Opel insignia - przed czy po lifcie

08 Gru 2019, 15:11

Witam,
ostatnio pisałem o poradę w kwestii kombiaka, ale ostatecznie stanęło na sedanie insigni.
Chciałbym się was poradzić drodzy forumowicze. Mam pewien dylemat.
Zastanawiam się czy opłaca się dorzucić kasę do puli i kupić insignię po lifcie. rocznik 2013 po lifcie dostępne są już od 40-41k. Wersje przed liftem są do 35k.
Miał ktoś może styczność z obiema wersjami samochodu?
Nie licząc zmian w wyglądzie po lifcie, jest dotykowy panel, o tym panelu zdania są podzielone...to już raczej kwestia gustu , chyba, że się mylę. Słyszałem również, że wersje przed liftem lub do 2012 roku miały problemy z silnikiem, który okazał się wadliwy, ale tutaj zdania również były podzielone, niektórzy nawet robili wielkie oczy mówiąc, że to auto jest bezawaryjne.
Rozwieje ktoś moje wątpliwości ? :D

EDIT: chodzi o diesela.
Ostatnio edytowany przez grzesiek1201, 08 Gru 2019, 15:55, edytowano w sumie 1 raz
grzesiek1201
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Gru 2019, 15:53

grzesiek1201 napisał(a): Słyszałem również, że wersje przed liftem lub do 2012 roku miały problemy z silnikiem, który okazał się wadliwy


silnik nie był wadliwy tylko wadliwa była uszczelka na pompie oleju który trzeba zmieniać co jakiś czas jak się okazuje. Oczywiście jeżeli mowa o dieslu 2.0 CDTI
Ewentualnie tutaj parę słów o nim, aczkolwiek nie ze wszystkim bym się zgodził

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

08 Gru 2019, 16:19

Ja bym zaczął od tego że w ogóle auto nie jest warte tych pieniędzy. Można kupić coś ciekawszego jak np Mondeo. Dla mnie insignia to jakieś nieporozumienie, równie dobrze można kupić Chevroleta Cruze dużo tańszego. Muszę chyba wysmarowac obszerny artykuł o wrażeniach z jazdy na przestrzeni kilku tysięcy km.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Gru 2019, 18:43

Daje mi to trochę do myślenia,
poza mk4 zastanawiam się nad citroenem 5 III lub peugeotem 508.
Właśnie poczytałem sobie trochę tematów na forum i z tych 3 zwykle wygrywa mondeo.
W tym momencie mi również wydaje się być najlepszą opcją chociażby z tego względu, że jak na swoje gabaryty ma dużo miejsca w środku, bagażnik też nie należy do najmniejszych, zgrabnie wygląda choć insygnia ma bardziej "ekskluzywny" wygląd. Niektóre wersje mk4 mają nawet lepsze wyposażenie od przedliftowej wersji opla(a może nawet poliftowej). Bardziej pasuje mi również jako auto rodzinne(niestety kombi nie wchodzi w grę).

Jest w ogóle sens porównywać C5 i 508 do mk4 jako auto rodzinne? albo pod względem awaryjności silników diesela? a jesli już to jakie wersje będą najbezpieczeniejsze lub polecane?
grzesiek1201
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Gru 2019, 19:02

grzesiek1201 napisał(a):Bardziej pasuje mi również jako auto rodzinne(niestety kombi nie wchodzi w grę).


Jeśli wchodzi w grę tylko liftback to raczej tylko Mondeo, Insignia bez szału, C5 i 508 to tylko sedany lub kombi.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Gru 2019, 19:20

grzesiek1201 napisał(a):albo pod względem awaryjności silników diesela


W sumie nie ma sensu porównywać bo 2.0 to ten sam silnik.

grzesiek1201 napisał(a):Jest w ogóle sens porównywać C5 i 508 do mk4 jako auto rodzinne?


Jeśli nie kombi no mondeo liftback będzie po prostu najbardziej praktyczne przez o wiele łatwiejszy dostęp do bagażnika.

Jakąś alternatywą jest też laguna (liftback) ale będzie trochę mniejsza niż reszta.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automaster Show 2013 / relacja
    Na lotnisku w Kamieniu Śląskim 28 kwietnia odbyła się impreza Automaster Show 2013. Dla fanów motoryzacji przygotowanych było kilka testów sprawnościowych: jazda na trolejach czy test Stewarta, ale każdy mógł ...

09 Gru 2019, 13:33

Kao napisał(a):Ja bym zaczął od tego że w ogóle auto nie jest warte tych pieniędzy. Można kupić coś ciekawszego jak np Mondeo. Dla mnie insignia to jakieś nieporozumienie, równie dobrze można kupić Chevroleta Cruze dużo tańszego. Muszę chyba wysmarowac obszerny artykuł o wrażeniach z jazdy na przestrzeni kilku tysięcy km.


A to ciekawe. Przerobiłem obie insignie (przed i po lifcie) obie z silnikiem 2,0 CDTI oraz passata 2,0 TDI CR. Każdym z tych samochodów pokonałem przeszło 100 tys km.
Przez pryzmat kierowcy insignia bije passata. Lepiej jeżdzi, ma wygodniejszy fotel, nieco mniej pali. Przez pryzmat pasażerów passat bije insignie - tylna kanapa, bagażnik, cisza.
Moim zdaniem polift jest lepiej wykonany i nieco ładniejszy, choć bogata wersja przedliftu też się może podobać.
Co do astry czy cruza to jest przepaść (astrą J też zrobiłem 80 tys km).
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

09 Gru 2019, 13:43

diddy79 napisał(a):Przerobiłem obie insignie (przed i po lifcie) obie z silnikiem 2,0 CDTI oraz passata 2,0 TDI CR. Każdym z tych samochodów pokonałem przeszło 100 tys km.
Przez pryzmat kierowcy insignia bije passata. Lepiej jeżdzi, ma wygodniejszy fotel, nieco mniej pali.


A jak ze skrzynią biegów w Insignii? Wydaje mi się, że lewarek ma dość długi skok, a sama skrzynią jest zestopniowana typowo w trasę.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Gru 2019, 14:23

szóstka insigni jest długa. obrazowo - przy 3000 obrotów na szóstce passat ma 159 km/h, a insignia 174, dynamiki przy przyśpieszaniu od 90 na szóstce nie ma co oczekiwać ale na autostradzie na prawdę spoko.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

09 Gru 2019, 15:26

diddy79 napisał(a):Przez pryzmat kierowcy insignia bije passata.
chyba B4 :ok: chłopie przerobiłem ostatnio kilka insigni z przebiegami od 25 do 80k w wersji cosmo czyli najwyższej a dla mnie to bieda. Każdy ma inne wrażenia z jazdy, ja jeżdżę wieloma nowymi autami po kilka dziesięć, kilkaset km więc mogę sobie pozwolić na ich porównanie. Ja mam Insigni wiele do zarzucenia a inny jak np Ty będziesz zachwycony. Mi się nie podoba jej zawieszenie jej automat jej spalanie i jeszcze sporo innych rzeczy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Gru 2019, 18:56

Insignia A biorąc pod uwagę swoją cenę w salonie jest bardzo tandetnie wykonana. Do tego pływa w zakrętach
Mam insignię b i jest trochę lepiej ale i tak gorzej niż np. mondeo
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km