[W203] Odwieczny problem - CDI tylko do miasta?

Kupować diesla do miasta?

tak
0
Brak głosów
nie
4
100%
jak przegonisz raz w miesiącu, kupuj.
0
Brak głosów
Razem głosów : 4

14 Cze 2021, 22:25

Witam,

Mam na oku W203, przedlifta w dieslu 2.1 (C 220 CDI) 143KM i automacie. Jeżdżę tylko po małym mieście (90% to miasto), 6 km w jedną stronę do pracy i z powrotem. Pakować się w diesla?

pozdrawiam
mikon
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

15 Cze 2021, 08:48

mikon napisał(a):Pakować się w diesla?
Nie. Nawet jak byś miał go raz w miesiącu przegonić po trasie i nie miałbyś DPFa to nie polecam. Diesle nie nadaje się na tak krótkie dystanse. Na takim odcinku silnik będzie cały czas niedogrzany nawet w lato nie mówiąc o temperaturach zewnętrznych poniżej 10 stopni.
Na takich dystansach to i o silnik benzynowy trzeba mocno dbać i olej wymieniać nawet raz na 8tkm bo to bardzo trudne warunki eksploatacji.

Ja bym na twoim miejscu szukał benzyny bez doładowania.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3440
Zdjęcia: 12

15 Cze 2021, 23:37

Dzięki Rokiko.

A czy ktoś orientuje się jaka jest różnica w dogrzewaniu się auta w przypadku benzyny i diesla? Jaki dystans potrzebuje benzynka do dogrzania się, a jaki diesel?
mikon
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

15 Cze 2021, 23:42

wszystko zależy od użytej technologii, im nowszy diesel tym szybciej sie nagrzewa ale my rozmawiamy o starym więc dajmy na to zimą dla benzyniaka będzie to 2 km a dla diesla 7-10
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12943
Zdjęcia: 91
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

15 Cze 2021, 23:53

A tak z ciekawości - z czego wynika, ze diesel się dłużej rozgrzewa?
mikon
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

16 Cze 2021, 00:06

Tak ogólnie to głównie prędkość obrotowa jest niższa ale też Diesel jest sam w sobie silnikiem "chłodniejszym" nawet często jest tak że temperatura robocza płynu chłodzącego jest poniżej 90 stopni gdzie przy benzynie niekiedy to nawet 100.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12943
Zdjęcia: 91
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    KONKURS WAKACYJNY 2021 - Mamy dla Was karty podarunkowe Allegro
    Konkurs wakacyjny 2021 dla aktywnych użytkowników naszego forum (konkurs trwa do 1 września włącznie). Mamy dla Was Karty podarunkowe Allegro! Każdy kto odwiedza nasze forum i wypowiada się na nim pisząc tematy, posty, ...
    Mazda3 hatchback
    Nowa Mazda3 hatchback zadebiutowała 26 czerwca równocześnie w kilku miejscach na całym świecie. Tysiące dziennikarzy, blogerów i przedstawicieli mediów społecznościowych wzięło udział w szeregu uroczystych ...

  • 16 Cze 2021, 09:14

    Już sama różnica w temperaturze spalin pokazuje nam dlaczego benzyna szybciej się rozgrzewa. Porównując silnik benzynowy i diesla to w tym pierwszym gdzie stopień sprężania zazwyczaj ma wartość ok. 9-12:1 wynosi ok. 550 – 700 stopni C, a w przypadku wersji drugiej Diesla gdzie stopień sprężania wynosi ponad 20:1 temperatura spalin to około 400 C.

    Generalnie patrząc na starsze samochody często diesle miały więcej oleju w silniku przy takiej samej pojemności. Zawsze tak było ze diesel wolniej się nagrzewał i wolniej stygł od silnika benzynowego. Producenci samochodów żeby przyspieszyć nagrzewanie silnika wysokoprężnego montowali Webasto które miało za zadanie szybciej ogrzać płyn chłodniczy w układzie co pozwalało na szybsze rozgrzanie silnika ale i wnętrza kabiny.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3440
    Zdjęcia: 12

    16 Cze 2021, 09:17

    Rokiko napisał(a):Producenci samochodów żeby przyspieszyć nagrzewanie silnika wysokoprężnego montowali Webasto które miało za zadanie szybciej ogrzać płyn chłodniczy w układzie co pozwalało na szybsze rozgrzanie silnika ale i wnętrza kabiny.
    teraz to zasługa kilku termostatów, dodatkowych pompek obiegowych itp
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12943
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    16 Cze 2021, 12:10

    Albo elektryczna pompa wody, która załącza obieg płynu chłodzącego dopiero przy osiągnieciu odpowiedniej temperatury silnika :)
    durateche
    Początkujący
     
    Posty: 68
    Auto: Seat Leon III
    Silnik: 1.6 TDI 105KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2015