[12 tysięcy] Niezniszczalny i pancerny samochód na co dzień

03 Paź 2012, 20:09

Witam


Temat w sumie standardowy. Problem z tym, że trochę za dużo wiem o samochodach i sam się nie potrafię zdecydować. Szukam jakiegoś kompaktu lub czegoś w segmencie B, nie interesuje mnie miejsce dla pasażerów, bo jeżdżę głównie sam, ale jako iż jestem serwisantem to muszę w takim samochodzie upchnąć czasem sporo narzędzi i sprzętu, nie są to jakieś cuda, ale czasem siedzenia trzeba złożyć.
Teraz napiszę co ja sobie wybrałem. Ja osobiście szukam czegoś w stylu Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo.
Seat Ibiza - nie potrafię się zdecydować co i jak. Z jednej strony ta wersja przejściowa z lat 2001-2002 jest rozsądnym wyborem i za te pieniądze mogę mieć całkiem nieźle utrzymany samochód z silnikiem 1.9 TDI, ale ta nowsza generacja na płycie A04 jest po prostu cudowna, poza tym za silnik 1.4 TDI nie musiałbym płacić aż tak wysokiego OC, co też jest dla mnie istotne.
VW Polo - tu w grę wchodzi tylko i wyłącznie samochód na płycie A04 czyli ta wersja od roku 2002 bodajże - fajnie wyposażone samochody, głównie interesowałby mnie silnik 1.4 TDI bo silniki 1.9 są za drogie w tych samochodach
Skoda Fabia - tu mam problem bo mam szanse dostać krajowy samochód od pierwszego właściciela za tą kwotę, tylko, że po prostu diesle w tym kraju praktycznie nie istnieją, poza tym wyposażenie jest mizerne, a najczęściej występują silniki 1.6 MPI o mocy 68 koni co wydaje mi się po prostu słabym wyborem. Chyba że się mylę i ten samochód jednak potrafi zaskoczyć.
Dalej myślałem jeszcze o Hondzie Civic z silnikiem 1.4 90KM tylko nie potrafię się zdecydować czy lepsza by była IV czt VII. Poza tym jeszcze Golf IV, Renault Clio, Opel Astra, ale tu nie rozeznawałem sytuacji co i jak bym mógł za te pieniądze dostać.

Mam 12 tysięcy, w porywach do 14 jakby się opłacało dołożyć, potrzebuję czegoś pancernego, bo jeżdżę po naprawdę dziwnych i brzydkich miejscach dla samochodów. Do tej pory fiat CC 704 dzielnie dawał radę, ale się kurde zaczął sypać w rękach więc trzeba wymienić.
antos90
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Z południa
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 160KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Paź 2012, 20:16

Nie czytałem Twojego postu, ale po temacie wiem, że szukasz Mercedesa W124 z silnikiem 2.0 118 KM (benzyna) lub 2.5D 94 KM (diesel).
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

04 Paź 2012, 14:39

Fabia 1.4MPI w gazie. Dostaniesz w miarę świeży rocznik, spokojnie od pierwszego właściciela a te silniki bardzo dobrze znoszą gaz. Do tego kombi dość pojemny w tym egzemplarzu. Wygląd też świeży.

Jedyny minus jak dla mnie to strasznie plastikowe wnętrze. Z tym, że teraz kwestia tego na ile ten samochód ma być typowym wołem roboczym a na ile typowo osobistym samochodem.
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Paź 2012, 16:28

Polo z 1.4 tdi napewno nie będzie nie zniszczalne,ten silnik potrafi byc kaprysny,jesli chcesz prawdziwy pancerny motor to celuj w SDI ;)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

04 Paź 2012, 20:18

Ja od siebie polece Fiata Stilo z silnikiem disla 1.9JTD 115KM.
Marka moze odstraszyc ale to wg mnie najbardziej niedoceniony samochod, co do wygladu nie każdemu musi sie podobać, mi osobiscie sie podoba ale za to silnik niezniszczalny ; )
Dynamika swietna, dobrze sie trzyma drogi, wersja w kombi bardzo pakowna, swietny samochod.
Ojciec ma Stilo w kombi od 7 lat, przebieg 245k+ km a nie było żadnej poważnej usterki silnika, przy 220kkm wymiana sprzęgla z kolem dwumasowym. A tak to standardowo płyny, filtry itd. Szczerze polecam, sam bym sobie kupil ale nie mam tyle funduszy,bede musial sie zadowolic Peugotem 406 2.0Hdi, jestem w trakcie wyboru, bo juz kilka obejrzalem ;) tez dobry samochod, bez pompowtryskow tylko z comoon rail ;) tez moge polecic do 12 tys znajdziesz IGIELKE ;)
LBNxDamian
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 04 07 2008
Auto: Almera N16
Silnik: 1.8 114KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

04 Paź 2012, 21:33

Silnik JTD też już rozważałem. Tylko tu raczej myślałem o alfie 156/147 ale się z tego wyleczyłem chyba definitywnie. W przypadku stilo bym musiał się przełamać co do wyglądu, ale jestem gotów na pewne ustępstwa, żeby w zamian czerpać radość z jazdy i mieć bezawaryjność.
Chyba zapomniałem o tym wspomnieć, ale chciałbym pewien kompromis pomiędzy niezniszczalnością, a dynamikom jazdy. Dynamika też jest dla mnie ważna, co do wołu roboczego to wygląda to tak, że jadę rano tym autem do pracy, tam, albo się trafi wyjazd albo nie. Jak się trafi to trzeba nieraz jechać i 100 km w jedną stronę, potem wrócić z powrotem do firmy zdać, sprzęt, wrócić do domu i jechać ewentualnie na jakieś zakupy, spotkanie towarzyskie, ewentualnie na wypad w góry na weekend, więc trochę się tych kilometrów tłucze. Jednakże ja bardzo cenię sobie radość jaką daje mi prowadzenie samochodu, więc chciałbym iść na kompromis i mieć coś co daje jako-taką frajdę i nie jest nudne, a z drugiej strony jednak dość pancerne żeby nie uszkodziło się na polnej drodze, którymi często jestem zmuszony jeździć. Dlatego moim zdaniem silniki SDI odpadają, bo 68 koni w dość ciężkim aucie to moim zdaniem bida. Optimum byłoby 1.9 TDI o mozy 90 lub 110 koni jednak ciężko znaleźć coś co by nie było zajeżdżone na śmierć.
Dlatego Fabia 1 z silnikiem MPI wydaje mi się najrozsądniejszym wyborem, ale kurde te silniki też nie są najmocniejsze, bo najczęściej spotykany to bodaj 60 i 68 koni, co nijak ma się mo frajdy z jazdy, chyba że się mylę i jednak samochód potrafi zaskoczyć.
Kolejne moje przemyślenia poszły w stronę Peugeota 307 z silnikiem 1.4 HDI, tylko 307 jest już całkiem słusznych rozmiarów, więc jest ciężka i nie wiem jak z dynamikom tego pojazdu. Dalej oczywiście klasyki gatunku czyli Astra 1.6 z gazem, ale w przypadku astry ja osobiście nie potrafię patrzeć na deskę rozdzielczą i centralną konsole zaprojektowaną od ekierki. Po prostu nie umiem, bo na to się patrzy cały czas jednak. O ile karoseria nie musi być moim ideałem bo nie widzi się jej tak często to na wnętrze patrzę cały czas.
Jak tam wygląda Ibiza - podobno problemy z korozją, bo obecnie to chyba mój faworyt jeżeli chodzi o markę. Silnik raczej 1.9 90 koników. Bo w benzynie szału nie ma.
Kurde szkoda, że Fabia 1 w dieslu nie była popularna w naszym kraju.
antos90
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Z południa
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 160KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna