport niż komfort. Dodatkowo fajnie by było, jakby auto było dobrze wyciszone od wiatru i miało wnętrze wykonane z dobrej jakości materiałów, nie zużywających się zbyt szybko oraz plastików nie trzeszczących nadmiernie. Chciałbym żeby auto było z roczników około 2010-2014 i kosztowało do 35 tyś. zł.

Znalazłem kilka modeli i chciałbym się dowiedzieć, które z nich będą lepszym wyborem od innych (a może w ogóle polecicie coś innego, czego nie wybrałem?). Nie miałem niestety żadnej styczności z nimi. Moje typy to:

-Volvo V70 III z 5 cylindrowym dieslem 2.0 i 2.4 (163 i 185KM) lub ewentualnie benzyną 2.5T 231KM, ale to raczej koszt bliżej 50 tys. zł (będzie chyba najlepiej wykonany ze wszystkich modeli, duża niezawodność, ale nie wiem jak koszty eksploatacji)
-VW Passat B7 2.0 TDI 140, 170 lub 177KM (nie wiem, czy wersja 177KM albo 170 jest bardziej awaryjna lub droższa w naprawie od 140KM, podobno lubi rdzewieć ten model, dobre wykonanie i wzorowa ergonomia)
-Ford Mondeo MK4 2.0 HDI 163KM od 2010r. (dobre wykonanie, przestronny)
-Ford Focus 3 2.0 HDI 140 lub 163KM (segment C, więc nie wiem czy nie będzie odczuwalnie gorszy od innych modeli)
-Citroen C5 II 2.0 HDI 163KM od 2011r. (podobno kiepskiej jakości wnętrze, zawieszenie wielowahaczowe nastawione na komfort, upierdliwe usterki z czujnikami, elektryką)
-Peugeot 508 I 2.0 HDI 163KM (bogate wyposażenie, ale również kiepskiej jakości wnętrze i upierdliwe usterki z czujnikami, elektryką)
-Renault Laguna 3 2.0 dCI 130 lub 150KM lub 2.0T 204KM (wersja benzynowa trudno dostępna, podobno dobrze jakby była po lifcie, ale nie wiem czy chodziło o 2009 czy 2013r., chyba najgorszej jakości wnętrze, mniej przestronna od konkurencji, również sporo małych awarii)
-Skoda Octavia 2 2.0 TDI 140, 170KM (segment C, raczej kiepskiej jakości wnętrze, wygłuszenie, nie wiem czy gorsza od Focusa)
-Opel Astra J 1.4T 140KM lub 2.0 CDTi (segment C, mała, ciężka, kiepska skrzynia biegów, nie wiem jak jakość wykonania w porównaniu do pozostałych)

Z góry dzięki za pomoc :ok:
Ostatnio edytowany przez krymol016 18 Kwi 2024, 11:41, edytowano w sumie 2 razy
krymol016
Nowicjusz
 
Posty: 13

18 Kwi 2024, 11:40

Niezawodne i tanie w eksploatacji ... 10cio letnie diesle :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2024, 11:42

Teraz mam 20 letniego i do ostatniego roku był niezawodny :ok:
Jeśli bardziej niezawodne będą benzyny to jak najbardziej mogą być, tyle że poza wypisanymi nie znalazłem nic wartego uwagi.
krymol016
Nowicjusz
 
Posty: 13

18 Kwi 2024, 12:26

szybki napisał(a):Niezawodne i tanie w eksploatacji ... 10cio letnie diesle
mam kilka starszych i są niezawodne, najwięcej ma octavia 2 z najgorszym silnikiem 1.9, ma 300 tyś a jedyną awaria jaka miałem to egr ale problem zażegnany na zawsze.
Co do Twoich wyborów
Volvo tylko manual no i 2.4 to też nie okazja do podniety, jedzie normalnie, pali sporo eksploatacja tania nie jest.
Passat taki zwykłak jak zawsze, silniki różnią się jedynie pierdolami No ten 177koni warto odpuścić ze względu na ekologię w nim zainstalowaną
Mondeo poprawne auto, dla mnie numer 1 twojej listy.
Focus też ok o ile Ci pasuje sam w sobie
C5 nie nie i jeszcze raz nie
Laguna ciasna jak na swój segment i słabo wyciszona w tylnej części No i renault, rekordzista w dymaniu klienta na kosztach części.
W skodzie no jakość nie powala takich drobnych rzeczy, odklejająca się podsufitka i boczki, guziki itp, słabo wyciszona
Astra jedynie w benzynie ale opelki też są kapryśne czasami.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Kwi 2024, 13:04

krymol016 napisał(a):podobno lubi rdzewieć ten model

że co? :roll:

Zamiast Octavii poszukaj Golfa VI Variant, chociaż może kufer mniejszy ale wykończenie, wnętrze dużo lepsze i dobrze wyciszony.
Z dieslami jest taki plus, że od razu pali mało nie trzeba 5k wydawać na instalację i szukać "dobrych" silników do lpg i jeszcze lepszych fachowców którzy ja zainstalują żeby silnik nie padł.
Do tego brakuje mocy? w benzynie musi być turbo, diesle to od razu robisz chipsa i śmigasz dalej itd.
Ostatnio edytowany przez Trevor, 18 Kwi 2024, 13:08, edytowano w sumie 1 raz
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

18 Kwi 2024, 13:05

szybki napisał(a):Niezawodne i tanie w eksploatacji ... 10cio letnie diesle


Moja 16 letnia laguna w dieslu ma teraz jakieś 125k przebiegu i tak, jest niezawodna i bezawaryjna.

Największa wada tego auta to wnętrze. Oczywiście da się trochę poprawić fabrykę w tym temacie ale mercedesa się z tego nie zrobi...ale taką toyotę którą mam jako firmówkę już tak


A co do tematu - przede wszystkim potwierdzony, jak najniższy przebieg i stan techniczny. Patrząc na listę najłatwiej byłoby o astrę focusa i właśnie lagunę. Dwóch pierwszych możesz poszukać jako poleasingówek (generalnie focus to sporo lepsze auto niż astra) a przy lagunie mając 35k możesz sobie na rynku przebierać - nie kupisz tylko tej, której właścicielem był niby Lewandowski i jakiś d...l chce za nią 70k
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Kwi 2024, 13:34

Trevor napisał(a):
krymol016 napisał(a):podobno lubi rdzewieć ten model

że co? :roll:

Zamiast Octavii poszukaj Golfa VI Variant, chociaż może kufer mniejszy ale wykończenie, wnętrze dużo lepsze i dobrze wyciszony.


To nie prawda, że Passat B7 rdzewieje? Gdzieś tak czytałem, ale nie mówię, że to pewnik. Co do Golfa VI to możliwe, że właśnie go chciałbym wybrać, gdyby nie to, że okropnie mi się nie podoba w wersji kombi :/
krymol016
Nowicjusz
 
Posty: 13

18 Kwi 2024, 15:51

Kao napisał(a):mam kilka starszych i są niezawodne, najwięcej ma octavia 2 z najgorszym silnikiem 1.9, ma 300 tyś a jedyną awaria jaka miałem to egr ale problem zażegnany na zawsze.
Co do Twoich wyborów


Kao tylko nie uważasz na tą chwile że jest różnica "posiadam auto które znam " a "kupuje auto którego nie znam" więc czemu przez Was jest całkowicie pomijany fakt ryzyka wtopy. Tu nawet nie mówimy o tym czy ona wystąpi tylko kiedy wystąpi. Jedyną pociechą może być rozłożenie w czasie i przebiegu.

Do tego gdyby te naprawy diesli faktycznie były takie jak człowiek oczekiwał ale tak nie jest. Awarie często przy których mechanicy rozkładają ręce już nie wspomnę o historiach chociażby z wtryskiwaczami i ich gwarancją.

Przedwczoraj kupowałem ze znajomym berlingo w benzynie. Po ostatnich jego jazdach z 2,0 hdi nawet nie chce oddać moczu na diesla.
Dziwnym trafem jeszcze nie zdarzyło mi się żebym jechał oglądać diesla bo ktoś rezygnuje z beny ba nawet pół roku temu kupiliśmy van V6 benę zamiast diesla busa bo kolega jak policzył ostatnie jego przygody dieslowe (boxer hdi) to wyszła go połowa wartości auta benzynowego którym jeździ.

Ja rozumiem ktoś pisze że zdaje sobie sprawę z kosztów a i tak chce taką opcje ale co mamy ? Już w temacie ma być tanio i bezawaryjnie i kombi :D

A potem dieselek hmmm :D nie czujecie pisma nosem czym się kończy bezawaryjny dieselek który ma być tani :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2024, 16:19

Wtopa moze być tak samo jak i w benie, szukanie wypadajacych zapłonów czy falowania obrotów tez nie jest za darmo, prawdopodobieństwona UPG gdzie jest większe? W benie czy dieslu? Pięty achillesowe w postaci sond lambda czy pomp paliwa czy katalizatorow a jak do tego dołożysz wymysl technologii jak w jakims tfsi czy innym puretech lub vti od psa to juz tego nic nie przebije
szybki napisał(a):(boxer hdi)
No serio to ma być dla porównania?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Kwi 2024, 16:45

Kao napisał(a):k do tego dołożysz wymysl technologii jak w jakims tfsi czy innym puretech lub vti od psa to juz tego nic nie przebije

Nie popadajmy w skrajności :D
Kao napisał(a):serio to ma być dla porównania?

Auto miało 170k.km.i zwykłe HDi.

Dla mnie podkreślenie taniości i szukanie diesla :lol:

P.s.

Aktualnie kupiłem do firmy diesla pierwszy raz od 15lat :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2024, 21:29

Kao tylko nie uważasz na tą chwile że jest różnica "posiadam auto które znam " a "kupuje auto którego nie znam" więc czemu przez Was jest całkowicie pomijany fakt ryzyka wtopy. Tu nawet nie mówimy o tym czy ona wystąpi tylko kiedy wystąpi. Jedyną pociechą może być rozłożenie w czasie i przebiegu.

Do tego gdyby te naprawy diesli faktycznie były takie jak człowiek oczekiwał ale tak nie jest. Awarie często przy których mechanicy rozkładają ręce już nie wspomnę o historiach chociażby z wtryskiwaczami i ich gwarancją.

Ja rozumiem ktoś pisze że zdaje sobie sprawę z kosztów a i tak chce taką opcje ale co mamy ? Już w temacie ma być tanio i bezawaryjnie i kombi :D

A potem dieselek hmmm :D nie czujecie pisma nosem czym się kończy bezawaryjny dieselek który ma być tani :?:


Wtopa może być przy każdym zakupie, zależy jak się trafi. Dlatego jedynie co można zrobić, to kupić auto od kogoś kto miał je długo i zna jego historię, a nie świeżo sprowadzone "z gwarantowanym przebiegiem".

Co do regeneracji wtryskiwaczy to znam temat, bo robiłem to niedawno, ale dopiero po 8 latach bezproblemowego jeżdżenia.

Tanio ma być w eksploatacji, a nie zakupie. I ma być kombi, bo sedan jest mało funkcjonalny.

Napisz coś mądrego i podaj przykład tych niezawodnych, dobrze wykonanych, tanich w eksploatacji benzyn w kombi :ok:
krymol016
Nowicjusz
 
Posty: 13

18 Kwi 2024, 21:52

krymol016 napisał(a):Tanio ma być w eksploatacji, a nie zakupie. I ma być kombi, bo sedan jest mało funkcjonalny.

No tak diesel w eksploatacji na 100% będzie tani :mrgreen:

Ok. Nie ma co się spierać :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2024, 22:43

Przecież budżet to 35 tys zł, czyli auto dosyć świeże a nie jakiś stary rzęch, który faktycznie mógłby przysparzać problemów i się sypać.

Swoją droga jak zwykły diesel jest taki drogi w eksploatacji to kto jeździ jakąś beemką 335d? albo Audi 3,0 tdi Krewni Obajtka? :mrgreen:
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 14

19 Kwi 2024, 06:27

Gain napisał(a):Swoją droga jak zwykły diesel jest taki drogi w eksploatacji to kto jeździ jakąś beemką 335d? albo Audi 3,0 tdi

Również Ci co liczyli na tanio :D

Gain napisał(a):Przecież budżet to 35 tys zł, czyli auto dosyć świeże a nie jakiś stary rzęch, który faktycznie mógłby przysparzać problemów i się sypać.

Spoko każdy ma takie założenia. Nie serwisujemy, nie naprawiamy ma być tanio :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Kwi 2024, 07:06

krymol016 napisał(a):podaj przykład tych niezawodnych, dobrze wykonanych, tanich w eksploatacji benzyn w kombi
Toyota Avensis :ok:

I nie obruszaj się tak, że ktoś napisał coś na nowoczesnego diesla, bo czasy XUD9, 1.9 TDI na pompie czy pierwszych Common Rail HDI / JTD już minęły :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004