Opel Astra F isuzu - nadmierne ładowanie

13 Mar 2008, 21:42

Witam!!
Mam problem z nadmiernym ładowaniem(Opel Astra 1.7 , diesel, silnik isuzu,rok 1994) Ładuje mi 16 V. Wymieniłem cały alternator na nowy ale to nie pomogło, nadal ładuje za dużo. Wymieniłem też główny przewód alternatora i dałem dodatkową masę na silnik ale to nie pomogło. Czy ktoś wie co to może być?
tomas25
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • 14 Mar 2008, 11:45

    A regulatorem napięcia się zainteresowałeś?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    15 Mar 2008, 17:44

    regulator wymieniłem dwa razy i diody bo była jedna spalona.
    tomas25
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    15 Mar 2008, 21:13

    Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim.Od tego,żeby napięcie ładowania nie przekroczyło 14,4V jest regulator napięcia.Jak jest sprawny,to nie przepuści większego napięcia na akumulator.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Mar 2008, 21:58

    A może ktoś wie gdzie znajduje sie jakiś przekaźnik od ładowania albo coś z nim związane.
    tomas25
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    20 Mar 2008, 07:50

    a ten alternator nie jest przypadkiem z innego samochodu ?
    możliwe że koło pasowe alternatora jest mniejsze niż w oryginale przez co szybciej się kręci i daje większe napięcie
    74
    Początkujący
     
    Posty: 114

    20 Mar 2008, 09:19

    Tu umieściłem schemat alternatora w oplach z silnikiem isuzu http://www.voila.pl/492/b6liw/?1
    Przekaźnik od kontrolki może się znajdować po prawej stronie pod schowkiem.Zmierz napięcie zwykłym woltomierzem na wskazowkę.Zmierz natężenie prądu.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    20 Mar 2008, 20:45

    Koło pasowe jest dobre już sprawdzałem alternator jest orginalny ale dzięki.
    tomas25
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    23 Mar 2008, 23:23

    A miałbyś objaśnienie do tego schematu.
    tomas25
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    24 Mar 2008, 09:45

    Przekaźnik tylko włącza i wyłącza lampkę kontrolną ładowania.A jeżeli napięcie ładowania jest za duże,to najczęstszą przyzyną jest regulator napięcia.Może też się zdarzyć,że jest przerwany obwód napięciowy regulatora.Nie pamiętam niestety jaki jest tam regulator napięcia - mechaniczny czy elektroniczny.Jak jest mechaniczny,to najprawdopodobniej on jest przyczyną,ponieważ bardzo często właśnie one się rozregulowywały.Taki układ był stosowany m.in. w Dużych Fiatach we wcześniejszych modelach,gdzie alternator był 6-io didodowy.Ty,skoro masz przekaźnik lamki ładowania również masz 6-io diodowy alternator.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Mar 2008, 18:12

    Regulator napięcia jest w alternatorze w środku przylutowany zwany chipem i jest to chyba elektroniczny regulator aby go wymienić trzeba go rozkręcić.Ten przewód napięciowy gdzie sie znajduje w kostce która idzie do alternatora czy w środku?
    tomas25
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    24 Mar 2008, 22:14

    Przewód napięciowy regulatora jest w środku alternatora.Nie wiem ile kosztuje w sklepie nowy regulator(jest to ten elektroniczny,nierozbieralny),ale jeżeli nie dużo,to można go podmienić.żeby sprawdzić ten przewód,trzeba demontować alternator.
    Oczywiście zakładam,że po przekręceniu stacyjki,lampka kontrolna ładowania świeci się,a po uruchomieniu silnika normalnie gaśnie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000