27 Sty 2010, 18:49
kolega MotoAlbercik niebardzo zna się w temacie, a się wypowiada wprowadzając ludzi w błąd (mimo, że być może ma zakład z autoszybami), po prostu karygodne.. ;[
szyby przednia i tylna w tym modelu opla są wklejane klejem do szyb samochodowych, (ośmiorniczka to klej do niczego - dla mas, żeby napędzać rynek laików)
dodatkowo szyby te są "zabezpieczone" wciskanymi uszczelkami,
o tyle co uszczelka na tylnej szybie jest zbędna, a wręcz szkodliwa, bo woda, która się pod nią dostaje (zawsze jakaś woda dostaje się pod uszczelkę, dlatego powszechnie używa się już kleju w nowych konstrukcjach),
no i ta woda zostaje tam uwięziona tworząc rdzę itd., bez uszczelki jest lepiej (z doświadczenia wiem - wywaliłem ją po kapitalnym remoncie blacharki;]
o tyle na przedniej szybie uszczelka jest jeszcze w miarę zasadna - po bokach jest profilowana, by woda zbierana przez wycieraczki nie ściekała na boczne szyby, ograniczając tym samym widoczność (tak ścieka mi w transicie, który takiej uszczelki już nie ma - koszmar..)
moja rada - pojedź do serwisu z autoszybami, lub ASO opla, żeby szybę wycieli i na nowo wkleili, no i w czym się zgadzam z kolegą MotoAlbercik, potrzebna będzie nowa uszczelka (do jej wymiany trzeba zdemontować plastiki pod wycieraczkami, bo biegnie naokoło całej szyby, w sumie to i tak trzeba je zdemontować, żeby szybę wyjąć), być może trzeba też będzie blachę wnęki okna oczyścić z korozji i zabezpieczyć przed jej nawrotem