REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Acer66 napisał(a):Jak podasz specyfikację oleju to ci coś dobiorę .Ten silnik to Diesel czy benzyna ? bo nic nie piszesz .Kupujesz świeży olej ,płukankę oraz filtr oleju następnie..uruchamiasz silnik na starym oleju i do starego rozgrzanego oleju w silniku wlewasz płukankę np.TEC 2000 Engine Flush lub Motul Engine Clean lub Liqui Moly Engine Flush i... pozostawiasz pracujący na biegu jałowym silnik przez ok 10-15 minut .Co jakiś czas robisz tzw .przygazówkę czyli podnosisz delikatnie obroty tak do ok.1500-2000 br/min .Po 10-15 minutach spuszczasz stary olej ,wymieniasz filtr oleju i zalewasz świeży olej .Nie zalewaj świeżego zimnego oleju go gorącego silnika..poczekaj aż ostygnie.
Acer66 napisał(a):W książce serwisowej przeglądów powinien być wpis z nazwą oleju oraz jego lepkością.Tak się zazwyczaj to robi ..Trochę pozaglądałem i wyczytałem to SEAT Leon I Hatchback (1M1) 1.8 20V benzyna 125 KM, pracuje najlepiej na oleju 5W40 Jest jeszcze inne wyjście jeśli masz kontakt z poprzednim właścicielem to po prostu zadzwoń i zapytaj dla ,,spokojności" jaki lał olej.Do benzyny możesz zastosować olej o parametrach
SAE 5W40 ,
ACEA A3/B3,A3/B4
API-SL, SN,SN+
lub
SAE 5W30
ACEA A3/B3 A3/B4
API SL,SN,SN+
Jeśli motor będzie wysilony to lej 5W40 A3/B3 A3/B4 lub 5W30 a takich samych parametrach jeśli auto będzie latało luzem jako dorożka.
Acer66 napisał(a):To przebicie przewodu wysokiego napięcia zazwyczaj ma miejsce w skutek uszkodzenia mechanicznego lub w skutek długoletniej eksploatacji. Wiadomo pod maską jest.... raz zimno raz gorąco a izolacja musi to wytrzymać. Podejrzewam ,że w takim przypadku silnik będzie pracował baardzo nierówno lub zamilknie na zawsze .Ja bym nie ryzykował... chyba że lubisz jak auto staje ci na drodze .I na dodatek ten gaz ..jesteś pewny szczelności instalacji .Gorzej jak przewód zawiedzie w trakcie wyprzedzania a z naprzeciwka nadjedzie inny pojazd ...pozostaje ucieczka do rowu .Przewody wymienia się w kpl. nie pojedynczo.Nie ryzykuj
Acer66 napisał(a):niekoniecznie...najpierw wymień kpl.przewodów. Cewki masz na każdej świecy czy jedną wspólną dla całego układu zapłonowego?