Opel astra problemy z odpalaniem

19 Mar 2016, 21:01

Witam, ostatnio kupiliśmy rodzinnie auto opla astre g 1.6 8v 2001 rok , wiadomo pożyczke wzięlismy , auto miało wozić mame do pracy, jednak są problemy, pożyczke się spłaca a w auto chyba trzeba będzie ładować pieniądze tylko skąd ale to rzeczy... Po całej nocy auto robi problemy gdy rano chce się odpalać włącza się tryb awaryjny auto odpala się wchodzi samo na obroty i gaśnie oraz pedał gazu nie reaguje i tak było z rana, wymieniliśmy świece, zaczeliśmy bezpieczniki na nowo wpinać, odpalać pare razy i o dziwo zapalił , pojechaliśmy szybko na komputer i wyszło pare błędów, pan je skasował i kazał sprawdzić jak będzie jutro rano i jak będzie to samo to przyjechać i sprawdzić nowe błędy, za wszystko ciągle się płaci , długi się robi a auto które miało jezdzić robi problemy, nastraszył jeszcze ze być może to sterownik, błędy to:
P0300
P1600
P1122
P1120
P0335.

czy to faktycznie może być ten sterownik [​IMG] ? jeśli tak to co robić zeby jak najtaniej to wyszło... mamy już dość niby nowe używane auto a już problemy i człowiek cale życie ma pecha.. Proszę jasno wyjaśniać ponieważ nie znamy się zbytnio.
Dziwi mnie to że przeważnie mają ludzie problemy ze sterownikiem i trybem awaryjnym przy rozgrzanym silniku a u nas 3 dni jest oki a pewnego dnia rano po nocy od razu nie zapala bo ta kontrolka z kluczem pedal nie reaguje, musi pochodzić z 5 min i normalnie zapala. Gdy już zapali jest oki, ma moc itp.
Dodam że gdy rozłaczylem pedał gazu/potencjometr sprawdziłem miernikiem napięcia i są oki, wiec raczej sterownik sprawny? Dodam że jak calkowicie odłącze pedał to ikona kluczyka z samochodem znika.
Byłem u znajomego który po podłączeniu kompa stwierdził że coś tam "fale" dochodza do EGR i dalej nie. Kazał go wyczyścic, po wymontowaniu okazało się ze EGR jest zaślepiony i ten grzybek jakby nie miał możliwości ruszania, zapieczony taki i tak myslimy sprawdzić na innym EGR, Dodam że jak odłączymy EGR to problem z rana nadal występuje , trzeba go rozgrzać z 10min żeby zapalił.
opelastrag
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 01 1973
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2001

19 Mar 2016, 21:24

opelastrag napisał(a):pojechaliśmy szybko na komputer i wyszło pare błędów, pan je skasował i kazał sprawdzić jak będzie jutro rano i jak będzie to samo to przyjechać i sprawdzić nowe błędy

Nie jedż juz więcej do tego mechanika - jak sądzi, że bez usunięcia powodu występowania błędów, wystarczy je skasować i sądzi, że po skasowaniu błędy nie pokażą się ponownie, to ja nie używałbym tak wielkich słów jak "mechanik"...
opelastrag napisał(a):za wszystko ciągle się płaci

Być może jest to właśnie sposób na przetrwanie tego mechanika - kasuje błędy bez usuwania przyczyny i w ten sposób oszukuje klientów zarabiając na nich.
P0300 - wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach. Wina może być po stronie cewki zapłonowj, przewodów zapłonowych, świec i kilku innych rzeczy.
P1600 - uszkodzenie programu sterownika
P1122 to problem z 2 czujnikiem położenia pedału gazu
P1120 -uszkodzenie korpusu przepustnicy - nieszczelność
P0335 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A". Ten błąd może być powiązany z P0300. Ale - czy po uruchomieniu silnika chodzi on normalnie, czy jest objaw, jakby nie pracował cały czas na wszystkich cylindrach? Układ zapłonowy nie ma przebić?
Generalnie proponowałbym podjechać do konkretnego mechanika, który zna się na diagnostyce. Być może, że faktycznie jest uszkodzony sterownik silnika, ale równie dobrze może być np. słaba masa sterownika. Trzeba sprawdzić, czego powodem jest błąd P1600.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2016, 13:07

A więc tak jak już odpali to jest oki, podczas jazdy ma moc i nie ma problemów. Tak jak mówiłem jedyny problem to odpalanie w niskiej temp i musi pochodzić chwile. Jeszcze objawem jest to iż falują obroty ale lekko wskazówka skacze i czuć pod siedzeniami skoki. Wyciągnałem EGR i wyszło że ten grzybek nie rusza się, podpiąłem go pod akumlator na krótko i nadal nic bo wiem że on jest sterowany elektronicznie ale wgl się nie rusza.. Tak wiec na poczatek chcemy wymienić ten EGR chociaż jakoś nie mam nadziei iż to rozwiąze problem z odpalaniem w niskich temp.
opelastrag
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 01 1973
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2001

20 Mar 2016, 13:40

zacznij od czujnika temp. silnika, parametry
odłącz od niego wtyczkę i sprawdź czy zapisze się błąd.
Astra G powinna mieć samodiagnozę.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

24 Mar 2016, 13:53

A więc tak wymieniłem EGR i o dziwo auto z rana na zimno już 2 dni nie wchodzi tryb awaryjny i nie wyskakuje auto z kluczykiem (nie wiem czy to przypadek czy przez to ze byly ciepłe noce).
A wiec na dzisiejszy dzień niby jest ok, tylko czasem pojawia sie ta ikona silnika check engine np gdy odpale ze trzy razy to jest a za czwartym już jej nie ma ale tylko tyle . Silnik ma moc nie ma problemów , odczytałem błędy z czystej ciekawości pedałem gazu i hamulca i ikonka auto z kluczykiem wymigała mi dwa błędy 1600 oraz 1550. Ten drugi to niby przepustnica u mnie sterowana elektrycznie. Niby problemów z autem na razie nie ma ale chyba przeczyszcze ją bo auto czasem na jałowym biegu podskakuje, nie są to falujące obroty tylko jest oki a tu nagle lekkie podrywanie pod siedzeniem co również by na nią wskazywało.
Chore jest to ze auto ma 148 tys przebiegu a niestety z rury wydechowej z tyłu chlapie olejem jak przystawi się ręke oraz na starych świecach (bo wymieniałem na nowe) były tak jakby opiłki co chyba by wskazywało na pierścienie bo chyba dużo oleju zjada... dziwne jak na auto z tak malym przebiegiem żeby już pierścienie się zjechały.
opelastrag
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 01 1973
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKYACTIV-D: rewolucyjne silniki Diesla Mazdy
    Docenione w Europie rewolucyjne silniki Diesla Mazdy zdobyły broniącą się przed olejem napędowym Japonię, a niebawem ruszają na podbój Ameryki. Unikatowe połączenie niezrównanych osiągów i oszczędności ...