Mini Countryman All4 R60 1.6 2015

01 Gru 2023, 06:11

Jaki olej 5w30? Mini Countryman R60 1.6 122 KM Automat 2015r 109tys
Proszę o podpowiedz jaki dobry olej do silnika mogę zastosować. Przepraszam ale Proszę o uczciwe odpowiedzi poparte wiedzą lub doświadczeniem z w/w silnikiem. Dziękuję i Pozdrawiam
SebG
Nowicjusz
 
Posty: 10

01 Gru 2023, 21:24

Kolego SebG,odpowiedż na to pytanie nie jest prosta,jeśli silnik jest w bdb stanie technicznym a chcesz poczęstować go olejem,który będzie miał bezpieczną strefę buforową,która zapewni wymóg lepkościowy producenta silnika po przebiegu 10 tyś km wybierz 0w40,5W30 tego nie zapewni,benzyna dostająca się do oleju w tym pomaga obniżając lepkość,celuj w oleje tanie a syntetyczne,jest kilku producentów na rynku,tylko kilku(wraz z jednym dystrybutorem,nie producentem),jeśli masz pewność,że olej nie zostanie rozrzedzony paliwem, 5w30 możesz zastosować śmiało,ale to jest b.mało prawdopodobne w przypadku benzyniaka.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Gru 2023, 22:11

Prosisz o poradę ale nie podajesz jakie wymagania stawia producent pojazdu
co do oleju dla twego silnika. PhantomASA1 ma w zupełności rację...olej w silniku jest rozcieńczany benzyną zwłaszcza jak jeździsz na krótkich dystansach i przy częstych rozruchach silnika .W zasadzie to zjawisko jest nie uniknione. Jaki olej chcesz zastosować ?? z normą ACEA A5/B5 obniżający zużycie paliwa czy z norma ACEA A3/B4 A3/B4 ukierunkowaną na ochronę silnika.Czy interesuje cię olej Full SAPS, LOW SAPS ? Jak często zamierzasz wymieniać ten olej i jaki przebieg w km pokonujesz od wymiany do wymiany. W jaki sposób użytkujesz auto jazda w mieście w korku? czy jazda mieszana lub codzienna jazda autostradą. Jeździsz ostro czy raczej spokojnie?.Czy interesuje cię drogi olej czy średnia półka cenowa? A co do oleju 5W30 to i cenowo jest z tym różnie..mogę polecić np. AmsOil 5W30 SS lub OE ale on kosztuje 240zł za 3,78 litra czyli 1 galon bo tak jest rozlewany i sprzedawany lub oleje Motul 5W30 w cenie 133-150zł za 5 litrowy kanister. Inne oleje to : Millers 5W30,ENEOS 5W30,Shel Helix Ultra ,Valvoline Maxlife 5W30 Decyzja o wyborze należy do ciebie ale by dobrać konkretny olej i coś doradzić musze znać wymagania producenta dla twego silnika i warunki eksploatacji pojazdu .Oleje silnikowe to nie olej do smażenia frytek .. bo ten do frytek ma jeden parametr jest ,,rzepakowy ,rafinowany tłoczony na zimno" :mrgreen: Jak widzisz oleje 5W30 różnią się od siebie wieloma czynnikami które dobiera się do silnika i warunków eksploatacji. A co do tej pory zalewałeś?
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

03 Gru 2023, 10:17

Według tego co znalazłem to do tego silnika powinien być olej o parametrach :
SAE - 5W-30 ,
API - SN ,
ACEA-A3/B4
Może być to:
SHELL HELIX ULTRA 5W30
LIQUI MOLY Top Tec, 4200 5W-30,
Valvoline Maxlife 5W30
PLATINUM 5W30 4L. MAX EXPERT A3/B4

lub
Motul 8100 X-cess 5W-40
LIQUI MOLY Leichtlauf, High Tech 5W-40,
oleje 5W30 zalecają wymianę co 10000km
oleje 5W40 co 12000km
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

03 Gru 2023, 14:32

Acer66Jja na temat swojego silnika wiem wszystko,więc gdybym prosił o poradę podałbym wszystko od A-Z,obecnie jest taka roszada silnikowa,ten łonemu,łon iiny z kolei temu ,ten znowu inny innemu ,pytający powinien podać na tacy wszystko,kto jest producentam,moc ,typ wtrysku,tryby użytkowania,ilość cykli wymian w roku,inaczej szkoda tracić czasu,podałeś wszystko w pigułce,szkoda czasu na powielanie mądrości non stop,jedno pewne,pytając o poradę tyczącą silnika,trzeba podejść indywidualnie pod każdy egzemplarz,czy to co konkretnie się ma,nie ma czegoś takiego jak zbiorowy dobór,to jest tak jak w przypadku porad trenerów personalnych,każdy klient jest prześwietlany indywidualnie,jego kondycja,tryb życia.treningi,odpoczynki,wyniki badań,dopiro wtedy odpowiedn dobór diety,w tym przypadku to kosztuje,tutaj na Forum wszystko jest darmo,a i tak użytkownikom się nie chce,to nam też nie powinno chcieć sie radzić,skoro robimy to wszystko z Pasji,a nie chęci zysku.Osobiście straciłem b.dużo czasu w swoim życiu by odpowiednio ukąpać swoje silniki,uszyć garnitur olejowy pod każdy silnik,jak dotąd żaden z moich silników nie był do zajechania,więc ta strata czasu okazała się opłacalna,powtarzam jeszcze raz,precyzyjne informacje,nie słuchać producentów ,albo słuchać,odnośnie doboru oleju,temat olejowy to nie takie hop siup.to nie religia,gdzie ktoś , rzygnać dogmatem,i nie sprawdzisz,czy to ma sens ,czy nie,jedynie logika może Debila,który wypluł dogmat skasować.Tutaj nie ma miejsca na nielogiczność,ona broni się sama,jeśli człowiek pytający kieruje się logiką,a nie podpiera czyimś umysłam,który może byc zdecydowanie bardziej,,ladacy,,poda wszystkie kluczowe informacje,od A-Z.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Gru 2023, 17:04

PhantomASA1...Twoja racja..pytający tylko rzuca temat i wymaga ,,cudów" nie podając kluczowych informacji. :no: które w takim przypadku są niezbędne.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris na eksport do Ameryki Północnej
    Toyota Motor Europe poinformowała, że od maja 2013 roku model Yaris produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), będzie eksportowany do USA, Kanady i Puerto Rico. Dostosowanie francuskiego zakładu do ...

03 Gru 2023, 18:44

Dochodzi jeszcze jedna ważna kwestia,o której zapomniałem,czyli,czy np.pasek rozrządu pracuje skąpany w oleju,w takim przypadku dochodzi następny problem przy wyborze oleju:)Przyznam,że jeszcze nie zacząłem się przyglądać temu tematowi,ale przyjdzie na to czas.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Gru 2023, 10:47

Witam Wszystkich udzielających odpowiedzi i bardzo Dziękuje za nie.
...a wiec :) auto Mini Countryman kupiony 2 tyg temu. nie posiada ŻADNEJ historii obsługi ( sprzedawca komis AAA Auto wprowadza w Błąd przy zakupie! Okłamuje, Zataja informacje! Przy ew zakuoie WZMOŻONA UWAGA na WSZYSTKO : Dokumentacja, Informacje, SZCZEGÓLNIE ZAPOZNANIE SIĘ RAPORTEM SPRZEDAŻY, Informacjami na DOKUMENCIE ZAKUPU!!! CENA SPRZEDAŻY I JEJ ZAPIS NA DOKUMENTACH !!! , POPROSIĆ O WERSJE PAPIEROWĄ PRZED PODPISEM) ...uffff Przepraszam, ale mam Problem z tym Sprzedawcą
Do rzeczy :
Mini Countryman ALL4 1.6 122km 2015r 109tys, Automat
Silnik : N18 B16a
Zalecenia : SAE 0W30, 0W40, 5W30, 5W40
ACEA A3/B4
LL-01 , LL-O1FE , LL-04
Jak wspomniałem brak historii
Nie wiem czy silnik pobiera olej
Chcę zrobić większy przegląd, zastosować płukankę ( ? ) olej ( ? )
Jazda spokojna, typowo mieszana : miasto, wyjazd za miasto, może czasem dłuższa podróż
Rocznie myśle do 10tys... moze 12tys km
Wymiana oleju + filtry co 10tys
Dziękuje za poświęcony czas i odpowiedzi, sugestie
SebG
Nowicjusz
 
Posty: 10

10 Gru 2023, 12:32

W tych samochodach w zależności od silnika stosuje się oleje o następujących normach:
BMW Longlife-01 (BMW LL-01)
Aprobata BMW dla oleju w pełni syntetycznego o przedłużonej trwałości. Produkt ma spełniać wymagania ACEA A3/B3 - to norma dla silnika benzynowego.

VALVOLINE SynPower 5W30 BMW LL-01
Motul 8100 X-Cess GEN2 LL01 BMW
OLEJ QUALITIUM PROTEC 5W40 ACEA: A3/B4 BMW LL-01
SHELL HELIX ULTRA 5W40 SN/CF A3/B3/B4 BMW LL-01
MILLERS OILS TRIDENT PROFESSIONAL 5W30 LL-01
Specol Gold Synthetic 5W30
Oczywiście te oleje występują również w lepkościach 5W30 jak i 5W40.
BMW TWINPOWER TURBO LL-01 5W-30 - to oryginalny olej BMW zalewany fabrycznie do twojego silnika.

BMW Longlife-04 (BMW LL-04)
Aprobata BMW dla w pełni syntetycznego oleju o przedłużonej trwałości. Lepkości: SAE 0W30, 0W40, 5W30 i 5W40. Zwykle wymagany w przypadku samochodów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF) – to norma oleju dla silników Diesla... to norma ACEA-C3. Low SAPS-nisko popiołowy

BMW Longlife-01 FE (BMW LL-01 FE)
W pełni syntetyczny olej o długiej żywotności obniżający zużycia paliwa. Oleje tej specyfikacji muszą charakteryzować się niską lepkością HTHS, aby spełnić wymagania producenta dotyczące zużycia paliwa. Oleje te są odpowiednie tylko dla wybranych modeli silników: N1x, N2x, N54, N55, N63, N74.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

10 Gru 2023, 14:06

Bardzo Dziękuje za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Na pewno skorzystam. Czy mógłbym jeszcze podpytać o kwestie GPF? Bo chyba w tym aucie jest. Jak Pan uważa, czy lepiej LL-1 czy LL-4. I czy dobrze rozumiem LL-1 to Full Saps a LL-4 ( C3 ) Low Saps ?
I odnośnie plukanki : Liqui Moly czy Tec 2000?
( czy olej LM np 4200, 4600 jest sensowny do zastosowania czy szkoda kasy?)
Przepraszam za te mnóstwo pytań i Dziękuje za odpowiedzi i czas poświęcony ( auto kupione z zapewnieniami o serwisowaniu a jednak okłamano mnie i muszę wszystkie informacje o tym aucie pozyskiwać licząc na uprzejmość Forumowiczów ) w tym przypadku na Pana Uprzejmość. Dziękuje raz jeszcze.
SebG
Nowicjusz
 
Posty: 10

10 Gru 2023, 14:30

Musisz wiedzieć czy masz GPF czy nie ....bo to istotne.!!!
Filtr GPF czyli (ang.) gasoline particulate filtr to montowany w samochodach benzynowych odpowiednik... filtra DPF. Jego zasada działania jest podobna do pracy filtra z aut napędzanych jednostką Diesla. Powstał znacznie później niż filtry cząstek stałych DPF/FAP.Tak .. olej z norma LL-1 to Ful SAPS a olej z norma LL-04 to Low SAPS inaczej to oleje z normą C3.Do silników z filtrem GPF stosuje się oleje z normą ..ACEA- C3 ..inaczej sadza będzie często zatykać ci ten filtr. Ostatnio mój kolega czyścił w Dieslu DPF bo zalał olej nie z tą normą co potrzeba...kosztowało go to trochę finansowo..Nie pomogło nawet to że na autostradzie wypalał filtr DPF. Zalał nie ten olej i jeździł ..miasto i krótkie odcinki po 15 km do pracy. Dlatego ja nie kupiłem Diesla i auta z GPF. Mam Trójdrożny katalizator TWC i normę emisji spalin EURO-6.Jeśli masz filtr GPF to musisz zastosować olej z normą ACEA C-3. Szukaj coś tańszego ale z normą: ACEA C3 , A3/B3 A3/B4 ..API SN. auto ma przebieg 109 tyś km więc drogim olejem już dawnej sprawności technicznej mu nie przywrócisz
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

11 Gru 2023, 12:27

Witaj. Przepraszam za kolejny kontakt.
Dzwoniłem do Salonu Mini/BMW
I tak :
- czy posiada GPF - odp : Nie wiem, nie widze w systemie
- jaki olej : w Serwisie zostanie zalany i polecony 0W30 LL-04 ( czyli C3 rozumiem)
Jak myślisz? Zastosować 0w30 czy 5W30 ( z LL-04 )
Nie wiem czy będzie brał olej, jazda miejska bardziej... wezmę coś z łatwo dostępnych na np stacjach : Total, Valvoline, Shell ( cos zasugerujesz ? ) chciałem LM 4200, 4600 ale drozsze i mniej dostepne
Dzieki i Ponownie Przepraszam za kontakt
SebG
Nowicjusz
 
Posty: 10

11 Gru 2023, 13:22

Olej 0w30 i olej 5W30 to te same oleje ta sama klasa z tą różnicą że olej 0W30 ma większą ilość dodatków niskotemperaturowych czyli zachowuje swoją płynność i pompowalność w bardzo niskich temperaturach ,które zazwyczaj w Polsce nie występują.Dodatkowo z uwagi na te dodatki są to oleje ..drogie.Rozruch zimnego silnika na tym oleju 0W30 w bardzo niskich temperaturach jest łatwiejszy a sam olej szybciej dociera do najdalszych elementów silnika.Ale szału tutaj nie ma... różnica między olejem 5W30 a olejem 0W30 w dotarciu do najdalszych części silnika to max 2-3 sekundy przy temperaturze -30*C.
Jednak trzeba tu pamiętać ,że te specyficzne dodatki niskotemperaturowe szybciej się w oleju degradują. Popatrz w prawy dolny róg zdjęcia i zobacz jaka jest różnica temperaturowa w płynności oleju po między olejem 5w30 i 0W30.
Ostatnio edytowany przez Acer66, 11 Gru 2023, 13:40, edytowano w sumie 1 raz
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

11 Gru 2023, 13:35

A teraz twój GPF..musisz wiedzieć czy masz GPF czy go nie posiadasz.Od tego zależy dobór oleju.
Jeśli nie posiadasz GPF to zastosujesz olej 5W30 ACEA A3/B4
Jeśli posiadasz GPF to zastosujesz olej 5W30 ACEA :C3.
Rozwiązanie trzecie jest takie...jeśli nie jesteś pewien czy masz czy nie filtr GPF to zastosujesz olej 5W30 ACEA C2/C3 BMW-04 - Mid Saps który to chroni silnik ale i chroni GPF to ten olej>
MILLERS OILS TRIDENT PROFESSIONAL C3 5W30 BMW04
MILLERS OILS XF Premium C2/C3 5w30

Twojemu silnikowi olej z norma ACEA A3/B4, zapewni lepszą ochronę.
Natomiast olej z normą C3 zalecany do silników z GPF jest pozbawiony części pewnych dodatków mających wpływ na tę ochronę silnika z uwagi na fakt ,że przyczyniają się do powstawania większej ilości sadzy w spalinach która to zatyka filtr GPF.
Dlatego wymyślono oleje Mid SAPS czyli średnio popiołowe które oznacza się tak 5W30 ACEA C2/C3 lub Mid SAPS ten olej powyżej należy do takiej grupy.
Chyba że nim zalejesz olej uzyskasz informacje na temat czy masz czy nie masz ..GPF :D
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

11 Gru 2023, 15:12

DZIĘKUJE.... BARDZO DZIĘKUJE... za czas i chęć pomocy
Po odpowiedzi z Salonu (jak wyzej) poszukiwałem odp w necie.
Znalazłem Firme ( podaje link) https://www.filtry-dpf-fap.pl.... Bardzo Miła Uprzejma Obsługa... wiec sprawdzono po VIN... opis jest tylko jako Katalizator (nr 18307599436)... ale wg Pana z serwisu Układ jest za malo rozbudowany, wiec chyba nie ma GPF.
W rozmowie polecił 0W30 ( z rekomendacji ) lub np 5W30 w LL-04 C3/B4... nie jako C3
Szukam wiec oleju 5W30 LL-04 C3/B4 chyba z Shell.... ufffff
Mam nadzieje że niczego nie pomyliłem :?
Dziekuje Kolejny Raz
SebG
Nowicjusz
 
Posty: 10