Opel astra II 1.4 2003r - szarpanie/dławienie się + ekojazda

Opel astra II 1.4 2003r - szarpanie/dławienie się + ekojazda

11 Kwi 2011, 22:34

Samochód mam od marca, jestem tzw laikiem, wiec z gory prosze o wybaczenie, jesli panikuje bez powodu. Z14xe 16v astra z 2003r, benzyna, hatchback.
Problemy:

- najwazniejszy- samochód dziwnie szarpie (jak by nie starczało paliwa przez sekunde? i jak by się dusił..) i to przy roznych biegach i obrotach (ostatnio nawet na 5 biegu - przy 2.5-2.75 tys obrotów), często tez przy 1.5tys na 2 czy 3 czy nawet 4 biegu, podczas trzymania jednostajnej predkosci (czasem, gdy delikatnie sie popusci gaz i od razu doda, albo całkiem puści) - szarpanie się nasiliło ostatnio :/

- z tego co sie zorientowalem to ten silnik jest niskoprezny, wiec aby ekonomicznie jezdzic, musze jak najszybciej dobic do 5 biegu i jechac na nim, zeby, obroty byly jak najmniejsze, wtedy spala jak najmniej, czy to prawda? (oczywiscie w miare mozliwosci, sytuacji oraz rodzaju drogi itd), tak tez robie, jak na razie przejechalem 570km od maksymalnej kreski paliwa do pierwszej czerwonej (zatankowalem 40l ostatni raz)

Byl wymieniany caly rozrzad + pompa wody, olej, filtr paliwa, filtr pylkowy. Tydzien temu wymienilem opony na letnie. Asterka ma przejechane obecnie 88,5 kkm.

Bardzo prosze o wytlumaczenie, czy mam sie czym niepokoic...
tix666
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 04 Mar 2011, 21:01
Miejscowość: Kraków

Re: Opel astra II 1.4 2003r - szarpanie/dławienie się + ekoj

12 Kwi 2011, 07:44

masz,
auto powinno przyśpieszać płynnie, i jeśli nawet szrpnąć to przy obrotach rzędu 1400 ale na 5 biegu,
przeczyść przepływomierz i przepustnice powinno pomóc, jak nie to do sprawdzenia przepływomierz, przepustnica czujnik podciśnienia (jeśli jest)
może być też problem starych świec i kabli więc to też do sprawdzenia,

a c do jazdy to silnik powinien hulać między 1800 a 2700 rpm za niskie obroty też powodują duże zużycie paliwa, należy jeździć juz w granicach 80% max momentu obrotowego, żeby i móc przyśpieszyć ale żeby też się ciut kulać ;)
przy zmianie biegu jak obroty spadają poniżej 1600 to silnik konsumuje dość duże ilości paliwa aby się napędzić ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Opel astra II 1.4 2003r - szarpanie/dławienie się + ekoj

14 Kwi 2011, 15:22

Otoz dzis jak wracalem z pracy zaswiecila sie kontrolka "emisji spalin" - nie mruga tylko swieci i to caly czas - zaswiecila sie w momencie gdy ruszylem. Cos czuje, ze moze to miec zwiazek z tym szarpaniem - ostatnio troche sie nasililo.. czy to moze byc problem z EGR? Jak moglbym to sprawdzic? Kontrolka pali sie nawet, gdy ponownie wlacze silnik.

[ Dodano: 27 Kwiecień 2011, 23:57 ]
jak by kogos interesowalo rozwiazanie: zawór EGR byl winowajca wszystkiego - wymiana na oryginalny 700zł, podróbek do tego silnika nie warto podobno kupowac bo sie sypia czesto
tix666
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 04 Mar 2011, 21:01
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS Sriracha Red ze złocistymi płatkami Lexus IS Sriracha Red ze złocistymi płatkami
    Z okazji amerykańskiej premiery nowej wersji sedana IS, Lexus przygotował wyjątkowo pikantną stylizację tego modelu, w żartobliwy sposób nawiązującą do jednej z najostrzejszych odmian sosu chili. Auto prezentowane ...
    Legalizacja butli LPG Legalizacja butli LPG
    Zbiorniki montowane w instalacjach gazowych w Polsce posiadają 10 letnią ważność badania. Po tym okresie należy dokonać legalizacji lub wymiany zbiornika na nowy. Maksymalny okres użytkowania butli to 20 lat, chyba że dokument ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Infiniti Q50
      S2020005