Nowy samochód w trasę diesel do 13 000PLN

21 Gru 2017, 01:49

Witam,
zakładam nowy temat, żeby poznać waszą opinię na temat zakupu nowego samochodu.

Przede wszystkim chciałbym zacząć od określenia moich potrzeb:
chcę zakupić samochód do 13 000zł, ogólnie zamierzam przeznaczyć 15 000zł, ale chcę pozostawić jakiś budżet na ewentualne naprawy. Zależy mi na samochodzie, którym będę mógł z łatwością pokonać trasę do pracy autostradą (około 50km w jedną stronę), dlatego skłaniam się raczej w kierunku silnika diesel. Zależy mi na wygodzie, ponieważ zdarza mi się pokonywać dłuższe dystanse (300-400km w jedną stronę). Duży bagażnik nie jest priorytetem, ale na pewno w przyszłości by się przydał. Pojemność silnika do 2.0l, ponieważ nie chcę zapłacić zbyt wysokiego podatku, moc od 110KM , najlepiej żeby eksploatacja i ceny części nie wykończyły w przyszłości mojego budżetu. A i koniecznie potrzebna będzie klimatyzacja, a nie pogardził bym podgrzewanymi przednimi siedzeniami.

A poniżej samochody, które biorę aktualnie pod uwagę:
Seat Ibiza 1.9 TDI - mocny silnik, wydaje mi się, że nie będzie zbyt drogi w utrzymaniu, niskie przebiegi dostępnych samochodów, mam trochę wątpliwości ze względu na rozmiar, trochę mały i trudno będzie się wygodnie zapakować na ewentualną wycieczkę
Skoda Octavia 1.9 TDI - można w tej cenie dorwać nawet z ciekawym wyposażeniem, wydaje się nie być droga w utrzymaniu
Opel Astra/Vectra 1.7 CDTI (?) - w sumie są to dla mnie najmniej interesujące samochody, ale słyszałem od znajomych wiele dobrego na ich temat, musiał bym zostać bardzo do nich przekonany żeby któryś kupić
Volkswagen Passat 1.9 TDI - no musiał się tutaj znaleźć, można znaleźć egzemplarz z bardzo ciekawym wyposażeniem, przestronny samochód, a w wersji kombi pomieści również dużo bagażu, świetna dostępność części zamiennych.

A teraz zdanie dla was: proszę pomóżcie mi albo wybrać z któregoś z powyższych samochodów, albo wskażcie jakąś ciekawą alternatywę mieszczącą się w moich wymaganiach.
Zakup tego samochodu będzie wiązał się z pożyczką, więc wolał bym uniknąć dopłacania do lepszych modeli, mam ograniczony budżet i przedstawiony zakres cenowy nie może być już bardziej powiększony.
Mam nadzieję, że temat się nie powtarza, a nawet jeżeli to mam dosyć specyficzne wymagania i byłbym wdzięczny za odpowiedź, a nie odsyłanie do podobnych tematów. Może temat przyda się komuś poszukującemu czegoś podobnego. :ok:
Breakdown
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Prawo jazdy: 21 08 2012
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.4 16v 90km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Gru 2017, 09:21

Ibiza i skoda trochę maławe.

Do tej kwoty to polecam Rover 75/ MG ZT cdti.
Wygodne auto, silnik nie do zajechania i na pewno bedzie Ci wygodnie na trasie. Często można wyrwać z grzanymi skórzanymi siedzeniami i tempomatem.
Budżet wystarczy Ci na dobry egzemplarz i zostanie jeszcze na porobienie w razie czego największych bolączek, czyli wymiany wysprzęglika i pompki na metalowe oraz wentylatora - jeśli będa niesprawne.

Na zadbane ZT trzeba około 14-15 tys., ale nie ma aktualnie żadnych godnych polecenia na aukcjach.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Gru 2017, 18:20

Astra, Ibiza czy Octavia nie gwarantują komfortu w trasie. Moim zdaniem minimum to Passat B5 FL, zerknij jeszcze na:
Rover 75
Citroen C5 I
Peugeot 406
Mercedes E-klasa W210
Audi A6 C4

Tu jest W210 z polskiego salonu na czarnych blachach (!!!):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Gru 2017, 20:09

W sumie dużo dobrego słyszałem o tym peugeocie, ale mało ofert widać w internecie szczerze mówiąc (2.0 HDI konkretnie)
A możecie powiedzieć co jest tak dobrego w Roverze? Jak z dostępnością części?

Ten mercedes rozumiem jest taką ciekawostką :D Ubezpieczenie za ponad 3 litry chyba by mnie zabiło.
Niech cię szlag internecie! 30 tyś filmów o kotach i zero przydatnych informacji!
Breakdown
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Prawo jazdy: 21 08 2012
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.4 16v 90km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Gru 2017, 20:17

Wylicz sobie OC na jakimś rankomacie, zdziwisz się jaka będzie mała różnica pomiędzy 2, a 3 litrami (OC w małym stopniu zależy od pojemności, chyba, że porównasz 1.0 z 3.2).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Gru 2017, 22:08

Rover 75 ma bardzo dobry stosunek ceny do tego co oferuje, nierzadko dobrze wyposażony, wygodny, nie czuć zmęczenia po dłuższej trasie.
Jeśli chodzi o diagnostykę, to za pomocą programu stworzonego przez jednego fana marki z polskiego forum masz dostęp do praktycznie wszystkich modułów w aucie, dzięki czemu każdorazowo możesz diagnozować sobie ewentualne usterki za pomocą programu, lub zmieniać niektóre parametry, czy dodawać zablokowane opcje (jeśli Twój BCU np. je obsługuje, a jeśli nie to wystarczy znaleźć w ogłoszeniach BCU z szerszym zakresem funkcji i po prostu przełożyć i zaprogramować), możesz nawet zmienić sobie mapy silnika na sprawdzone i mocniejsze od fabrycznej.
Części są ogólno dostępne, nie ma problemu.
Trzeba tylko mieć do ewentualnych napraw normalnego mechanika, a nie "wymieniacza".
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 GTL
    Renault 5 GTL wyróżnia się bocznymi listwami z tworzywa, stanowiącymi przedłużenie zderzaków, stylowymi kołami i światłami cofania. W 1978 roku pojawiły się uchylne tylne szyby, jak w wersji 5 TS. Renault 5 ...

21 Gru 2017, 23:56

A co możesz mi powiedzieć na temat stosowanego w tych silnikach diesla common rail? Szczerze mówiąc parę osób straszyło mnie tym rozwiązaniem. Awaryjne? Koszt naprawy wtrysku paliwa?
No i jeżeli Rover, to który silnik wybrać 2.0 CDT (116KM), czy może 2.0 CDTi (130KM).
Jak dla mnie różnica w mocy nie jest jakaś diametralna, więc o co tutaj chodzi?
A jak ma się tam sprawa zabezpieczenia przed korozją?

Doczytałem trochę na temat tego samochodu i powiem szczerze, że lista potencjalnych awarii trochę odstrasza: układ hamulcowy, zawieszenie (tego boję się najbardziej ze względu na fakt, że drogi w mojej okolicy nie są najlepsze), problemy ze złączami elektrycznymi.
Jedyne co zachęca w miarę to dostęp do części zamiennych.
Niech cię szlag internecie! 30 tyś filmów o kotach i zero przydatnych informacji!
Breakdown
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Prawo jazdy: 21 08 2012
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.4 16v 90km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Gru 2017, 04:51

116 i 131 różnią się tylko i wyłącznie oprogramowaniem map wtryskowych silnika.

Poczytaj na temat tego diesla zastosowanego w bmw (m. in. Bez common rail i paru innych rzeczy) jaki jest awaryjny, a jaki jest właśnie ten zmodyfikowany przez rovera, dzięki czemu jest zdecydowanie lepszy i uznawany za solidny i mało awaryjny - to jeat dłuższa lektura, kto nie wie bądź się nke zainteresuje to twierdzi, że to ten sam awaryjny silnik co w beemce:)

Wiesz potencjalne awarie to masz w każdym aucie, to są samochody 12-18 letnie także zawsze coś może wyskoczyć, jednak na segment auta koszty napraw są stosunkowo spoko. Pod warunkiem, że robi się konkretnie i na sprawdzonych zamiennikach, a nie jakichś najtańszych wynalazkach.
Zawieszenie wielowahacz. Ja u siebie mimo, że mam twardsza zawieche, bo w ZT jest sztywniejsza, to przez 3 lata jak jeżdżę, to tylko łącznki stabilizatorów i końcówki drążków wymieniałem oraz prawy przedni wahacz i tuleje wahaczy.

Jeśli chodzi o blacharkę, to jest w ocynku. Jedynie trzeba uważać na progi, bo zaniedbane lubią o sobie dać znać po jakimś czasie :)
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Gru 2017, 10:17

Powinny pojsc warny za te wasze rady :evil: chce chłop proste tanie auto a wy mu z rowerami wyskakujcie w którym jak coś się psuje to można rozejrzeć się popatrzeć rozłożyć ręce i się rozpłakać. Kup chłopie tego passata albo octavię z dobrym stanie i będziesz jeździł tanio i przyjemnie, a i z ewentualna odsprzedażą problemów nie będzie. Takiego rovera to na złomie będziesz musiał dopłacać żeby ktoś chciał zabrać masakra
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek

22 Gru 2017, 11:45

959rn, warna to Ty powinieneś chłopie dostać za takie pospolite i proste gadanie. Jak widziałeś tylko Rovery 75 za 4-7 tys. zł to się nie ma co dziwić, że masz taką opinię.
Cały czas podkreślam o zadbanym egzemplarzu a nie na zajechanym szrocie za 5 tys. których najwięcej ludzi kupuje, a potem narzekanie jaka to marka do bani.
Co tam jest takiego magicznego, że można obejrzeć i ręce rozłożyć i popłakać się? Proszę wymień mi te usterki, to w 5 minut dostaniesz odpowiedź jak je naprawić, rozwiązać, bądź zapobiegać. Prosty człowieku od passata i golfów...
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Gru 2017, 20:47

Tom88T napisał(a):Prosty człowieku od passata i golfów...


* od dwudziestoletnich mercedesów

BTW to nadal czekamy na sprawdzone e90 w dobrej kasie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Gru 2017, 11:32

959rn napisał(a):owinny pojsc warny za te wasze rady chce chłop proste tanie auto a wy mu z rowerami wyskakujcie w którym jak coś się psuje to można rozejrzeć się popatrzeć rozłożyć ręce i się rozpłakać.

Roverów miałem wiele a awarii niewiele :mrgreen: Jak coś się psuło to naprawiałem tanio i szybko bo części nie brakuje i drogie nie są co wie każdy kto zagłębiał się w temat. Wiadomo każdy samochód ma swoje typowe przypadłości, jakieś tam bolączki ale w przypadku rovera nie jest źle.
959rn napisał(a):Kup chłopie tego passata albo octavię

Nie żebym coś miał do passerati albo octavi ale gdyby wszyscy ograniczali się do tych marek to jak nudno było by na drodze...
959rn napisał(a):Takiego rovera to na złomie będziesz musiał dopłacać żeby ktoś chciał zabrać masakra

Sprzedawałem wiele roverów, nawet na forum udostępniałem i wszystkie sprzedawały się w kilka dni w dobrej cenie i z dużym zainteresowaniem. Więc skąd takie teorie?
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

23 Gru 2017, 12:43

Ja miałem kiedyś 620 w dieslu, odmalowałem go ładnie itd. Nie było do czego się przyczepić. Zainteresowanie było bardzo marne bujałem się z nim przez 3 miesiące a oglądajacych chyba ze 2 tylko telefonów tez prawie nie było a moja cena była porównywalna z innymi także ja z roverem nie ma dobrych doświadczeń. Kolejna rzecz 75 to zlep z kilku marek a słabe opinie o nim nie wzięły się z nikąd także miłośnicy marki hamujcie ze swoimi pochwałami. 2.0 to jest silnik BMW rożni miedzy innymi układem wtryskowym i osprzętem także co BMW jest beee a rover ulepek już super wóz?
Wolałbym kupić nudnego Passata czy Octavie niż wynalazki typu Rover. Vagi przynajmniej tanio się naprawia.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Gru 2017, 16:11

Kao, dziwisz się, że zainteresowanie było małe skoro to niszowa marka i jest na nią bardzo mały popyt?
Nie schodźmy z rozmową na temat kwestii późniejszej odsprzedaży..
Nie piszę jako miłośnik o wersji 2.0 cdti, tylko obiektywnie. Znam dużo osób, które mają na blacie już grubo ponad 300 tys. km i jeżdżą dalej, nawet się jeszcze bawią w modyfikacje map wtryskowych. Na prawdę jest to solidny motor i bardzo trwały.

Dla porównania zapytaj np. użytkowników BMW, którzy mają ten swój wadliwy silnik 2.0 i co o nim myślą, dlaczego go unikają.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Gru 2017, 21:16

Tom88T napisał(a):Kao, dziwisz się, że zainteresowanie było małe skoro to niszowa marka i jest na nią bardzo mały popyt?
Nie schodźmy z rozmową na temat kwestii późniejszej odsprzedaży..
kwestionowałem wypowiedź
kirin88 napisał(a):Sprzedawałem wiele roverów, nawet na forum udostępniałem i wszystkie sprzedawały się w kilka dni w dobrej cenie i z dużym zainteresowaniem. Więc skąd takie teorie?


Mówisz o 300 tyś? A co to za osiągnięcie dla diesla? Vagi 1.9 klepią 3 razy tyle i też dalej jeżdżą. Opla z 1.7 CDTI stanowczo odradzam, ciężkie kosztowne naprawy i problemy nie do rozwiązania. Wystarczy że wpiszesz sobie w google "problem opel 1.7 CDTI" lub "nierówna praca silnika 1.7 CDTI" w tym gvwnie nawet alternator ma wpływ na pracę silnika czy to nie chore?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4