Nowy kluczyk chodzi inaczej w stacyjce

26 Paź 2017, 15:19

Witam, czy to, że nowy, dopiero co dorobiony kluczyk chodzi trochę ciężej w stacyjce niż zapasowy jest normalnym zjawiskiem? Zapasowy ma już kilka (jak nie kilkanaście) lat, właśnie próbowałem odpalić samochód nowym i wszystko działa, tylko muszę mocniej przekręcać w stacyjce i nie czuję wyraźnie etapów włączenia zasilania i zapłonu tak jak to mam z kluczykiem zapasowym. Czy z czasem ten kluczyk się "dotrze" i dopasuje do zamka? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
uzytkauta12
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 03 2012
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

26 Paź 2017, 15:35

uzytkauta12 napisał(a):dopiero co dorobiony kluczyk chodzi trochę ciężej w stacyjce niż zapasowy jest normalnym zjawiskiem?
Może być wrażenie że chodzi trochę ciaśniej, a to ze względu na to że stary przeważnie jest już trochę wytarty i czuć wtedy większe luzy.

uzytkauta12 napisał(a):nie czuję wyraźnie etapów włączenia zasilania i zapłonu tak jak to mam z kluczykiem zapasowym
Powinny być wyczuwalne w mniejszym stopniu. Czy po odpaleniu bez problemu kluczyk się cofa do pozycji włączonego zapłonu?

uzytkauta12 napisał(a):Czy z czasem ten kluczyk się "dotrze" i dopasuje do zamka?
Myślę że po kilku raza powinno być lepiej. Czasem stacyjka jest brudna trochę w środku i to też może powodować takie objawy. Zobacz po około tygodniu czy jest lepiej. Moim zdaniem powinno się wszystko ułożyć. Odczucie na pewno będziesz miał inne niż przy starym kluczyku to nie ulega wątpliwości.

Jak chodzi wszystko ok, kluczyk nie kleszczy się to moim zdaniem nie ma co się czepiać :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Paź 2017, 15:40

Tak, po odpaleniu kluczyk cofa się normalnie - dzięki za odpowiedź, pozostaje przyzwyczaić się do troszkę innego sposobu przekręcania :)
uzytkauta12
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 03 2012
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

26 Paź 2017, 16:02

Możesz też nasmarować troszkę białym smarem tylko nie przesadź :D
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

26 Paź 2017, 16:11

bambus727 napisał(a):Możesz też nasmarować troszkę białym smarem
Ale to tylko sam grot kluczyka. Nie psikaj w zamek stacyjki i czasem niech ci nie przyjdzie do głowy psikanie tam czymś w rodzaju WD40! Tak w ramach edukacji :D
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Paź 2017, 14:34

No tak chodzi tylko o nasmarowanie powierzchni żeby lżej chodził a nie żeby opychać smary do środka stacyjki bo z czasem możesz mieć z nią problem gdy cały syf wleci Ci do wnętrza :D
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne