Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

24 Kwi 2018, 21:15

Np. odczytamy błąd - wypadanie zapłonu cylinder 1. Pytanie z jakich czujników, parametrów sterownik silnika rejestruje taki błąd ? Prościej to skąd on o tym wie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2018, 23:49

Tak na zdrowy rozsądek to z cewki, cewka mierzy sobie pobór i zasilanie jak czegoś brakuje to wywala błąd
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2018, 20:54

Załóżmy że cylinder nie ma ciśnienia sprężania ( zatarty tłok , wypalony zawór ) lub np. wtryskiwacz zalepiony , nie podaje paliwa. Przeskok iskry na świecy jest , wartości prądowe na cewce zapłonowej spełnione a rejestruje błąd. Albo weżmy na przykład motor wieśwagenowy 1,2 . Chodzi w miarę równo . Ciśnienia na cylindrach np. 15 10 15 bara , układ zapłonowy sprawny a pluje błędem wypadania zapłonu tutaj na drugim cylindrze.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2018, 21:09

nie wiem jak cewka wyczuwa pobór ale skoro nie ma ciśnienia to i zapłon mieszanki słaby wiec i pobór..... większy :?: :unsure:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2018, 22:18

Przy pojedyńczych cewkach na cylinder to być może ale np. motor 1,6 wieśwagenowy 105 kuni. Cewka dwa w jednym . Wali iskrą 1-4 i 2-3 a i tak wypluje błędem na tym jednym niedomagającym cylindrze. I skąd tutaj sterownik wie że nie ma zapłonu na tym a nie innym garnku ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2018, 22:38

No skoro wie na który cylinder strzelić iskrę to tak samo wie gdzie jest różnica w poborze :yes:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jakie silniki wybierają Europejczycy?
    Analitycy sygnalizują, że październik 2017 r. był momentem przełomowym pod względem wybieranego przez kierowców rodzaju paliwa. W ciągu tego miesiąca zarejestrowano ponad 619 tys. pojazdów z silnikami benzynowymi, ...

25 Kwi 2018, 22:54

Pomińmy cewki zapłonowe bo żeśmy się nie zrozumieli. Nie jest tak że sterownik silnika jest w stanie odczytać przyśpieszenia kątowe wału korbowego po zapłonie na danym cylindrze ( czujnik prędkości wału korbowego ) I na tej podstawie przeprowadzić kalkulację wypadania zapłonu ? Ktoś coś więcej w temacie :?:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Kwi 2018, 22:14

Halo panowie Fachowcy ! Nikt w temacie się nie dopisze :!:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Kwi 2018, 20:20

Głównym czujnikiem wykrywającym wypadanie zapłonu jest czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Pamiętajmy, że w np. silniku czterocylindrowym, nie wszystkie tłoki są od razu w GMP. Oprócz tego czujnika, ECM wykrywa też pobór prądu przez cewki zapłonowe. Jedno z drugim i ECM wie, na którym cylindrze wypada zapłon. Taka jest moja teoria :)
A im auto bardziej nowoczesne, tym tych czujników coraz więcej i diagnostyka bardziej dokładna.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000