Octavia I -2,0- termostat..?

Octavia I -2,0- termostat..?

19 Gru 2017, 21:26

Problem jest teraz zimą.
latem ok.
Auto ma klimatronic. Mam ustawiony tryb ECON na 24 st C.
Silnik normalnie nagrzewa się tylko do 70 st C.
Później tylko podczas długotrwałego poruszania się w korkach dobija do 90 st C. Jednak po rozpoczęciu w miarę płynnej jazdy temperatura spada zawsze do 70st... i tak w kółko.
Płynu nie ubywa ,jednak...moim zdaniem auto za długo dmucha letnim powietrzem z nawiewów...
Wymienić termostat..? Dla mnie to nie problem . Jego cena to raptem 45 zł za taki jak zawsze wkładam czyli Vernet (juz kilka razy "przejechałem się" na Wahlerze).
Pytanie czy to termostat skoro przy wyższych temperaturach na dworze jest 90 st C..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5507
Zdjęcia: 20
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,Octavia 2,0
Silnik: 116 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Octavia I -2,0- termostat..?

19 Gru 2017, 23:48

A to diesel czy benzolina? Ja też myślę że termostat świętuje, temp. Cały czas powinna być 90 a nie tylko w korkach czy cieplejsze dni. zmień przecież zrobisz to sam a majątku nie wydasz.
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7667
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Octavia I -2,0- termostat..?

29 Gru 2017, 14:39

Ja obstawiam też że to termostat być może nie domyka się do końca i przez to pojawia się taki problem przy niższych temperaturach. Szczelina może być ta mała że przy wyższych temperaturach zewnętrznych jest wszystko ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6800
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Octavia I -2,0- termostat..?

10 Sty 2018, 21:41

Wymienię ten termostat. Nie ma co dywagować.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5507
Zdjęcia: 20
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,Octavia 2,0
Silnik: 116 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Octavia I -2,0- termostat..?

19 Sty 2018, 17:17

Kacper napisał(a):Ja obstawiam też że to termostat być może nie domyka się do końca

THE WINNER IS...? :D :D :happy:
no to graty !!

Wymieniłem termostat ...ale się namęczyłem... :x
Bo nie miałem takiego długiego klucza cienkiego na przegubie... Już myślałem ,że będę musiał wywalić alternator ale jakoś dałem radę pożyczonymi kluczami z magnesem na końcu.

Efekt ?? Od razu wszystko z temperaturą wróciło do normy.
Teraz stoi na 90 dłuuugo aż puści termostat. Fajnie dmucha ciepłym.

W sumie dobrze ,że się do tego dobrałem ,bo od tego niedogrzania już się syf zaczął robić w odmie i za chwilę na mrozie mogło ciśnienie wywalić zimering albo z przodu (pół biedy ,bo tylko wtedy rozrząd do zdjęcia) albo tyłem i wtedy trzeba byłoby wywalić skrzynię...

Chciałbym zauważyć ,że termostat był oryginalny z 2003 ze znaczkami VW. Kupiłem Verneta o takiej samej temp otwarcia 87 st.C. na oryginalnym też było 87 st.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5507
Zdjęcia: 20
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,Octavia 2,0
Silnik: 116 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Octavia I -2,0- termostat..?

19 Sty 2018, 18:37

No i gitara że udało się ogarnąć. :ok:
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7667
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny – Toyota Corona – sierpień 1973. Już od lat 30. XX wieku samochody posiadały wskaźniki i lampki kontrolne informujące kierowcę o poziomie i ciśnieniu oleju, poziomie ...
    Idzie wiosna - uwaga na biegaczy i rowerzystów Idzie wiosna - uwaga na biegaczy i rowerzystów
    W marcu dla wielu osób rozpoczyna się sezon aktywności na świeżym powietrzu. Biegacze zaczynają intensywne treningi do wiosennych imprez biegowych, a do wielu miast po zimowej przerwie wracają rowery miejskie. Na te ...

  • Re: Octavia I -2,0- termostat..?

    22 Sty 2018, 19:37

    artur73 napisał(a):Chciałbym zauważyć ,że termostat był oryginalny z 2003 ze znaczkami VW
    No to trochę już przeżył :)
    Najważniejsze że wszystko wróciło do normy. Patrzyłeś może na tym termostacie starym czy był domknięty jak go wyciągnąłeś?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6800
    Zdjęcia: 3348
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Octavia I -2,0- termostat..?

    23 Sty 2018, 20:03

    Nie spojrzałem ale to już po ptokach...
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5507
    Zdjęcia: 20
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,Octavia 2,0
    Silnik: 116 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna