Nowe, salon

20 Sie 2012, 12:40

Witam, aktualnie poszukuję auta nowego z salonu, zakup przed końcem roku.

Wymagania przyszłego użytkownika:

- niskie spalanie
- diesel
- bezawaryjność
- mile widziane czujniki parkowania

Wcześniej jeździł Megane 1.5 DCi, 90km i był w pełni zadowolony (uboga wersja, korbki z tyłu, brak elektrycznych lusterek itd.).

Obecnie patrzyłem na:

VW Jette, VW Golfa, Octavie, Astre IV, Fluence, Megane, Citroen C4, Mazda 3, Focus.

Cena myślę do 70 tys. brutto, pewnie jakieś rabaty będą od ceny katalogowej więc może być trochę wyżej. Nie chce ciągać zainteresowanego po wszystkich salonach tylko wolałbym wybrać 3-4 faworytów a ostatnio rynkiem w ogóle się nie interesuje.

Z góry dziękuje za pomoc.
Sel
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra II 1.6

20 Sie 2012, 13:15

Gdybym ja miał kupić auto z salonu to patrzyłbym na dwie marki których Ty nie wymieniłeś: Kia i Hyundai , te nowe jakością nie odstają od innych marek a do tego gwarancja jest dłuższa .
MatHl
Początkujący
 
Posty: 171
Prawo jazdy: 02 01 2012
Auto: Felka
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Sie 2012, 13:26

Właśnie się teraz zastanawiałem nad nowym Ceedem lub i30, ten pierwszy bardziej mi się podoba. Cóż, przejechać się do salonu można i zobaczyć na żywo.
Sel
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra II 1.6

20 Sie 2012, 13:29

Nie byłbym taki pewny, poza tym ta gwarancja ma masę wykluczeń choćby najnowszy przykład z aG.
[link do AutoGaleria wygasł]
"Odaje pozew ( grupwy ) przeciw hyundai motor poland
o:
- Kłamią w gwarancji niema 5 lat ( sa same wyłaczenia )
-Ukryta wada techniczna w modelu 2011 i 2012 prawie kazdy użytkownik ma kłopty z zawieszenie. Na Słowacji i w Czechach były akacje naprawcze .

A unas importer tiwerdzi że nic sie nie dzieje"
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Sie 2012, 13:46

Pozytywnie do Renault jestem nastawiony, znajomy najechał ponad 200 tys bez poważnych napraw, "nasza" Meganka po 70 tys odpukać nie ma też żadnych problemów.
Sel
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra II 1.6

20 Sie 2012, 15:48

to ja zamiast tych wieśwagenów proponuję Toyotę : Auris, Corollę w sedanie.
Dzikuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Miejscowość: Wrocław
Auto: BMW E46
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji w testach Euro NCAP
    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji został uznany za najbardziej bezpieczny samochód w swoim segmencie, w ocenie Euro NCAP w 2012 roku. Wyniki we wszystkich kategoriach testowych okazały się najlepsze w klasie, co czyni ...
    Odświeżony crossover Mitsubishi ASX
    W polskiej ofercie Mitsubishi Motors debiutuje właśnie odświeżony model najpopularniejszego modelu tej marki w Polsce i Europie – crossovera Mitsubishi ASX z nowym silnikiem Diesla. Wzbogacono wyposażenie pojazdu, silnik ...

20 Sie 2012, 16:02

Szczególnie, że schodzącego Aurisa można dostać w świetnej cenie.
To byłby jeden z moich faworytów.
W Renault możesz dostać spory rabat lojalnościowy a samochody też warte zainteresowania.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Sie 2012, 17:42

Hmm.. a ktoś wie ile można utargotwać na tym rabacie lojalnościowym ? Bo dopiero pierwszy raz taki przypadek w Renault będę miał ;) Co do Toyoty, Corolli w tej cenie raczej nie wyrwę, Aurisowi się przyjrzę.
Sel
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra II 1.6

20 Sie 2012, 18:43

Po co Ci diesel? Różnica w cenie bardzo duża (czasem ponad 10tyś.!), która zwraca się po bardzo dużym przebiegu lub wcale, a jak się zacznie zwracać to zacznie sie psuć. Dodam, że teraz każdy diesel ma filtr cząstek stałych, który rzadko wytrzymuje 100k przebiegu. O wiele lepiej kupić dobrego trwałego benzyniaka z lepszym wyposazeniem.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - full wersja

P.S
U mnie te wady nie występują z zawieszeniem, a przy kupnie powiedzieli mi, że na łuszczące się kierownice zostały przez producenta wyeliminowane.
Gwarancja ma pewne wykluczenia (akumulator, klocki itp) ale te wykluczenia i tak są dłuższe lub takie same niż cała gwarancja niemickich producentów więc tragedi nie ma ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sie 2012, 13:16

Chyba napisałem jasno diesel, auto nie dla mnie, osoba która kupuje może sobie pozwolić na to żeby mu się nie zwróciło po 5 latach nawet, po prostu woli jeździć dieslem i już. Postaram się porozmawiać ale naprawdę wątpie. Elantra też mi się podoba, patrzyłem już na nią :)
Sel
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra II 1.6

22 Sie 2012, 14:52

Jeżeli robisz roczny przebieg niższy niż 20 tyś km zastanowiłbym się nad wersją benzynową. Bardzo fajnie prezentuje się nowy Ford Focus i to mój faworyt. Ale różne są gusta.
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3