Octavia I 2,0-8v -wypadanie zapłonu

24 Paź 2019, 14:07

Trochę braknie mi pomysłu co robić dalej...

Zaczęło się standardowo. Silnik po wilgotnej nocy zanim z niego nie odparowała wilgoć ,lekko drżał i przerywał gdzieś na zapłonie. Często w tej sytuacji mrugał przez moment Check w czasie przyspieszeń. Jak się nagrzał ,to było ok. po około 3 dniach,doszło do wypadania zapłonów na rozgrzanym silniku ale te "podrygi' na wolnych obrotach ,nie powodowały żadnego Check'u
Świece od 4 tys.km mam nowe platynowe NGK z dobra przerwą do lpg (mam 2-letni gaz). No to normalnie poszedłem ,kupiłem i wymieniłem kable WN na NGK. Efekt??
Przestał mrugać check przy przyspieszeniach ale wypadanie zapłonów zostało tylko na nagrzanym silniku i tylko na wolnych obrotach oraz przy ruszaniu z miejsca.
Wkurzyłem się bo kable drogie, a efekt prawie żaden. pojechałem do warsztatu na kompa. Było zapisane wypadnie zapłonu na 3 cylindrze i jakiś komunikat o zwrotnym prądzie. Dla pewności wykręcili tam z tego cylindra świecę i była ok.
No to żeby się nie bawić w półśrodki ,kupiłem i założyłem nową cewkę zapłonową (jest rzędowa i jedna dla silnika) NGK (tania nie była).

Efekt ??
Żaden po wymianie cewki.

Objawy są i na lpg i na benzynie więc to nie wtryskiwacz lpg ani benzynowy.
Zauważyłem ,że objawy wypadania zapłonu są większe na wolnych obrotach ,kiedy mam załączone więcej rzeczy w aucie np.klimę czy dmuchawy.
Zaznaczam ,że kiedy silnik jest na obrotach ,to ciągnie normalnie aż miło. Tak więc nie wydaje mi się że coś jest z kompresją na tym cylindrze.
Zresztą...mierzenie w tym silniku kompresji ,jest bardzo trudne na 2 i 3 cylindrze ,bo od góry jest to wszystko zabudowane kolektorami.

Czy ktoś z was ma jakiś pomysł??
Komp jest teraz czysty,świece ,kable,cewka wszystko markowe i praktycznie nowe..,a silnik na wolnych z wyłączonymi radiem ,dmuchawą itp rozgrzany powyżej 40-50 stopni wypada z zapłonu co 4-5 sekund. Z włączoną np klimą ,drży praktycznie bez przerwy...

Właściwie nie mam pomysłu co mam teraz naprawiać i sprawdzać. :(
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2019, 18:55

Zakładając,że silnik od strony mechanicznej jest sprawny(ciśnienie sprężania,szczelny zawór) zacząłbym od sprawdzenia czy wtryskiwacz nie ma gdzieś w przewodzie zwarcia do masy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Lis 2019, 05:27

Skasowałem ponownie błędy.. Teraz były wypadnie zapłonu na 3 cylindrze oraz lambda. Po tym wyczyszczeniu postanowiłem jeździć przez tydzień na benzynie. Chcę zobaczyć ,czy może błędu nie łapie podczas używania lpg. Jak nie złapie to wrócę do lpg i zobaczę co wtedy.
Ostatecznie sprawdzę kompresję ale będę musiał zdjąć te wszystkie kolektory z góry silnika ,bo nie ma jak dość z miernikiem.
Wtryskiwacz jest także dobrym tropem ale muszę sprawdzić czy od benzyny czy od lpg.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lis 2019, 14:05

Niestety...jestem szczuplejszy o 1800 zł. :)
Po zrobieniu prowadnic i zaworów w głowicy ,temat jak widać się zakończył.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lis 2019, 01:30

Czyli potwierdziła się opinia,że w przypadku tych aut problemy z silnikami są zazwyczaj wynikiem mechanicznego wyeksploatowania,dlatego należy zaczynać od sprawdzania szczelności zaworów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Lis 2019, 11:15

Masz rację ,tyle że aby w tym niby prostym silniku zmierzyć ciśnienie na garach ,to najpierw musiałem zwalić trochę lpg i cały kolektor dolotowy zamontowany na górze silnika i dać nowe 8 szt. uszczelnień. Dlatego najpierw wymieniałem kable,cewkę itp na ryzyko i z nadzieją ,że może to to i nie będzie trzeba za dużo rozbierać... :bored:
Jak widać , niestety problem był głębiej ,a za głowice ,to ja sam na działce brać się nie zmierzałem... :roll:
Tym niemniej silnik chodzi i przynajmniej wrzuciłem nowy rozrząd przy okazji... :ok:
dzięki Andrzej.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda CX-5, nowa generacja modelu
    W środę czyli w przeddzień salonu w Los Angeles, Mazda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu CX-5. Ten kompaktowy SUV w 2012 roku dał początek nowej, wielokrotnie nagradzanej gamie modelowej marki, wykorzystującej ...
    Przegląd samochodu przed zimą - co warto sprawdzić?
    Okres zimowy jest trudny i nasze samochody żeby były w pełni sprawne w tym czasie to powinniśmy dokładnie przejrzeć samochód i usunąć wszystkie te usterki, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy ...