Olej - lepkość

olej - lepkość

01 Sty 2013, 16:09

witam
będę wymieniał olej w swoich autkach. mam problem jaki olej a bardziej o jakich parametrach-lepkości wybrać. pierwsze auto jest z silnikiem diesla i ma przejechane 300tys, a drugie benzyna +lpg i ma przejechane jakieś 150tys. obydwa do tej pory jeżdżą na pół syntetyku mobila 10w-40. teraz chcę zalać valvoline ale nie wiem o jakiej lepkości kupić. z góry dzięki za wszelkie informacje.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Rejestracja: 15 Lis 2008, 22:37
Miejscowość: podkarpacie

Re: olej - lepkość

01 Sty 2013, 16:23

po co ci zmieniać mnie to zastanawia jak nic sie niedzieje to nie zmieniaj jak jest ciśnienie oleju itp a 10w40 jest bardzo dobrym olejem polecam castrol edge 10w40 jest najlepszy i posiada specjalne molekuły a jak jest ci za drogi to lotos i nie kombinuj bo na nic ci się to zda
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Rejestracja: 19 Lut 2010, 18:52
Miejscowość: Biała Podlaska

Re: olej - lepkość

02 Sty 2013, 16:13

Ale po co chcesz eksperymentować, jeżeli dotychczasowy się spisywał jak trzeba, to ja raczej bym nie szukał bardziej lepkiego.
krono
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 02 Sty 2013, 15:39
Auto: punto 2

Re: olej - lepkość

07 Sty 2013, 16:37

w benzyniaku myślałem zostawić ten co jest. wątpliwości miałem co do diesla bo w nim strzeliło 300 tys km i myślałem że może coś inne by zalał. ale skoro piszecie że nie ma potrzeby to chyba zostanę przy tym co jest.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Rejestracja: 15 Lis 2008, 22:37
Miejscowość: podkarpacie

Re: olej - lepkość

07 Sty 2013, 23:07

scrolll napisał(a):w benzyniaku myślałem zostawić ten co jest. wątpliwości miałem co do diesla bo w nim strzeliło 300 tys km i myślałem że może coś inne by zalał. ale skoro piszecie że nie ma potrzeby to chyba zostanę przy tym co jest.


Mam przeszło 350 tyś zrobione dieslem i jeżdżę od dobrych dwóch lat na Mobilu 15W40. Gęsty, ale ktoś kiedyś powiedział, że "kto smaruje ten jedzie" więc nie żałuję na olej, regularnie go wymieniam i nic mu się nie dzieje.
W benzynie zostaw półsyntetyk, to i tak gęsty jak na taki przebieg (o ile oryginalny) ale nie wiadomo w jakiej kondycji silnik jest. W swoim też z LPG mam także półsyntetyka Castrola i póki co przy takim pozostanę (przynajmniej do 300 tyś).
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2202
Rejestracja: 21 Sty 2010, 19:20
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo XC60 - najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne Volvo XC60 - najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne
    Nowe XC60 to jeden z najbezpieczniejszych samochodów jakie kiedykolwiek zbudowano. Jest wręcz “naszpikowany” najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Wystarczy wspomnieć o przełomowych systemach ...
    Fiat 500C by Gucci wyróżniony nagrodą Fiat 500C by Gucci wyróżniony nagrodą
    Fiat 500C by Gucci otrzymał nagrodę "Najlepszy mały kabriolet roku" w konkursie "Topless in Miami" zorganizowanym w czerwcu b.r. przez Southern Automotive Media Association (SAMA) − działające w USA stowarzyszenie dziennikarzy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Autosacrum 2009
      S2020005
      Subaru Impreza STI