Hatchback ok 20tyś - odwieczny dylemat, diesel vs benzyna?

Hatchback ok 20tyś - odwieczny dylemat, diesel vs benzyna?

19 Lis 2017, 11:58

Chcę zmienić obecne auto któremu w trasie trochę brakuje mocy (Grande Punto 77M) na coś mocniejszego. Jednocześnie chciałbym, żeby koszty paliwa i ogólnie utrzymania były stosunkowo niskie i niezbyt większe niż obecnie. GP pali mi średnio jakieś 6.6 - 6.7l

Interesuję się takimi modelami jak: Fiat Bravo, Fiat Sedici, Fiat Croma, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane.

Spalanie benzyny w tych modelach to ok 8-8.5, co wydaje mi się dość sporo. Diesle palą koło 6l co przy moim przebiegu, około 10 000 km rocznie dałoby około 1200zł. 10k to z jednej strony nie dużo, ale dystanse które pokonuję to 8 razy w miesiącu przejazd Kraków - dom rodzinny, ok 70-75km , do tego trochę dystansów 15-20km, czyli chyba nie najgorzej jak pod diesla. Niestety potencjalne koszty napraw w dieslu przerażają, z drugiej strony w aucie na benzynę też będzie się coś psuło. Mam ogromny dylemat i nie wiem na co się zdecydować.

Ile kosztowała was eksploatacja kilkuletnich dieslów w ciągu ostatniego roku?
mrtobi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 08 Lis 2017, 09:31
Prawo jazdy od: 16 07 2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Grande Punto
Paliwo: Benzyna

Re: Hatchback ok 20tyś - odwieczny dylemat, diesel vs benzyna?

19 Lis 2017, 12:07

mrtobi napisał(a):Spalanie benzyny w tych modelach to ok 8-8.5, co wydaje mi się dość sporo.


To normalne, średnie spalanie spod dystrybutora. Weź pod uwagę, że Twoje Punto pali mało według Ciebie, ale po mieście itp też by łyknęło 8 litrów. Generalnie dolicz sobie 1-1.5 litra do tego co pali Tobie i będzie w porządku (mam na myśli benzyny 1.6/1.8 ).

Diesel przy takim przebiegu to głupota. Ja robię 10k rocznie i nawet o LPG nie myślę (przy okazji u mnie spalanie w okresie letnim wynosi 6,5-7 litrów, ale po mieście jeżdżę mało, głównie drogi krajowe więc cały czas 70-100 km/h a wtedy to i 5 litrów spali, po mieście w korkach spalanie wzrasta do 10 litrów, także widzisz jakie rozbieżności są u jednego kierowcy i auta).
galakty
Stały forumowicz
 
Posty: 4159
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Hatchback ok 20tyś - odwieczny dylemat, diesel vs benzyna?

19 Lis 2017, 12:10

mrtobi napisał(a):Chcę zmienić obecne auto któremu w trasie trochę brakuje mocy (Grande Punto 77M) na coś mocniejszego.

Może tylko coś zaznaczę mocą tego silnika w opcji 77km i 95km nie masz co się sugerować bo on po prostu nie jedzie. Wielokrotnie rozmawiałem o tym silniku w ASO fiata i są różne teorie takiego stanu które skłaniają się do bardzo mocno przestarzałej technologii. Zresztą mamy w rodzinie 500l 1,4 który został przekazany dalej i jest używany przez emeryta którego żona ma yarisa 1,3 niby lżejszego ale też słabszego to mówi że yaris przy tym fiacie jest jak F16 zresztą co potwierdzę.
Nigdy wcześniej nie jechałem czymś tak wolnym produkowanym w dzisiejszych czasach z tabelkowym 95km.
Więc możliwe że zadowoliłby Ci nie koniecznie mocniejszy samochód tylko z innym silnikiem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4594
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Hatchback ok 20tyś - odwieczny dylemat, diesel vs benzyna?

19 Lis 2017, 12:14

Być może, jeździłem wcześniej VW Borą 1.9tdi o mocy 90KM i pomimo tego, że to większe auto (niż GP), był żwawszy.
mrtobi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 08 Lis 2017, 09:31
Prawo jazdy od: 16 07 2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Grande Punto
Paliwo: Benzyna

Re: Hatchback ok 20tyś - odwieczny dylemat, diesel vs benzyna?

19 Lis 2017, 12:18

No możesz za dieslem się rozglądać jak robisz dłuższe odcinki ale ja od siebie bym polecił coś z Vaga 1.9 TDI np Seata albo 1.9 jtd Alfa/Fiat. Lub kupić auto które dobrze znosi gaz i jeździsz tanio. Na trasę to trzeba trzymać się silnika blisko 2L. I raczej to jest lepszy pomysł niż diesel po robisz za mało km rocznie żeby pokryć ew. Naprawy diesla oszczędnościami z paliwa. Nikt oczywiście nie twierdzi że coś się posypie bo możesz jeździć kilka lat bez awarii ale trzeba być przygotowanym na najgorsze.
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3254
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: Hatchback ok 20tyś - odwieczny dylemat, diesel vs benzyna?

20 Lis 2017, 18:28

Do gazu jestem trochę uprzedzony (może niepotrzebnie) i ciężko byłoby mi się zdecydować na założenie instalacji. Mieliśmy kiedyś w domu samochody na gaz i prędzej czy później były jakieś problemy. Jak coś zaczynało szwankować np z obrotami, to jeździło się od mechanika do "gaziarzy" i z powrotem, każdy ręce umywał i odsyłał do kogo innego. Teraz instalacje pewnie lepsze niż 10 lat temu ale mimo wszystko miałbym obawy.
mrtobi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 08 Lis 2017, 09:31
Prawo jazdy od: 16 07 2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Grande Punto
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Limitowana wersja Mazdy3 MPS Limitowana wersja Mazdy3 MPS
    Mazda Motor Poland wprowadza specjalną wersję modelu Mazda3 MPS, która jest już w ofercie salonów sprzedaży w całej Polsce. Oferta obejmuje 10 egzemplarzy Mazdy3 MPS. Mazda3 MPS została wzbogacona o nowe elementy ...
    Nowe z salonu, ale po blacharce! Nowe z salonu, ale po blacharce!
    Chociaż oficjalnie nikt o tym nie mówi, są w Polsce salony, w których 8 na 10 świeżo dostarczonych z fabryki pojazdów z miejsca trafia do lakierni. Uszkodzenia w czasie transportu to chleb powszedni. ...

  • Re: Hatchback ok 20tyś - odwieczny dylemat, diesel vs benzyna?

    20 Lis 2017, 18:37

    mrtobi napisał(a): Jak coś zaczynało szwankować np z obrotami, to jeździło się od mechanika do "gaziarzy" i z powrotem, każdy ręce umywał i odsyłał do kogo innego.


    Przeglądy instalacji powinno robić się regularnie a nie kombinować kiedy coś się dzieje.
    W przypadku starych instalacji źle ustawiona dawka prowadziła do zużycia elementów silnika, kiedy auto nierówno pracowało było już za późno :ok:
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2342
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: S60 2004, Octavia 2013
    Silnik: 2.5T, 1.6tdi
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      GTP Light