Wypadanie zapłonu = obrotomierz na "zero"

03 Sty 2023, 14:36

Witajcie.
Nie udało mi się rozwiązać problemu błędu: P0300 - wypadanie zapłonu poprzez wymianę świec oraz kabli zapłonowych.
Problem pojawia się z chwilą, gdy obrotomierz zawiesza się na wartości "0" i nadal tak jest, pomimo wymiany w/w rzeczy.
Nie żałuję ich wymiany, auto nieco lepiej działa, ale martwi mnie nadal nierozwiązany problem wypadania zapłonu, czytaj: auto łapie check engine, traci moc przy mocniejszym przyśpieszeniu oraz lekko nim kołacze. Trwa to około 3 minut, po przejechaniu kliku kilometrów od zimnego silnika. Wszystko wraca do normy, gdy wskazówka obrotomierza ożywa.

Jeżdżę Santa Fe z 2004 roku, ma przebieg 200k, silnik benzyna/ LPG 2.0 136 km.

Proszę o pomoc, co nadaje się do wymiany, aby ten problem się nie pojawiał? Czy jestem w stanie sam wymienić obrotomierz lub jakiś jego sterownik/ czujnik? W którym miejscu w pojeździe te części zlokalizuję?

Pozdrawiam, Mateusz.
Ostatnio edytowany przez Wojtas0110 03 Sty 2023, 16:21, edytowano w sumie 2 razy
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

03 Sty 2023, 14:52

Warto zainteresować się cewką zapłonową lub jej instalacją elektryczną.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sty 2023, 16:10

Czyli warto jeszcze zakupić jakieś dobre cewki. Dobrze, to działam i zobaczymy czy to pomoże.
Dziękuję.
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

03 Sty 2023, 16:25

Nie kupuj od razu cewki. Najpierw posprawdzaj przewody i czy napięcie dochodzi. Nie bądź w gorącej wodzie kąpany. Bo kupisz i wymienisz cewkę, będzie dobrze, a po czasie się okaże, że problem jest dalej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sty 2023, 16:54

Dużo jeżdżę, od razu wyjdzie czy to pomogło, choć faktycznie, mogę posprawdzać multimetrem elektrykę (przypominam, świece i kable są nowe).

Wymieniłbym najchętniej czujnik położenia wału, proszę o podpowiedź, gdzie go zlokalizuję pod maską.
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

03 Sty 2023, 18:18

Wojtas0110 napisał(a):Wymieniłbym najchętniej czujnik położenia wału, proszę o podpowiedź, gdzie go zlokalizuję pod maską.

Nie wiem po co chcesz go wymieniać ( też można sprawdzić jak pracuje ), ale masz go przy kole zamachowym ( tam gdzie jest wieniec zębaty tego koła ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na oponach letnich zimą to przepis na wypadek
    Jesienno-zimowa pogoda za oknem, a niebawem zapowiadana mroźna zima to także pogorszenie warunków jazdy na drogach. Kierowcy powinni przywyknąć do opadów deszczu i mokrych ulic – przymrozków, śniegu, ...
    Fałszywe poczucie bezpieczeństwa
    Pieszy wchodząc na oznaczone pasami przejście często zyskuje fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Jak gdyby fakt, że w tym miejscu ma pierwszeństwo, chronił go przed zagrożeniem. W rzeczywistości na przejściach dla pieszych ...

06 Sty 2023, 19:42

Aktualizacja:
Świece, kable i cewki, nowe, firmowe - nie pomogły.

Nadal podczas zawieszenia wskazówki obrotomierza wypada zapłon, tylko i wyłącznie w tym momencie, a gdy wskazówka zaczyna działać wszystko wraca do normy.

Proszę Was o pomysły, czym się mogę zająć odnośnietego problemu? Jak nazywa się czujnik od obrotomierza, gdzie się znajduje?
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Wojtas0110, 06 Sty 2023, 21:38, edytowano w sumie 1 raz
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

06 Sty 2023, 19:48

Obrotomierz bierze sygnał z modułu zapłonu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Sty 2023, 17:07

Dzięki Albercik za podpowiedź, moduł zapłonu wymieniony, jednak żadnej poprawy.

Niestety we własnym zakresie auta nie naprawię, oddaje do mechanika.

Temat do usunięcia.
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

10 Sty 2023, 17:20

No szkoda, że naprawiasz metodą prób i błędów. nikt nie powiedział, że to musi być moduł zapłonu. Mogą to być uszkodzone połączenia elektryczne...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000