(opel) Vauxhall Astra 1.6 115HP benzyna Problem z wypadaniem zaplonu

25 Lut 2021, 07:33

Witajcie!

Przeszukałem wiele forów, nie znalazłem odpowiedzi na problem z którym sie borykam od początku. Główny błąd który mi co jakiś czas wyskakuje to wypadanie zapłonów, wczesniej pokazywało na którym cylindrze teraz już nie pokazuje, zwyczajnie co jakis czas wyskakuje. Byłem u mechanika nie raz, on rozkłada ręce bo mówi że nie wie co jest bo nie pokazuje na komputerze :o , wiec powiedział ze póki co bedzie kasował a jak coś wiecej pokaże to wtedy bedziemy naprawiać :x . Na początku powiedział że to uszczelka pod głowicą i dlatego tak sie dzieje, wiec wymienił pochodziło ok i znowu to samo :naughty:. Kupiłem listwe zapłonową i nowe świece, było ok przez jakiś czas teraz znowu to samo pokazuje w dodatku doszedł kod P0400 ze słabą efektywnością katalizatora. Gdzie szukać problemu?

Rozrząd, filtry, olej, listwa zapłonowa, świece, pompa wody. Wymienione

Przepraszam bo prawdopodobnie wyszło masło maślane wiec prosze o pytania to postaram sie odpowiedzieć. Pozdro!
BLACKDIIVIL
Nowicjusz
 
Posty: 10

25 Lut 2021, 07:42

Wymień czujnik położenia wałka rozrządu, częsty problem tego silnika.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12488
Zdjęcia: 80
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

25 Lut 2021, 07:58

Moge zapytać Cię za co on odpowiada i skąd ten wniosek że akurat to może być?
BLACKDIIVIL
Nowicjusz
 
Posty: 10

25 Lut 2021, 09:49

Czujnik PWR przekazuje sygnał do sterownika, jeżeli Sterownik widzi anomalie może (chodź nie musi) pokazywać wypadanie zapłonu.
Sprawdź najpierw ciśnienie na cylindrach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12488
Zdjęcia: 80
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

25 Lut 2021, 09:58

Sprawdzałem, mieściło sie w normie 125, 135, 140 i 150 od 1 do 4 cylindra,
BLACKDIIVIL
Nowicjusz
 
Posty: 10

25 Lut 2021, 10:25

Spróbuj wymienić czujnik na najtańszy jaki jest, on chyba z 40 zł kosztuje, jeżeli będzie reakcja no to trzeba będzie kupić oryginał bo te najtańsze szybko padają.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12488
Zdjęcia: 80
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najdroższe Lexusy na rynku wtórnym - jakie to dokładnie modele?
    Co wyróżnia marki premium? Większość ludzi odpowie zapewne, że wysoka cena zakupu. O ile bazowe modele takich marek są dziś wycenione całkiem przystępnie, nie ulega wątpliwości, że marki z górnej półki ...
    BMW Concept Z4 Coupé 2005
    BMW Concept Z4 Coupé zostało stworzone z myślą o kierowcach ze sportowym "zacięciem", którzy cenią wysokie osiągi, dlatego samochód zapewnia podróżującym uczucie przebywania tuż nad nawierzchnią, ...

  • 25 Lut 2021, 10:56

    Ciężka jest wymiana czy sam dam rade ?
    BLACKDIIVIL
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    25 Lut 2021, 11:11

    BLACKDIIVIL napisał(a):Sprawdzałem, mieściło sie w normie 125, 135, 140 i 150 od 1 do 4 cylindra,
    Tak sobie patrze na te parametry i widzę że masz spore różnice w kompresji szczególnie między pierwszym a czwartym cylindrem. Wartości podane są psi?
    - 125 psi (8.62 bar)
    - 150 psi (10.34 bar)
    Rożnica to prawie 1,7 bar i to jest sporo bo teoretycznie różnice ciśnienia na cylindrach nie powinny przekraczać 1 bar.

    To jest silnik A16XER?
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2638
    Zdjęcia: 11

    25 Lut 2021, 11:16

    O ile się nie mylę jest tam samo gdzie w 1.8 i 2.0 czyli pod kółkami walków (między nimi) , musisz zdemontować osłonę rozrządu.

    Fakt faktem ze troche ciśnienie nie równe co też może dawać błąd wypadania zapłonu.
    Czy gdy zaświeci się check to wkręca się powyzej 4.5 czy nie?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12488
    Zdjęcia: 80
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    25 Lut 2021, 11:37

    Mierzone było w barach, wujek Google powiedział ze między 6-10 jest ok i w tym przedziale się mieściło. Nie mam pojęcia czy to ten silnik. Check Engine zapala się średnio co 2 tyg. Dodam ze spalanie tez widzę duże bo na 25 l robie 60-70 mil
    BLACKDIIVIL
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    25 Lut 2021, 12:39

    Tu nie chodzi może o ciśnienie a bardziej o jego różnice miedzy cylindrami
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12488
    Zdjęcia: 80
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    25 Lut 2021, 12:41

    BLACKDIIVIL napisał(a):Mierzone było w barach
    Hm... to jakoś źle to zapisałeś. Co to za wartość 125 bo na pewno nie bar? Chyba że to jest 12,5 bar?

    Z którego roku masz auto, jaki to model Astry J?

    BLACKDIIVIL napisał(a):wujek Google powiedział ze między 6-10 jest ok i w tym przedziale się mieściło
    Trochę źle ci podpowiedział.

    Jeżeli to jest Astra J i silnik ten o który zapytałem czyli A16XER to stopień sprężania powinien wynosić 10,8 bar.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2638
    Zdjęcia: 11

    26 Lut 2021, 10:31

    Kao napisał(a):Fakt faktem ze troche ciśnienie nie równe co też może dawać błąd wypadania zapłonu.
    kontrolka .
    Zgadza się. I na 90% jest to wina tej różnicy ciśnień sprężania. Ważna jest raczej ta różnica między 1 i 4 oraz między 2 i 3. Wypadanie tego zapłonu jest tak naprawdę cały czas. Tyle tylko, że zanim sterownik silnika pokaże kontrolkę , to to wypadanie czujnik musi do sterownika przesłać kilka razy. W między czasie sterownik robi wszystko, żeby to wypadanie zapłonu zniwelować. I dopiero jak mu się nie uda, to wywali błąd. Często jest tak, że zanim sterownik zaświeci kontrolkę, zdążysz zgasić silnik. A potem po odpaleniu, wszystko "zaczyna" się od nowa. Dlatego nie za każdym razem wywali ci ten błąd.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17300
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Lut 2021, 12:29

    Ok panowie wiec teraz co mam robić ??. Uszczelka pod głowica wymieniona przecież, to gdzie leży problem
    BLACKDIIVIL
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    26 Lut 2021, 13:51

    w pierścieniach najprawdopodobniej
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12488
    Zdjęcia: 80
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km