Nowa skoda Octavia

18 Cze 2012, 12:32

1,6 jest wolnossący i ma ok. 105KM. Silnik bardzo trwały i idealny do LPG

1,4 jest turbodoładowany i ma 122KM ale tu ważniejszy jest wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, czyli bardzo przyjemnie przyspiesza i mało pali. Na LPG nie pojeździ z racji wtrysku bezpośredniego. Silnik skomplikowany i może w przyszłości sprawiać problemy.

W skrócie 1,4 lepiej jeździ, a 1,6 będzie o wiele trwalszy i wiecej palił.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Cze 2012, 12:58

dzieki za fachowe wytlumaczenie , trzeba dobrze zastanowić sie co wybrac.

Ciezko wybrac dodam ze duzej ilosci km to auto nie bedzie robilo. Seiciento od początku 2003 do teraz ma zrobione 130 tys . wiec te auto mysle ze bedzie mialo w tym wieku troche wiekszy przebieg ale tez niewiadomo o ile wiekszy nie bedzie
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento

18 Cze 2012, 13:13

1,4 diesel przy szanowaniu tego silnika powinien byc ok .. i taniej napewno niz 1.6 benzyniak
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento

18 Cze 2012, 15:34

1,4 jest też benzynowy
z diesli najmniejszy jest 1,6 TDI też o mocy 105KM
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Cze 2012, 18:07

dzida napisał(a):1,6 jest wolnossący i ma ok. 105KM. Silnik bardzo trwały i idealny do LPG

1,4 jest turbodoładowany i ma 122KM ale tu ważniejszy jest wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, czyli bardzo przyjemnie przyspiesza i mało pali. Na LPG nie pojeździ z racji wtrysku bezpośredniego. Silnik skomplikowany i może w przyszłości sprawiać problemy.

W skrócie 1,4 lepiej jeździ, a 1,6 będzie o wiele trwalszy i wiecej palił.


Podobaja mi się tego typu tłumaczenia, jezdziłeś samochodem z silnikiem 1,4 TSI że twierdzisz że mniej trwały ?
Sam przejechałem na tym silniku 300 tys. km i zadnych problemów z silnikiem, oczywiście trzeba pilnować oleju. Myślę że to jedna z najlepszych jednostem benzynowych.
Jeżeli chodzi o ropniaka to w skodzie tylko 1.9 TDI lepszym silnikiem jest tylko 2.2 l w Hondzie Accord- porównując oczywiście silniki które znam.
pchlistosc
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2001

18 Cze 2012, 22:05

Tu nie chodzi ile zrobiłeś tym silnikiem - fakty są takie, że silnik jest problematyczny i skomplikowany i tego nawet koncern VAG nie ukrywa. Może trafiłeś na udany egzemplarz i te nowe powinny byc poprawione ale każdy słyszał o rozciągających się łańcuchach, pękających głowicach i blokach. FAKTY!
http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-ts ... i-awariami

Widać też że nie jesteś na bierząco w dieslach, bo w nowych tylko są 1,6 TDI i 2,0TDI więc nie mów, że nie mam pojęcia, bo zanim coś napisze to to sprawdzam.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus Landau
    Koncepcyjny Lexus Landau zadebiutował w 1994 roku. Auto wywołało spore zainteresowanie. W ofertach marek klasy premium trudno było wtedy znaleźć hatchbacka segmentu C, królowały natomiast klasyczne sedany. Koncept ...
    Słynny wolnossący silnik V10 Lexusa LFA
    Legendarny Lexus LFA był bez dwóch zdań najbardziej ambitnym projektem w historii japońskiego producenta aut luksusowych. Supersamochód o nadwoziu wykonanym w całości z kompozytów zbrojonych włóknem ...

19 Cze 2012, 10:43

dzida napisał(a):1,4 jest też benzynowy
z diesli najmniejszy jest 1,6 TDI też o mocy 105KM


wlasnie ogladalem je na allegro i wprowadzili mnie w blad bo najpierw pisalo benzyna a potem diesel :cry:

troche dylematu jest , najlepiej to isc do salonu zobaczyc co oferuja w jakiej cenie , i wtedy pomyslec jaki silnik do tego wybrac
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento

20 Cze 2012, 13:11

a jesli wy byscie brali dla siebie jaki byscie wybrali ?

do wyboru mam 1,4b 122km , 1,4b 80 km 1,6b 102 km chyba , 1,6 tdi ??

1,2 slinikow nie wpisuje nawet bo to chyba troche za male jak na te bude ...
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento

20 Cze 2012, 13:22

Nie wpisałeś 1,2TSI,a dopisałeś 1,4 z 80 końmi?

Jeśli nie patrzyłbym na trwałość to:
1,4TSI/122KM
1,2TSI/105KM - nie chodzi o wielkość ale o moc i moment obrotowy - turbo robi swoje
1,6TDI/105KM
1,6MPI/102KM + LPG
1,4MPI/80KM - kompletna pomyłka do tego auta!

Jeśli brałbym kwestie trwałości to
1. 1,6MPI
2. 1,2TSI
3. 1,4TSI
4. 1,4MPI - muł ale pojeździ długo
5. 1,6TDI
lub... Hyundaia i30 kombi 1,4/100KM :D Skoda jest za stara wg mnie, a za rok następca, więc prosze nie rób tego i kup coś normalnego :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Cze 2012, 21:51

ku wielu rozmowom , nowa skoda odpada .

plan jest kupic cos uzywanego w granicach 25-35 k , wiec temat nieakutualny
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento