Oficjalne rozpoczęcie produkcji Opla Cascady w Gliwicach

28 Lut 2013, 15:46

To wielki dzień dla gliwickiej fabryki Opla. Dziś pierwszy egzemplarz modelu Cascada, eleganckiego, średniej wielkości kabrioletu Opla, zjedzie z taśmy montażowej. Numerem jeden jest Opel Cascada w kolorze białym "Seashell", wyposażona w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6. Najmłodszy członek rodziny Opla będzie miał światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie na początku marca.

Oficjalne rozpoczęcie produkcji Opla Cascady w Gliwicach

Wielu specjalnych gości świętowało oficjalne rozpoczęcie produkcji. "To naprawdę wyjątkowy dzień, nie tylko dla fabryki w Gliwicach, lecz także dla Opla. Cascada jest kolejnym elementem naszej kampanii produktowej. Po modelach ADAM i Mokka przyszła kolej na Cascadę: dzięki niej możemy dotrzeć do klientów w tych segmentach, w których do tej pory byliśmy nieobecni" mówi Steve Girsky, Prezes Rady Nadzorczej, Wiceprezes GM oraz Prezes GM Europe.

"Gliwice to miasto o bogatej tradycji w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym i ogromnym znaczeniu dla polskiej gospodarki. Fakt, że kolejny model Opla będzie tu produkowany, ponownie każe zwrócić uwagę na wysiłek regionu i samej fabryki", mówi Wicepremier Janusz Piechociński, gość honorowy.

Oficjalne rozpoczęcie produkcji Opla Cascady w Gliwicach

Od rozpoczęcia działalności w 1996 r., zakład produkcyjny w Gliwicach jest stałym elementem strategii rynkowej Grupy GM. Cascada to już szósty model Opla budowany przez polskich pracowników w fabryce o najnowocześniejszej infrastrukturze i najwyższych standardach w zakresie jakości. "Jesteśmy bardzo dumni, że zostaliśmy wybrani do produkcji pierwszego kabrioletu zaprojektowanego przez Opla. Jest to złożone przedsięwzięcie, a realizację właśnie takich zobowiązań nasz świetnie zmotywowany zespół opanował z wirtuozerią. Świętujemy zatem wyjątkowy dzień" dodaje Andrzej Korpak, Dyrektor Zakładu.

Elegancja i tradycja
Dzięki Cascadzie Opel wraca do segmentu kabrioletów średniej klasy w świeżym wydaniu oraz z najlepszymi nowoczesnymi technologiami na wyposażeniu. Produkcja nowego, wytwornego modelu wpisuje się w długą tradycję ponadczasowych, klasycznych kabrioletów Opla z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku, ale jest to pierwsze auto tego typu skonstruowane przez Opla. Cascada zapowiada zatem powrót do prawdziwej radości z jazdy.

Oficjalne rozpoczęcie produkcji Opla Cascady w Gliwicach

Nowy kabriolet Opla jest klasycznym autem czteroosobowym o wydłużonej sylwetce
z miękkim, otwieranym dachem wysokiej jakości
. Zmierzający na szczyt listy pojazdów Opla, nowy kabriolet zalicza się do aut średniej wielkości nie tylko z uwagi na rozmiar (długość: niemal 4,7 m, szerokość: 1,84 m, bez lusterek), ale również ze względu na niewątpliwy urok tego samochodu, zastosowane technologie najwyższej klasy oraz właściwości jezdne.

Indywidualizacja dzięki ogromnemu wyborowi dodatkowych elementów wyposażenia
Wprowadzany na rynek model jest dostępny z karoserią w dziesięciu kolorach, które można łączyć z trzema barwami dachu. Zaś koła występują w dziesięciu różnych stylach i rozmiarach od 17 do 20 cali. Wnętrze Cascady zadziwia wyjątkową elegancją: projektanci tego modelu oferują cztery szykowne rodzaje wyposażenia i opcje wykończenia, w tym dwa warianty skórzanej tapicerki najwyższej jakości. Właściciele tego auta mogą wybrać jeden z trzech opcjonalnych systemów audio-informacyjnych i nawigacyjnych, które można połączyć z techniką Digital Audio Broadcast (DAB+); rozwiązania te mogą także łączyć funkcje telefonu komórkowego.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa i przyjemność jazdy uzyskano dzięki wspomaganiu kierownicy, systemom podnoszącym komfort oraz rozwiązaniom ochronnym, takim jak: system adaptacyjnego zawieszenia FlexRide za 980 euro, wyposażona w liczne funkcje kamera Opel Eye drugiej generacji (800 euro) oraz ergonomiczne fotele wysokiej jakości z certyfikatem AGR dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu za 685 euro. Dostępne są także inne dodatki podnoszące komfort jazdy (opcjonalnie), w tym elektroniczna regulacja foteli i wentylacji, podgrzewana kierownica, a także dodatkowa, aktywowana za pomocą pilota, nagrzewnica elektryczna.

Oficjalne rozpoczęcie produkcji Opla Cascady w Gliwicach

Cascada należy do rodziny modeli o wydajnym układzie napędowym. W przypadku silników benzynowych, oprócz silnika o pojemności 1,4 litra z turbosprężarką o mocy
88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM
dostępny jest także nowy silnik SIDI Turbo o mocy
125 kW/170 KM i pojemności 1,6 litra
z modułem wtrysku bezpośredniego. Natomiast
w przypadku silników diesla do dyspozycji jest CDTI ecoFLEX o pojemności 2 litrów oraz mocy 121 kW/165 KM. Takie parametry zapewniają pożądaną moc przy optymalnym zużyciu paliwa. Dzięki sześciobiegowej skrzyni biegów oraz technologii Start/Stop samochód zużywa jedynie 5,2 litra benzyny na 100 km i emituje zaledwie 138 g/km CO2. Silnik diesla Turbo o pojemności 2 litrów, podobnie jak silnik SIDI Turbo o pojemności 1,6 litra, można łączyć z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Oferta zostanie wkrótce poszerzona o wydajny i mocny silnik BiTurbo CDTI ecoFLEX o pojemności 2 litrów i mocy 143 kW/195 KM przy maksymalnym obrocie rzędu 400 Nm, z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów oraz technologią Start/Stop.

POLECAMY Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę

Model Cascada jest elementem kampanii produktowej Opla o wartości wielu miliardów euro. Celem kampanii jest wprowadzenie na rynek 23 nowych pojazdów oraz 13 innowacyjnych układów napędowych w latach 2012-2016. Elegancki kabriolet zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie w dniach 7-17 marca 2013 r., a do salonów sprzedaży trafi w kwietniu.

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

28 Lut 2013, 20:19

Że u nas to tym bardziej życzę sukcesów, a nie jak Fiat wypina się choć najlepsza fabryka.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...