Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

24 Kwi 2018, 21:15

Np. odczytamy błąd - wypadanie zapłonu cylinder 1. Pytanie z jakich czujników, parametrów sterownik silnika rejestruje taki błąd ? Prościej to skąd on o tym wie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3072
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

24 Kwi 2018, 23:49

Tak na zdrowy rozsądek to z cewki, cewka mierzy sobie pobór i zasilanie jak czegoś brakuje to wywala błąd
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9870
Zdjęcia: 50
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

Re: Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

25 Kwi 2018, 20:54

Załóżmy że cylinder nie ma ciśnienia sprężania ( zatarty tłok , wypalony zawór ) lub np. wtryskiwacz zalepiony , nie podaje paliwa. Przeskok iskry na świecy jest , wartości prądowe na cewce zapłonowej spełnione a rejestruje błąd. Albo weżmy na przykład motor wieśwagenowy 1,2 . Chodzi w miarę równo . Ciśnienia na cylindrach np. 15 10 15 bara , układ zapłonowy sprawny a pluje błędem wypadania zapłonu tutaj na drugim cylindrze.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3072
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

25 Kwi 2018, 21:09

nie wiem jak cewka wyczuwa pobór ale skoro nie ma ciśnienia to i zapłon mieszanki słaby wiec i pobór..... większy :?: :unsure:
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9870
Zdjęcia: 50
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

Re: Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

25 Kwi 2018, 22:18

Przy pojedyńczych cewkach na cylinder to być może ale np. motor 1,6 wieśwagenowy 105 kuni. Cewka dwa w jednym . Wali iskrą 1-4 i 2-3 a i tak wypluje błędem na tym jednym niedomagającym cylindrze. I skąd tutaj sterownik wie że nie ma zapłonu na tym a nie innym garnku ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3072
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

25 Kwi 2018, 22:38

No skoro wie na który cylinder strzelić iskrę to tak samo wie gdzie jest różnica w poborze :yes:
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9870
Zdjęcia: 50
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zaparowane szyby w samochodzie - jak nie widzisz nie jedź! Zaparowane szyby w samochodzie - jak nie widzisz nie jedź!
    Zaparowane szyby w samochodzie to częste zjawisko w okresie jesienno-zimowym. Wielu kierowców bagatelizuje ten problem i rusza z miejsca, zanim szyby staną się przejrzyste. Ograniczona widoczność może jednak prowadzić ...
    Buty inspirowane Lexusem CT Buty inspirowane Lexusem CT
    Od prawie trzydziestu lat ludzie wybierają samochody Lexusa, by wygodnie podróżować na większych i mniejszych dystansach. Okazuje się, że od teraz w Lexusach można również… chodzić. A to za sprawą butów ...

  • Re: Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

    25 Kwi 2018, 22:54

    Pomińmy cewki zapłonowe bo żeśmy się nie zrozumieli. Nie jest tak że sterownik silnika jest w stanie odczytać przyśpieszenia kątowe wału korbowego po zapłonie na danym cylindrze ( czujnik prędkości wału korbowego ) I na tej podstawie przeprowadzić kalkulację wypadania zapłonu ? Ktoś coś więcej w temacie :?:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3072
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

    26 Kwi 2018, 22:14

    Halo panowie Fachowcy ! Nikt w temacie się nie dopisze :!:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3072
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

    29 Kwi 2018, 20:20

    Głównym czujnikiem wykrywającym wypadanie zapłonu jest czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Pamiętajmy, że w np. silniku czterocylindrowym, nie wszystkie tłoki są od razu w GMP. Oprócz tego czujnika, ECM wykrywa też pobór prądu przez cewki zapłonowe. Jedno z drugim i ECM wie, na którym cylindrze wypada zapłon. Taka jest moja teoria :)
    A im auto bardziej nowoczesne, tym tych czujników coraz więcej i diagnostyka bardziej dokładna.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15874
    Zdjęcia: 1185
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000