Nowy do 80 tys, miasto - nieduży SUV lub hatchback

24 Kwi 2017, 09:07

Potrzebuję porady w zakupie auta, a niestety moja wiedza na temat aut sprowadza się do "wiem jak zatankować i gdzie wlać płyn do spryskiwaczy".

Jeżdżę 12-letnim kombi, zaczynam coraz więcej dokładać, pora na zmianę.
Rodzina 2+2 (jeszcze maluchy), rocznie max. 10 tys km, z czego 95% jazda w niedużym mieście, raz na kwartał wyjazd 500 km.

Nie mam pomysłu na markę czy model, wiem tylko że maleństwa typu Corsa odpadają, no i nie chcę ponownie kombi (za duże do miasta, trudniej manewrować i parkować, nie korzystam tak z dużego bagażnika). Zerkam nieco w stronę niedużych SUVów (Opel Mokka i podobne), ale to bardzo wstępny typ (żonie się podobają, mi również, nie wiem tylko jak sprawdzają się w praktyce).

Raczej nie sedan, bo większość wygląda podobnie.
Raczej nowe z salonu, do 80 tys., chyba w automacie (nie jeździłem nigdy, ale w mieście może być idealne).
Planuję nim jeżdzić 8-10 lat.

Doradzicie coś?
kowterski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Vectra

24 Kwi 2017, 10:09

Niedawno był temat o SUVach i może coś Ci naświetli:
suv-dla-rodzicow-w-granicach-75-85k-vt100420.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Kwi 2017, 10:21

Dzięki, właśnie czytałem.

Poprzeglądam dokładniej wymienione tam modele. Z uwagi na wady SUVów (droższe w zakupie i eksploatacji od kompaktów HB, większe spalanie, głośniejsze przy większych prędkościach) biorę również pod uwagę jakiś dobrze wyposażony kompakt HB (kombi za duże do miasta). Kolega doradza mi hybrydę jako sposób na oszczędność? Tylko jeśli HB (hybryda lub nie) z myślą na 8-10 lat, to musiałoby to być ładne (nowoczesne) z wyglądu.
kowterski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Vectra

24 Kwi 2017, 10:36

Hybryda jest dobrym wyborem do miasta tylko w tej cenie ciężko będzie o jakąś. Najbliżej chyba jest Auris HSD. Warto rozważyć lekko używanego Lexusa CT (niski spadek wartości, technika z Priusa)
Z innych kompaktów to warto polatać po salonach samochodowych, bo jednak auto nowe powinno się podobać właścicielowi i musi się w nim dobrze czuć.
Możesz też pomyśleć nad małym VANem jako złoty środek.

Propozycji jest pełno - tak na szybko z głowy:
Citroen C3 Picasso
Citroen C4 Cactus
Citroen C4
Dacia Duster
Fiat 500X
Ford Focus mk3
Honda Jazz IV
Honda Civic IX (poprzedni model)
Honda Civic X
Hyundai i30
Hyundai ix20
Kia Cee'd
Kia Venga
Jeep Renegade
Mazda 3
Mazda CX-3
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi ASX
Nissan Qashqai
Nissan Pulsar
Opel Astra K
Opel Mokka (wspomniany)
Peugeot 2008
Peugeot 308
Renault Megane IV
Renault Captur
Seat Leon
Suzuki Vitara
Toyota Auris
VW Golf VII
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Kwi 2017, 10:59

Dzięki za odpowiedź. Używane jednak nie wchodzi w grę, nie chcę się bawić w sprawdzanie i szukanie dobrego egzemplarza, a później zastanawianie się czy dobrze trafiłem. A że zakup będzie na firmę to dochodziłby warunek faktury vat 23%.
Bo rozumiem że główną (jedyną?) zaletą hybryd jest:
a) niższe spalanie w mieście
b) cisza (?)

Pytanie może laickie, ale jak pisałem motoryzacja to nie jest mój konik, jedynie lubię fajne rzeczy.
kowterski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Vectra

24 Kwi 2017, 13:42

kowterski napisał(a):Bo rozumiem że główną (jedyną?) zaletą hybryd jest:
a) niższe spalanie w mieście
b) cisza (?)

W mieście palą mniej niż w trasie, bo odzyskują energię z hamowania itp. Wpływa to pozytywnie też na trwałość hamulców.
Cisza to pojęcie względne, bo skrzynia biegów CVT (bezstopniowa) wyje na trasie - wciskasz gaz i przyśpieszając zawsze masz ok 4tys. obr./min silnika spalinowego. W mieście będzie cichy przy jeździe na samym elektryku.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczny brud na samochodzie
    W okresie zimowym, z powodu topniejącego śniegu, na drogach często zbiera się błoto i sól, co skutkuje koniecznością częstych wizyt kierowców na myjni. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę z ryzyka jakie ...

24 Kwi 2017, 14:08

w 80.000 kupisz Jeepa Renagade. Technicznie to autko podobne do Fiata 500x ( też godny polecenia w tej cenie ) ale wygląd wyjątkowo oryginalny
bruklim
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 10 05 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Japońskie
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna

24 Kwi 2017, 14:34

Polecam Nissana Qashqaia. W cenie 76.200 zł jest silnik 1.2 turbo z całkiem niezłym wyposażeniem i z metalikiem.
Jak auto na 8-10 lat to może jeszcze poprzedni Civic z silnikiem 1.8 V-TEC, choć tutaj cena raczej będzie z kosmosu a na rabaty mimo nowszego modelu nie ma co liczyć
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

24 Kwi 2017, 20:09

Polecam Mazdę 3 2.0 z automatem. Wyjdzie trochę ponad 80 tysięcy, ale za to dość oszczędne auto i jest nadzieja, że wolnossące 2.0 będzie trwalsze niż te uturbione 1.0-1.2.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Kwi 2017, 20:11

Automat tak, bo taki biorę pod uwagę, ale wolnossące przy przebiegach 8-10k rocznie? Jednak nie zaryzykuję.
kowterski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Vectra

24 Kwi 2017, 20:28

100k km powinien wytrzymać każdy silnik - według mnie zakup wolnossącego wyjca mija się z celem, auto rodzinne powinno być przede wszystkim bezpieczne, sprawne w jeździe, ciche, komfortowe, a z pewnością takie nie będzie z mułem pod maską, którego trzeba co chwilę wkręcać na wysokie obroty, żeby chciał jechać. Innymi słowy - szukaj czegoś z turbo :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

24 Kwi 2017, 20:32

Ano właśnie, dlatego szukam automatu (takie marzenie) w benzynie ze średnim wyposażeniem za ok. 80 tys. Miejsce SUVy chyba jednak odpuszczę z uwagi na ich wady. Na razie przeglądam oferty producentów i przy bardzo wstępnej kwalifikacji wychodzi ponad 50 modeli :) (tak, jestem w tym zielony :) )
Trzeba będzie podjechać z żoną do salonów aby zmniejszyć listę drogą eliminacji i zostawić te max. 5 aut do finalnego rozpatrzenia.
kowterski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Vectra

24 Kwi 2017, 20:54

kowterski napisał(a):wolnossące przy przebiegach 8-10k rocznie? Jednak nie zaryzykuję.
co ma piernik do wiatraka? (oprócz tego, ze tyle samo liter)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Maj 2017, 19:23

Wracam z tematem po tygodniu i przejrzeniu modeli dostępnych na rynku. SUV idą w odstawkę, zamiast tego rozważamy minivan i HB, kombi jak wspomniałem wcześniej za duży dla nas (obecnie mamy kombi).

@mike - coś mi się pomyliło i zamiast wolnossący przeczytałem wysokoprężny, mea culpa

Modele które przeszły wstępną weryfikację (czyli wygląd ma się żonie i mi podobać, a długość auta max. 4,4m, bagażnik min. 330 l) są poniżej z moim krótkim komentarzem.
Na razie chciałbym się skupić na tym, czy któreś z nich są zdecydowanie dobrym wyborem lub zdecydowanie mają jakieś mankamenty? Chciałbym mieć listę 3-4 modeli zamiast 12 :) i z chęcią któreś wykreślę.
Dla przypomnienia: jeżdżę max. 10k km rocznie, w 95% miasto, rodzina 2+2, najlepiej ok. 80 tys zł, automat, benzyna.

Ford Focus HB - nie wiem czy nie za mały
Ford Focus sedan
Ford B-Max (w produkcji od 2012) - nie za stary model? podobno na płycie podłogowej Fiesty
Ford C-Max ( w produkcji od 2015) - pewnie lepszy wybór niż B-Max, na płycie Fucusa, ok. 80k wg wstępnej wyceny
Honda Jazz - dodany na listę zaocznie, bo nie był chwilowo dostępny u dealera
Toyota Verso - wstępna wycena ok. 93 tys, trochę sporo, podobno Toyota nie bardzo daje rabaty
Toyota Auris HB - wstępna wycena ok. 92 tys, komentarz j.w., a oszczędności na paliwie w moim przypadku to ok. 1,5 tys rocznie czyli niewiele
Volkswagen Golf Sportsvan - chyba nie warto brać z uwagi na silnik TSI? cennikowo może wyjść ok. 90 tys.
Hyundai Elantra
Hyundai ix20
Hyundai i30 nowej generacji
Renault Megane HB i grandcoupe

Została nam jeszcze wizyta w Kia i Opel. Niestety odpadają marki: Citroen, Fiat, Mazda, Nissan, Peugeot, Seat bo salonów nie ma w moim mieście i musiałbym jechać za każdym razem po 50-100 km w jedną stronę. Zakładam że z modeli które podałem uda nam się coś wybrać.

Chętnie poznam wasze opinie, szczególnie jeśli ktoś jeździ danym autem.
Nie jestem fanem motoryzacji więc po przesiadce z 12-letniej Vectry każdym nowym może mi się jeździć dobrze, ale nie chcę w coś wtopić.
kowterski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Vectra