Opel corsa D 2007 LPG - problem ze złodziejem prądu

29 Sty 2019, 22:49

Witam serdecznie,

zmagam się z bardzo przykrym problemem, mianowicie coś chyba kradnie prąd z akumulatora, przez co akumulator pada po jakimś czasie.

Gdy wyjąłem go wczoraj, jego napięcie wskazywało na 7.5V, więc był całkowicie wyładowany. Podładowałem go do 13.2V i sprawdziłem, czy coś pobiera prąd na postoju.

Wskazywania miernika wskazywały na 0.047A - więc (chyba) wszystko ok.
Jednak to zaczęło się dziać, odkąd wymieniłem światło stopu oraz założyłem instalacje LPG. Dlatego też zmierzyłem prąd jeszcze raz, uwcześnie odłączając sekwencje i ku mojemu zdziwieniu miernik na postoju pokazał 0.005A, czyli prawie 8 krotnie mniej.

Pomiar powtórzyłem 3 razy, żeby mieć pewność - za każdym razem ten sam efekt. Sprawdziłem też alternator czy ładuje - miernik z 13.1V skacze na 14.3V jak uruchomie silnik, więc wszystko ok.

Moje pytanie brzmi:

Czy pomimo tego, że instalacja teoretycznie nadal bierze prąd w dopuszczalnych granicach - to czy jest to bezpośredni powód wyładowywania akumulatora? Jechać z tym do gazownika?
trusiak
Obserwowany
 
Posty: 1

02 Lut 2019, 22:50

trusiak napisał(a):- miernik z 13.1V skacze na 14.3V jak uruchomie silnik

A co to znaczy, że miernik skacze?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000