Odgrzybianie "bombą" /temp z kratek klimy

25 Mar 2012, 10:07

mam zamkniete
co z tego ze z kratki leci 6-7C jesli na dworze 25-35C i slonce ostro daje?
jak jade na 5 nawiewie to ok ale jak zmniejsze nawiew do 1-2 to juz w aucie robi sie sauna
chyba ze dam na 1 i ustawie prosto w twarz to jest przyjemnie ale tak sie nie robi podobno
a jak wylacze silnik to momentalnie po kilkunasto sek robi sie pieklo a po 30min juz w aucie jest 60-70C
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

26 Mar 2012, 14:44

W takim razie masz zatkany filtr kabiny lub nawiew jest niedrożny.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

28 Mar 2012, 13:13

jaki filtr? ja tego filtra nie posiadam na wyposazeniu mimo ze mam klimatronika to kabinowego na 100 procent nie mam

Dzisiaj odgrzybialem preparatem tkz bombą PLAK za 18zl w dezodorancie, w garazu bylo 15C ja zamklem szyby, drzwi, dalem klime AC na ON, ob zamkniety, max chlodzenie, nawiew na twarz oraz prędkość na 5 odpalilem silnik aktywowałem PLAKa i wyszłem z auta i czekałem 10minut
i po tej operacji otworzylem auto i wywietrzylem, na term we wnętrzu auta bylo 13,5C a na term włożonym do środkowej kratki mialem ok 7,5C jak nawiew dałem z 5 na 1 to temp spadła do 6,7C ale na max nawiewie czyli 5 ta temp wynosi ok 7,5C tak ma być?
auto chodzilo na jałowych obrotach, co ciekawe jak stałem obok auta to słyszałem ze kompresor klimy oraz wiatrak klimy bo chodzą razem właczały sie na 6-8s i wyłączały na 8s
czyli 6-8s kompresor+wiatrak klimy kreciły sie i 8s nie działały i tak w kółko tak ma być? dlaczego tak rozłącza?
jesli na dworze będzie +30C i wiecej to wątpie zebym taką niską temp mial na kratce, pewnie będzie z 14C i wiecej a we wnętrzu trudno będzie uzyskać temp ponizej 30C, Na max nawiewie to jeszcze w aucie jest jako tako ale jak jedziemy na nawiewie 1-2 to w aucie jest po prostu za gorąco.
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

28 Mar 2012, 16:59

Odnośnie pracy kompresora i wiatraka to prawidłowy objaw.
Moim zdaniem zbyt dużo gdybasz i obliczasz, od kiedy posiadasz auto?

Filtr kabinowy występuje w volvo s/v40 nr filtron K1115, zamontowany powinien być pod schowkiem.
Jesli go tam nie ma to może być problem z drożnością przez parownik tzn przytkany przez kurz, brud i inne pyłki, jest to częsta przypadłość aut które nie miały filtra na wyposażeniu. W tym przypadku po wielu latach użytkowania sprawność nawiewu maleje.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LM - czy to będzie flagowa limuzyna czy crossover?
    Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym znaki towarowe LM 350 i LM 300h. Liczby w tych oznaczeniach pozwalają łatwo odgadnąć, że dotyczą one pojazdu w wersji z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, natomiast ...
    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...