Dławienie się przy odpalaniu

13 Wrz 2021, 16:06

Witam, posiadam Skodę octavie 1, 2.0 benzyne +gaz, auto po ok. 10 godzinach jak silnik zimny lub z rana dławi sie przy odpalaniu po czym gaśnie . Odpala za 3 razem wkreca się w obroty po czym słychać taki dźwięk jak nie wiem suszarka odkurzacz moze lekki pisk i po 10 sekundach jazdy znika , po czym chodzi jak igła i odpala od strzała bez żadnych problemów, nie ma spadu mocy , nie kopci nie dymi, Świeci check engine , po podłączeniu do kompa jest jedyny błąd za bogatej mieszanki, świece i przewody wymienione przedwczoraj ( myśleliśmy że to przez to ) chłodnica byla cała wymieniana dosyć nie dawno, kompresja w porządku, ktoś wie może z czym może być problem?
Baakoma
Nowicjusz
 
Posty: 42

13 Wrz 2021, 17:09

Próbowałeś sprawdzić czy instalacja gazu nie ma na te problemy z odpalaniem wpływu? Najlepiej jest zakręcić gaz na butli i tak trochę pojeździć tylko na benzynie po czym zostawić tak auto na noc i rano sprawdzić przy odpalaniu czy problem występuje.

Baakoma napisał(a):po czym słychać taki dźwięk jak nie wiem suszarka odkurzacz moze lekki pisk i po 10 sekundach jazdy znika
Wygląda mi to na odgłos pompy powietrza wtórnego.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

13 Wrz 2021, 17:42

Jak pisałem gaz jest wyłączony ( odłączony bezpiecznik)
Baakoma
Nowicjusz
 
Posty: 42

13 Wrz 2021, 17:46

Baakoma napisał(a):Jak pisałem gaz jest wyłączony ( odłączony bezpiecznik)
Powinien być zakręcony na butli zawór żeby można było w 100% wykluczyć jego wpływ.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego warto tu sprawdzić czy pokazuje odpowiednie wartości.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

13 Wrz 2021, 17:53

Zakręcę i zobaczy czy cos da chociaż wątpię bo jest wyłączony bezpiecznik, jak sprawdzić ten czujnik?
Baakoma
Nowicjusz
 
Posty: 42

13 Wrz 2021, 18:42

Baakoma napisał(a):Zakręcę i zobaczy czy cos da chociaż wątpię bo jest wyłączony bezpiecznik
No ale wyłączony gaz dalej jest w układzie aż do zaworu który jest zamknięty jak nie ma napięcia. Tyle tylko że jak jest on nieszczelny to będzie mógł delikatnie puszczać gaz dalej do układu. Rzadko to się zdarza ale zawsze warto sprawdzając zakręcić właśnie gaz na butli i wtedy nie ma sensu wyciąganie bezpiecznika bo on nic tu nie zmieni.

Baakoma napisał(a):jak sprawdzić ten czujnik?
Najlepiej podłączyć się jakimś komputerem za pomocą np. VCDS i sprawdzić jakie pokazuje wartości na zimnym, czy nie skaczą i płynnie się zmieniają.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

13 Wrz 2021, 19:05

A rzeczy typu sonda , przeplywomierz, wtryskiwacze raczej odpadaja?
Baakoma
Nowicjusz
 
Posty: 42

13 Wrz 2021, 20:34

Jest jeszcze do sprawdzenia ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej . Będzie słaba , na wykończeniu pompa paliwa , ta w zbiorniku paliwa , to i przy porannym uruchomieniu mogą być problemy .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Wrz 2021, 09:38

Baakoma napisał(a):Jak pisałem gaz jest wyłączony ( odłączony bezpiecznik)

Odłączenie bezpiecznika nic tu nie daje. Musi być zakręcony zawór, bo elektrozawór może delikatnie się nie domykać i przepuszczać gaz do komory spalania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2022, 17:59

wyjasnio sie?
Sepuku
Nowicjusz
 
Posty: 14