Peugeot 3008 1.6 VTi - wypadanie zapłonu na jednym cylindrze

13 Wrz 2021, 14:27

Witam. Bardzo serdecznie proszę o pomoc. Problem dotyczy marki 3008 z silnikiem 1.6 VTi 120km, błąd 1339, wypadanie zapłonu na 3 czylindrze. Juz ręce opadają, komputer był zmieniany cewki, wtryskiwacze, świece, czujnik położenia wału.
pejot
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 18 03 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Honda Accord
Silnik: 2.0 i-VTEC 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

13 Wrz 2021, 15:07

Czy pomiar ciśnienia sprężania został zrobiony?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

13 Wrz 2021, 15:50

Tak został, na każdym ok
pejot
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 18 03 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Honda Accord
Silnik: 2.0 i-VTEC 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

13 Wrz 2021, 17:02

Ok to skąd wiesz że na trzecim cylindrze jest problem?
Błąd który podałeś P1339 oznacza kody/obdii/3738-p1339-audi-volkswagen/ problem z czujnikiem wału korbowego.

Wiązka przewodów sprawdzona i napięcia na wtyczce do tego czujnika?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

13 Wrz 2021, 19:57

Przepraszam, mogłem pomylić kod, ale w każdym bądź razie jest to wypadanie na 3 zapłonie.
pejot
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 18 03 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Honda Accord
Silnik: 2.0 i-VTEC 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

19 Wrz 2021, 14:28

To bardzo trudne w diagnozowaniu i obsłudze silniki,mają fikusny układ zmiennych faz,wiem jedno,w tych silnikach potrafią,,obruszać,,się gniazda zaworowe czyli luzować i wtedy jest problem,poza tym zapchane katy potrafią dawać podobny objaw,sondy,itd.itp.Mechanicy radzą,z daleka od tych silników!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8116
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa napęd AWD-i w hybrydach Toyoty?
    Elektryczny napędem na cztery koła AWD-i całkowicie różni się od tradycyjnych napędów 4x4 pod względem konstrukcji i zasady działania. Wyjaśniamy, jak AWD-i jest zbudowany, jakie daje korzyści i dlaczego pojawia ...
    Lexus NX w nowych wersjach
    NX, czyli jeden z najpopularniejszych modeli Lexusa doczekał się dwóch nowych wersji. Specjalne odmiany Spice & Chic oraz Cool & Bright wprowadzają w SUV-ie nowy wygląd, szersze wyposażenie standardowe i już ...

  • 20 Wrz 2021, 13:33

    Ok, skoro faktycznie cały czas jest problem na trzecim cylindrze to mając to wszystko na uwadze co zrobiłeś to pozostaje chyba jedynie jakiś problem elektryczny. Trzeba by było sprawdzić wiązkę przewodów idącą do cewki i drugą do wtryskiwacza paliwa.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4403
    Zdjęcia: 12

    20 Wrz 2021, 16:21

    Możliwe przyczyny
    - sterownik silnika
    - cewka zapłonowa
    - świeca zapłonowa
    - słaba kompresja
    - wtryskiwacz
    - elektryka między sterownikiem a cewką
    - elektryka między cewką a świecą
    - elektryka między sterownikiem a wtryskiwaczem
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17827
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000