Oklejanie auta na czarny mat

16 Sty 2010, 23:36

samurajsj700 napisał(a):Proszę ci z tymi samochodami terenowymi to przesadziłeś :!: :wink: Kto ci oklei samochód folią za 3tyś i za chwile wjedzie w ciężki teren i z tej foli tylko szczepy polecą :roll:


:???: Samochody które oklejaliśmy to:

mitsubishi pajero
nissan navara
landrover discovery
nissan patrol
range rover
toyota landcruiser
landrover defender


...coś kolega chyba nie w temacie. Na prawdę auta kleimy od 9 lat i kilka z tych aut stricte w teren poszło. Dałbym linka do zdjęć, ale admin mi wycina content. Jak kogoś interesuje ten temat to zapraszam na priva.

Poza tym czy trzy tysiące to już kres możliwości finansowych właściciela auta za 100 czy 200 tysięcy złotych? :roll: ...wątpie bo folia to po pierwsze wolność wyboru i możliwość nadążania za obowiązującymi aktualnie trendami, a po drugie zapobieganie uszkodzeniom wynikającym z normalnej lub mniej normalnej :lol: eksploatacji. Folia to także możliwość indywidualnej stylizacji, wykreowania SWOJEGO wizerunku auta według swoich gustów. To także możliwość wykonania dowolnej grafiki pełnokolorowej (co przy lakierze możliwe jest dopiero w airbrushu), która pełnić może funkcje ozdobne lub stricte funkcjonalne np. jako grafika reklamowa na samochodach.

Pozdrawiam/Marcin.
strefa
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: wrocław

17 Sty 2010, 02:57

strefa napisał(a):Poza tym czy trzy tysiące to już kres możliwości finansowych właściciela auta za 100 czy 200 tysięcy złotych? :roll:
jakby ci to powiedzieć ;) zajmije się szeroko pojętym off-roadem z 15 lat jeszcze mi się nie zdażyło zobaczyć seryjnego samochodu w takich pieniądzach w terenie :mrgreen: a te budowane to na 100% nie są oklejane folią :mrgreen:

strefa napisał(a): ...wątpie bo folia to po pierwsze wolność wyboru i możliwość nadążania za obowiązującymi aktualnie trendami, a po drugie zapobieganie uszkodzeniom wynikającym z normalnej lub mniej normalnej :lol: eksploatacji. Folia to także możliwość indywidualnej stylizacji, wykreowania SWOJEGO wizerunku auta według swoich gustów. To także możliwość wykonania dowolnej grafiki pełnokolorowej (co przy lakierze możliwe jest dopiero w airbrushu), która pełnić może funkcje ozdobne lub stricte funkcjonalne np. jako grafika reklamowa na samochodach.

Pozdrawiam/Marcin.
wszystko OK, ale według tego co piszesz to są fakturowozy a nie samochody do zabawy w terenie :wink: firmy, czy też ludzie związani z prowadzeniem tego typu działalności kupują terenówk dla możliwości odliczeń podatkowych ;) (to włśnie te terenówki za 100-200 tysi) żaden normalny człowiek nie wrzuci takiego auta do błota po klamki bo one się po prostu do tego nie nadają :wink:
sam ostatnio widziałem kilka projektów całkiem nowych samochodów wyposażanych w wyciągarki, zderzaki, progi, bagażniki i wiele innych rzeczy które nigdy nie będą spełniały innej funkcji jak robienie kosztów w firmie :mrgreen: i do takich zastosowań folia jak najbardziej się nadaje :wink:

BTW Navarra, nowe Pajero nigdy nie będą robiły w terenie bez znaczących ingerencji w konstrukcje :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sty 2010, 04:21

pocieszny napisał(a):wszystko OK, ale według tego co piszesz to są fakturowozy a nie samochody do zabawy w terenie :wink: firmy, czy też ludzie związani z prowadzeniem tego typu działalności kupują terenówk dla możliwości odliczeń podatkowych ;) (to włśnie te terenówki za 100-200 tysi) żaden normalny człowiek nie wrzuci takiego auta do błota po klamki bo one się po prostu do tego nie nadają :wink:
sam ostatnio widziałem kilka projektów całkiem nowych samochodów wyposażanych w wyciągarki, zderzaki, progi, bagażniki i wiele innych rzeczy które nigdy nie będą spełniały innej funkcji jak robienie kosztów w firmie :mrgreen: i do takich zastosowań folia jak najbardziej się nadaje :wink:

BTW Navarra, nowe Pajero nigdy nie będą robiły w terenie bez znaczących ingerencji w konstrukcje :mrgreen:


Chyba mi nie powiesz, że Landrover Defender czy stary dobry Discovery to nie są auta w teren... Mniejsza z tym, jeśli się zajmujesz tym tematem od 15 lat to z pewnością za kilka lat ochrona lakieru na tym polu eksploatacji to będzie to dość normalne zjawisko, możesz mi wierzyć. To dość nowa technologia, zwłaszcza w Polsce. Ale jutro .... kto wie? Może będziemy wszyscy zarabiać w euro i też cena stanie się bardziej przystępna dla szerszego grona odbiorców.

Pozdrawiam/ Marcin
strefa
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: wrocław

17 Sty 2010, 05:05

czy ja gdzieś napisałem że defekter się w teren nie nadaje?, albo dyskoteka? co prawda nie są to najmniej awaryjne auta i jak każde mają wady i zalety ale nigdy nie powiedziałem że to nie są terenówki i dobrze mówisz że stare poczciwe bo te nowe czyli np disko 4 to raczej w teren się nie nadaje z całą swoją elektroniką, wspomaganiem wszystkiego i komputerami do przeszkadzania w jeździe :mrgreen: ta dyskoteka zostebnie w 1 wiekszej kaluzy ktora zmoczy nogi pasażera, co innego 2seta :D

oklejanie auta to metoda stara jak taśma samoprzylepna, zmieniają się materiały, zmienia się technologia wykonywania, ale sam pomysł jest stary :mrgreen: i uwierz mi cała ta okleina zostaje w 1 bagnie przez które przejeżdżaam ;)
ja nie mówie że to złe, tylko w teren się nie nadaje, na tym etapie jak na razie to fanaberia dla znudzonych ludzi, za 3 tysie to sobie sam 3 razy auto całe polakieruje :mrgreen: i jak każdy zdrowo myślący posiadacz sprzęta w teren za 3 tysie odnowie mu zawieszenie a nei będe oklejał auto :mrgreen:
druga sprawa to fakt że może i lakier nie niszczy się tak bardzo ale już blacha rdzewieje na potęge pod jakąkolwiek okleiną :mrgreen: i nie mów że nie bo widze różnice miejsc oklejonych pod numery startowe lub naklejki sponsorów (nota bene robione na tych foliach), które przydało by się zmieniać co 2 rajd bo są potargane :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sty 2010, 10:53

pocieszny napisał(a):druga sprawa to fakt że może i lakier nie niszczy się tak bardzo ale już blacha rdzewieje na potęge pod jakąkolwiek okleiną :mrgreen: i nie mów że nie bo widze różnice miejsc oklejonych pod numery startowe lub naklejki sponsorów (nota bene robione na tych foliach), które przydało by się zmieniać co 2 rajd bo są potargane :mrgreen:


No widzisz - dla Ciebie każda folia to ta sama folia i tyle. To tak samo jakby powiedzieć, że każdy samochód to tylko samochód. Weźmy jednak pod uwagę jakiegoś matiza i na drugim końcu jakieś zaawansowane wozidełko w teren. Folie, których używamy do oklejania są na prawdę klasy mercedesa, nie poloneza. Tu się nic nie odkleja, nie targa się itp. Stąd też cena, bo gdyby kleić najtańszymi foliami to efekt i cena byłaby równie niska jak piszesz przy domowym lakierowaniu.

REKLAMA

Podsumowując - ochrona lakieru na autach terenowych to tylko jedna z możliwości foliowania samochodów, oczywiście biorąc pod uwagę Twoje ekstrema - w bardzo ograniczonym zakresie. :lol: :lol: :lol:

Foliowanie to bardziej stylizacja nadwozia przy jednoczesnej ochronie lakieru. Może bardziej aut sportowych (narażonych na uderzenia kamykami w maskę, progi czy zderzak).

Dla ciekawości powiem, że właśnie w Niemczech taksówki okleja się po to, aby po pierwsze nie mieć problemów ze zbyciem mercedesa w majonezie, a po drugie po zdjęciu folii lakier jest w stanie pierwotnym - bez żadnych zarysowań, uszkodzeń spowodowanych przez myjnie, brud czy promieniowanie UV. Takie auto wygląda jak nówka. Możesz zrobić doświadczenie - naklej kawałek folii miejscowo na jednym z elementów nadwozia. Pojeździj z tym przez rok, dwa lata i zdejmij. Zobaczysz, że dookoła naklejki lakier bęzie zdecydowanie nosił ślady zużycia, w przeciwieństwie do fragmentu lakieru który był pod folią.

No. :)

Pozdrawiam/Marcin.
Ostatnio edytowany przez strefa 17 Sty 2010, 16:14, edytowano w sumie 2 razy
strefa
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: wrocław

17 Sty 2010, 18:02

strefa napisał(a):
samurajsj700 napisał(a):Proszę ci z tymi samochodami terenowymi to przesadziłeś :!: :wink: Kto ci oklei samochód folią za 3tyś i za chwile wjedzie w ciężki teren i z tej foli tylko szczepy polecą :roll:


:???: Samochody które oklejaliśmy to:

mitsubishi pajero
nissan navara
landrover discovery
nissan patrol
range rover
toyota landcruiser
landrover defender


...coś kolega chyba nie w temacie. Na prawdę auta kleimy od 9 lat i kilka z tych aut stricte w teren poszło. Dałbym linka do zdjęć, ale admin mi wycina content. Jak kogoś interesuje ten temat to zapraszam na priva.

Poza tym czy trzy tysiące to już kres możliwości finansowych właściciela auta za 100 czy 200 tysięcy złotych? :roll: ...wątpie bo folia to po pierwsze wolność wyboru i możliwość nadążania za obowiązującymi aktualnie trendami, a po drugie zapobieganie uszkodzeniom wynikającym z normalnej lub mniej normalnej :lol: eksploatacji. Folia to także możliwość indywidualnej stylizacji, wykreowania SWOJEGO wizerunku auta według swoich gustów. To także możliwość wykonania dowolnej grafiki pełnokolorowej (co przy lakierze możliwe jest dopiero w airbrushu), która pełnić może funkcje ozdobne lub stricte funkcjonalne np. jako grafika reklamowa na samochodach.

Pozdrawiam/Marcin.



To raczej był dla szpany a nie ochrony :mrgreen: :mad:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

17 Sty 2010, 19:43

strefa napisał(a):No widzisz - dla Ciebie każda folia to ta sama folia i tyle.

tu się bardzo mylisz :wink: wiele znajomych osób zajmuje się reklamą i tż włąśnie oklejeniem samochodów :mrgreen:
strefa napisał(a):bo gdyby kleić najtańszymi foliami to efekt i cena byłaby równie niska jak piszesz przy domowym lakierowaniu.
ja nie mówie o najtańszym lakierowaniu, za takie pieniądze mam wysokiej jakości powłokę lakierniczą, a to jak zorganizujesz sobie miejsce pracy w domu już inna sprawa i w tym względzie folia jest prostsza, nie wymaga zbytnio specjalistycznego przygotowania, ale za to lakier jest trwały i tańszy ale wymaga czasochłonnego przygotowania powierzchni, i trzymania się odpowiednich procedur:mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Sty 2010, 22:23

samurajsj700 napisał(a):To raczej był dla szpany a nie ochrony :mrgreen: :mad:


Jedne dla szpanu, drugie dla ochrony, a inne dla reklamy.... Czy dla Ciebie auto jak nie jest oldschool i pełny wypas 4x4 to już jest do bani ? Chyba nie...

pocieszny napisał(a):tu się bardzo mylisz wiele znajomych osób zajmuje się reklamą i tż włąśnie oklejeniem samochodów


A to nie to samo! Folie stosowane do reklam i folie do zmiany koloru nadwozia to troszkę inny produkt. Zresztą poziom wykończenia w przypadku aut firmowych i aut luksusowych jest zdecydowanie inny. Powiem, że okleiłem już setki aut i nadal się uczę, a od kiedy zacząliśmy działać w zakresie stylizacji nadwozia to uczę się wszystkiego na nowo - łącznie z tym, że mam za sobą demontaż aut takich jak porsche 911 turbo wart pół miliona, mercedes cl600 za 800 tys. czy lamborghini gallardo wart Bóg Wie Ile. Te doświadczenie i najwyższy poziom wykończenia możemy zaoferować naszym klientom. Do tego doskonały produkt, jakim jest specjalnie ściągana dla nas z Niemiec folia do zmiany koloru, i na prawdę wszystko gra!

A lakier to lakier, folia to folia. Tutaj nie ma co porównywać co tańsze lecz co do czego służy. Folia może nie ma tych samych parametrów jak lakier, ale też i lakier nie ma takich możliwości jak folia - łącznie z np. pełnokolorowym drukiem wielkoformatowym, dzięki którym możemy auto zrobić jak tylko kto sobie zamarzy. Wolność Panie, Wolność. :wink:

Pozdrawiam/Marcin
strefa
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: wrocław

09 Lut 2010, 18:18

Według mnie lakier jest lakierem , choc rozwazam oklejenie .
98200
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Łdz

21 Paź 2010, 10:22

Jeżeli interesuje kogoś co i jak w temacie to chętnie służę pomocą.

a tu linki do VW Touarega i Mazdy RX8 zrobionych na czarny mat z elementami carbonu

http://picasaweb.google.pl/one.visionbo ... gCzrnyMat#
http://picasaweb.google.pl/one.visionbox/RX8#
maxximiliano
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Poznan

28 Lut 2012, 09:21

Lakier lakierem, folia folią. Dobrze, że nie ma tylko jednej opcji do wyboru. Dla każdego coś miłego. "Dziś" folie są tak udoskonalone, że nieraz ciężko odróżnić folię od lakieru.

Plusy folii?
- mniejsze koszty
- brak zacieków :)
- łatwość demontażu bez uszkodzenia lakieru samochodu
- doskonała jakość
- możliwość naniesienia grafiki na folii wylewanej...
WNCREATION
Obserwowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 23 08 2004

14 Cze 2012, 14:17

Ja też obstaje za folią ze względu an kosztu i efekt jest bardzo dobry. Co prawda trzeba o to odpowiednio dbać,ale dal każdego pasjonata nie bezie z tym żądnego problemu.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295

15 Sty 2013, 12:06

A macie patent na czarny mat chodzi mi o pielęgnacje
mleczko
pasta
....

wiadomo że po myciu trzeba troszkę się pobawić i wytrzeć do sucha
ale może ktoś z was stosuje jakiś preparat do matu :?:
Pozdrawiam
Mariusz

Jeśli ktoś ma problem, pytania - mogę pomóc jak zabrać się do tematu reklamy samochodowej, zmiany koloru aut
galeria/oklejanie-samochodow-zmiana-koloru-auta-a237.htm
Aplikator
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 121
Zdjęcia: 88
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 0- 0-1997
Auto: VW PASSAT
Silnik: 2.0 tdi 140 4x4
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Sty 2013, 13:46

Car Wrap Film Cleaner z Sotta
ACS
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW

15 Sty 2013, 14:08

Kolego ACS
a co to jest :?: napisz coś więcej
może jakieś zdjęcie
chodzi ci o Cleaner do odtłuszczania powierzchni przed klejeniem :?:
Ostatnio edytowany przez Aplikator, 15 Sty 2013, 14:18, edytowano w sumie 1 raz
Pozdrawiam
Mariusz

Jeśli ktoś ma problem, pytania - mogę pomóc jak zabrać się do tematu reklamy samochodowej, zmiany koloru aut
galeria/oklejanie-samochodow-zmiana-koloru-auta-a237.htm
Aplikator
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 121
Zdjęcia: 88
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 0- 0-1997
Auto: VW PASSAT
Silnik: 2.0 tdi 140 4x4
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006