Normy ILSAC GF-4/GF-5 a ACEA A3: czy mogą się pokrywać

09 Kwi 2017, 15:06

Dzień dobry,
mam następujące pytanie: czy olej może spełniać jednocześnie normę ILSAC GF-4/GF-5 i ACEA A3?
Normy ILSAC GF-4 i GF-5 są dla olejów energooszczędnych, lekko-bieżnych o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS;
dla GF-4 5w30 jest to >2,9 mPa*s, a dla GF-5 >2,6 mPa*s, natomiast norma ACEA A3 zakłada HTHS >3,5. Nie znalazłem informacji jaki jest górny zakres HTHS dla norm ILSAC. Pytam gdyż znalazłem olej, który wg deklaracji producenta spełnia obie te normy. Wydaje mi się, że z normami ILSAC mogą pokrywać się normy A5 lub A1.
Grzesio85
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0-11-2003
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v 112KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

10 Kwi 2017, 10:20

Grzesio85 napisał(a):Wydaje mi się, że z normami ILSAC mogą pokrywać się normy A5
Ale norma A5 to kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu która odpowiada ACEA A3, jednakże z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu do oleju referencyjnego 15W40 musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%.
Tu masz więcej na forum na temat Klasyfikacji Europejskiej ACEA.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Kwi 2017, 10:41

Głównie chodzi mi o to czy olej może spełniać jednocześnie normę ILSAC GF-5 oraz ACEA A3.
Grzesio85
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0-11-2003
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v 112KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

10 Kwi 2017, 11:24

Grzesio85 napisał(a):Głównie chodzi mi o to czy olej może spełniać jednocześnie normę ILSAC GF-5 oraz ACEA A3.
Wydaje mi się że nie, ale napisałeś wcześniej GF-4 który może spełniać normę ACEA A3.

Jak będzie na oleju normą GF-4/GF-5 to znaczy że ma kompatybilność wsteczną.

Te pytania masz w związku z jakimś konkretnym olejem?
Ostatnio edytowany przez Kacper, 11 Kwi 2017, 12:10, edytowano w sumie 1 raz
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Kwi 2017, 22:02

Chodzi o olej Mannol O.E.M. 7713 Hyundai Kia 5w30 ILSAC GF-3/GF-4/GF-5 ACEA A3.
Grzesio85
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0-11-2003
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v 112KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Kwi 2017, 12:26

Grzesio85 napisał(a):Mannol O.E.M. 7713
Taki bardzo uniwersalny ten olej, na stronie mannol też za dużo o nim ma. Z tego co widzę to cena jest niska i pewnie to było głównym powodem zainteresowania tym olejem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Kwi 2017, 23:06

Mam niewysilony silnik, nie cisnę go za mocno, jednorazowo pokonuję ok. 10km, rocznie przejeżdżam 5 tys. km, wymiana co rok, więc przy takich przebiegach wydaje mi się, że nie warto pakować się w drogie oleje. Przypuszczam, że przy tej cenie to ten olej raczej będzie bliżej normy A3 i GF-3.
Grzesio85
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0-11-2003
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v 112KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Kwi 2017, 08:56

Grzesio85 napisał(a):Przypuszczam, że przy tej cenie to ten olej raczej będzie bliżej normy A3 i GF-3.
Jeżeli chodzi o ten olej to też tak myślę, tym bardziej że tylko on ma podane normy ILSAC na ich stronie.

A myślałeś może o np. Valvoline SynPower SAE 5W-30? Cena podobna a olej ma raczej dobre opinie. Patrzyłem olej pod kątem twojego samochodu który masz w profilu Renault Megane II 1.6 16V.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Kwi 2017, 13:35

Niezależnie od norm radzę zwrócić uwagę, że jest to olej produkowany na Litwie i nie ma zbyt dobrych recenzji (poszukaj w necie). Teraz oleje mocno staniały i faktycznie lepiej zainwestuj w dobry olej typu Gulf, Valvoline albo Ravenol. Wbrew pozorom twój styl jazdy potrzebuje bardzo dobrego oleju, gdyż olej nie osiąga pełnej temperatury pracy, chłonie wilgoć z powietrza (mało jeździsz więc i wilgoć gorzej odparowuje).
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

13 Kwi 2017, 10:53

Chyba zdecyduję się na Gulfa, tylko waham się czy ACEA A3 czy A5.
Grzesio85
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0-11-2003
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v 112KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

14 Kwi 2017, 08:39

Grzesio85 napisał(a):Chyba zdecyduję się na Gulfa, tylko waham się czy ACEA A3 czy A5.
Nie wiem po co się nad tym zastanawiasz skoro najlepszy z olei Gulfa do twojego silnika spełnia normę A5/B5, mówię o oleju Gulf Formula FS 5W-30.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999