Odpalanie z włączonymi światłami czy bez

07 Mar 2009, 18:07

artekk napisał(a):osobiscie uwazam ze to skraca zycie zarowek bo jednak jest skok napiecia wiec pale bez w starym aucie ,w nowym zapalaja mi sie dopiero po uruchomieniu silnika


Skok napiecia jest wiekszy przy włączaniu żarówki ( zimny żarnik ma b. małą rezystancję a wiec płynie przez niego duży prąd) niż przy uruchamianiu silnika na światłach(zapalone żarówki)

Co do świateł... Włączone światła przy rozruchu, powodują wiekszy pobór prądu z aku, nastepstwem czego jest obniżone napiecie dla rozrusznika. W nowych samochodach nie jest to problemem, gdy auto pali " na dotyk" Cyk i chodzi. A jesli ktoś tak dba o silnik, że trzeba troche "pochełtać" zanim zapali, to przy wlączonych światłch rozrusznik )( z racji niższego napiecia) bedzie krecił jeszcze wolniej, co wydłuży czas rozruchu( i zwiekszy zużycie aku)

GENERALNIE:
1. Sprawne auto - można z właczonymi światłami
2. Nie do końca sprawne - lepiej je wyłączyć
3. Elektronike typu radio lepiej wyłączyć, jak mocno przygasa(wrażliwa jest)
4. Dmuchawe można właczyć ( duży pobór pradu, 10-15A) , ale lepiej z ogrzewaniem poczekać aż temperaturkę złapie ( ssanie = wieksze spalanie i zużycie silnika)

A jak ktoś sie boi zapalać z właczonymi, bo alternator i aku szybciej padną, to zawsze może zamontować automatyczny włacznik świateł (20-40 zł) zapalajacy światła po pewnym czasie od właczenia zapłonu, albo po wzroście napiecia w instalacji pow. 13,8V (uruchomieniu silnika)
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość
  • 07 Mar 2009, 20:20

    1.
    Co do świateł... Włączone światła przy rozruchu, powodują wiekszy pobór prądu z aku, nastepstwem czego jest obniżone napiecie dla rozrusznika. W nowych samochodach nie jest to problemem, gdy auto pali " na dotyk" Cyk i chodzi. A jesli ktoś tak dba o silnik, że trzeba troche "pochełtać" zanim zapali, to przy wlączonych światłch rozrusznik )( z racji niższego napiecia) bedzie krecił jeszcze wolniej, co wydłuży czas rozruchu( i zwiekszy zużycie aku)

    mój silnik zapala zawsze za pierwszym ale trzeba przytrzymac przynajmniej te 2-3s

    2.
    ogrzewaniem poczekać aż temperaturkę złapie ( ssanie = wieksze spalanie i zużycie silnika)

    tz po ilu km temp złapie? ja tam zawsze mam na czerwone pole ogrzewanie na maxa

    3. Napisałem to "potocznie", w dieslu nie obracam kluczykiem od razu od zera do zapalenia tylko o skok - świeca znika, i dopiero zapalam.. BOSH..

    no a jak nie poczekasz to nei odpali? a świecie sie rozgrzewają nawet latem ile to trwa?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    07 Mar 2009, 21:58

    ja mam CC i podczas przekrecenia wszystko gaslo ale gdy zalozylem nowy akumulator i radio dlugo gralo to siadalem do samochodu przekrecalem kluczyk i nadal gralo. wszystko zalezy od tego jak jest akumulator naladowany i od tego ile pobiera samochod pradu podczas rozruchu
    kamil88lbn
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    08 Mar 2009, 00:55

    piotrauto napisał(a):no a jak nie poczekasz to nei odpali? a świecie sie rozgrzewają nawet latem ile to trwa?


    Jak nie poczekam to odpali bez problemu ale to jest diesel, i TAK SIE ROBI że się "czeka" a w rzeczywistości trwa to ułamek do 2 sekund..
    <b>don't stop tryin'
    one day you
    you will flyin'
    qki007
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1054
    Zdjęcia: 9
    Miejscowość: Zamość

    08 Mar 2009, 13:05

    1. latem tez podgrzewa świece przy 30C?

    2. a jesli odpalamy auto z włączonym podgrzewaczem tylnej szyby to moze auto sie rozładowac i nie ospalić? czy mozna tak odpalać?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    08 Mar 2009, 15:10

    Wiadomo że latem świece żarowe szybciej się nagrzewają niż zimą,można oczywiście odpalać odrazu po przekręcaniu stacyjki ale wiadome jest że skróci to żywotność świec albo dojdzie do innych usterek w przyszłości.Ja zawsze wyłączam i radio i dmuchawe i CB radio bo mam na zapaniczkę i za pomocą guzika odcinam dopływ prądu.Swiatla mam tak ze zapalaja mi sie po uruchomieniu silnika po krotszym lub dluzszym czasie-jesli po dluzszym to moze doprowadzic to do np zatrzymania przez misiakow ;) -ostatnio ruszalem i za wzniesieniem stał patrol-swiatelka sie nie wlaczyly i od razu na boczek mnie poproszono ale wytlumaczylem jak to jest w moim aucie i mnie puscili=to nie jest problem bo wystarczy wiekszy skok napiecia i juz sie wlaczaha.

    Mysle ze wiekszosc madrzejszych i oszczedniejszych ludzi bedzie wszystko wylaczala-jednak tak jak to ktos wyzej napisal jest to poprostu kwestia przyzwyczajenia-jak ze wszystkim zreszta;)

    Wszystko ma swoje plusy i minusy,sa ludzie madrzejsi i tacy ktorzy chca byc madrzy ale nie zawsze im wychodzi ;)
    misza198818
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Miejscowość: Wielkopolska
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Seat Ibiza 1,0 TSI o mocy 115 KM
      Seat Ibiza w wersji wyposażonej w silnik benzynowy o pojemności 1 litra ma moc 115 KM. Jego średnie spalanie w tym przypadku to około 4,7 l/100 km, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,3 sekundy. Na liście wyposażenia niewymagającego ...

    08 Mar 2009, 21:18

    misza198818 napisał(a):Wiadomo że latem świece żarowe szybciej się nagrzewają niż zimą,można oczywiście odpalać odrazu po przekręcaniu stacyjki ale wiadome jest że skróci to żywotność świec albo dojdzie do innych usterek w przyszłości.Ja zawsze wyłączam i radio i dmuchawe i CB radio bo mam na zapaniczkę i za pomocą guzika odcinam dopływ prądu.Swiatla mam tak ze zapalaja mi sie po uruchomieniu silnika po krotszym lub dluzszym czasie-jesli po dluzszym to moze doprowadzic to do np zatrzymania przez misiakow ;) -ostatnio ruszalem i za wzniesieniem stał patrol-swiatelka sie nie wlaczyly i od razu na boczek mnie poproszono ale wytlumaczylem jak to jest w moim aucie i mnie puscili=to nie jest problem bo wystarczy wiekszy skok napiecia i juz sie wlaczaha.

    Mysle ze wiekszosc madrzejszych i oszczedniejszych ludzi bedzie wszystko wylaczala-jednak tak jak to ktos wyzej napisal jest to poprostu kwestia przyzwyczajenia-jak ze wszystkim zreszta;)

    Wszystko ma swoje plusy i minusy,sa ludzie madrzejsi i tacy ktorzy chca byc madrzy ale nie zawsze im wychodzi ;)

    a czym jezdzisz jak masz taką funkcję?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    09 Mar 2009, 13:24

    Moje auto to Rover 220 z 1998 roku.Zle moze mnie zrozumiales.Tylko na Cb mam wylacznik przy zapalniczce-taka wtyczka ok 10zł kosztuje i mi to zamontowali razem z CB.A jesli chodzi o dmuchawe to tak jak w kazdym aucie-wylaczam juz czasami jak jeszcze nie skoncze jazdy-takie zboczenie moje zebym rano juz mial gotowe wszystko;)
    No a swiatla to mechanik mi zrobil-juz ktos wyzej tez wczesniej napisal o tym ze jak nastepuje skok napiecia to sie swiatla wlaczaja-koszt ok 40zł takiego zamontowania-mechanik elektryk mi juz w drugim aucie to zamontowal i jestem zadowolony-w czasie gdy jazda na swiatlach jest obowiazkowa jest to wg mnie idealne rozwiazanie dla aut w ktorych musimy sami wlaczac za kazdym razem.Przy zamontowaniu takiego czegos napewno nie zapomnimy o obowiazku wlaczenia swiatel a przed Policja sie wytlumaczymy jesli nas zlapia zaraz przy ruszeniu i swiatelka jeszcze sie nie zdaza zapalic(jak w mojej sytuacji opisanej w poprzednim poscie;)

    W razie jeszcze jakichkolwiek pytan sluze pomoca;)
    Pozdrawiam i szerokosci wszystkim:)
    misza198818
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Miejscowość: Wielkopolska

    09 Mar 2009, 17:01

    no to wkońcu odpalać na światłach mijania czy nie?
    a są auta tekie ze mimo wyciągniętego kluczyka świecą sie światłą mijania?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931