BMW E36 COMPACT 1.9 wywala płyn

07 Sty 2018, 15:05

Witam.

Jakiś czas temu miałem wymienioną chłodnicę gdyż ciekło mi spod zbiorniczka wyrównawczego.Mechanik oddał mi auto i powiedział,że po jakimś czasie pewnie będę musiał dolać płynu gdy trochę opadnie.Na drugi dzień zbiorniczek był prawie pusty więc dolałem płynu do mniej niż połowy na zimnym silniku (do max było jeszcze sporo).Zrobiłem trasę ok 20km zgasiłem silnik.Gdy wysiadłem zauważyłem, że cieknie podniosłem maskę a tam wywalało mi płyn przez korek.Było słychać "bulgot" (wskaźnik temperatury cały czas był w pionie).Po paru godzinach patrzę do zbiorniczka znowu na dnie trochę nic nie dolewałem.Po powrocie do domu znowu sprawdzam-płyn bardzo wysoko się podniósł(od niewiele ponad zera do samej góry), ale już się nie ulewało.Dodam, że ta sytuacja najczęściej ma miejsce gdy podjeżdżam pod stromą górkę gdy poruszam się po w miarę płaskim terenie płyn tak wysoko się nie podnosi.Ogrzewanie działa prawidłowo.

Czy ma ktoś z was jakieś pomysły co to może być?Zapowietrzony układ?Wiem, że niestety może to być padnięta uszczelka pod głowicą, ale mam nadzieję że nie :(

Silnik to M43TUB19 105km 1999r z lpg.
Zavi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: BMW

08 Sty 2018, 00:30

Jeżeli w zbiorniczku na zimnym silniku będziesz miał poziom między min. a max to przy rozgrzanym silniku nie powinno wywalać płynu jak jest wszystko ok. Oczywiście stan jego może się podnieść ale nie aż tak żeby go wywalało. Warto tu jeszcze sprawdzić korek który powinien trzymać odpowiednie ciśnienie i jak jest nie sprawny to może powodować że w układzie zaczyna panować zbyt wysokie ciśnienie.

Zavi napisał(a):Było słychać "bulgot" (wskaźnik temperatury cały czas był w pionie).
To jest trochę martwiące ale zrób może test na CO2 jest tani, a będziesz wiedział czy masz spaliny w układzie chłodzenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Sty 2018, 12:21

Najpierw to podjedź do innego mechanika i niech prawidłowo odpowietrzy cały układ obiegu płynu i sprawdzi korek tak jak sugerował kolega Kacper. Powinien mechanik przy odpowietrzaniu unieść przód auta, żeby płyn miał ułatwiony dostęp do nagrzewnicy i wypchnął ewentualny korek powietrzny (piszesz, że kłopoty się zaczynają przy podjeździe pod górkę, być może właśnie dlatego). Jeżeli to zawiedzie, to będziemy się martwić dalej ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot