Opel vectra 1.6 16v bez gazu

03 Kwi 2011, 22:40

Witam
Opel vectra 1.6 16v bez gazu. Po włączeniu zapłonu zapala się check engine po uruchomieni silnika kontrolka gaśnie, wyczytałem błąd i wyskoczyło 0135(Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy).

Także chyba sonda do wymiany ale właśnie chiałbym wiedzięc czy sonda może powodować dławienie silnika tz. że wolno reaguje na dodanie gazu? bo silnik dośc muł straszny :twisted:
Obroty na jałowym utrzymuje równiutko a spalanie benzyny tez ok.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez thomson_1990, 04 Kwi 2011, 12:36, edytowano w sumie 1 raz
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

03 Kwi 2011, 22:42

bardzo a nawet więcej prawdopodobne że tak :)
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

04 Kwi 2011, 09:47

thomson_1990 napisał(a):Po włączeniu zapłonu zapala się check engine po uruchomieni silnika kontrolka gaśnie, wyczytałem błąd i wyskoczyło 0135(Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy).

Zawsze tak jest, że jak włączy się zapłon to kontrolki się zapalają a jak uruchomisz silnik to wtedy gasną. A co do twojego błędu to jak chcek w trakcie jazdy się nie pali to błąd jest już zarejestrowany ale komputer jeszcze nie sygnalizuje go kontrolką. Wykasuj błąd i zobacz czy znowu go wykryje. Możesz też sprawdzić stan złączy i ewentualnie przeczyścić no i miernikiem sprawdzić napięcie na grzałce powinno być równe napięciu akumulatora. Przy okazji możesz sprawdzić jak oscyluje sonda.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

04 Kwi 2011, 12:35

Przyłączam się do opinii PrezesArtek - zachowanie kontrolki, które opisałeś, jest jak najbardziej prawidłowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Kwi 2011, 17:58

Ok że zachowanie kontrolki jest w porządku ale jeśli mimo to,komputer i tak wyrzucił mi bąd sondy to znaczy że coś jest nie tak,a tak jak wspomniałem samochód stracił troche koni.
Poprostu chodzi mi czy tak jak potwierdza Tibu1 mniejsza moc jest objawem sondy?
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

04 Kwi 2011, 19:57

To, że komp wywala błąd (nie widoczny na desce rozdzielczej) nie znaczy, że trzeba od razu wymienić sondę najpierw ją sprawdź jak oscyluje i jakie napięcie jest na obwodzie grzałki jak sprawdzisz dalej będziemy kombinować. Sonda lambda odpowiada za dawkowanie paliwa i jak najbardziej może być przyczyną utraty mocy.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    40-lecie Renault w Formule 1
    Renault informuje, że w ten weekend, w ramach Grand Prix Monako, uroczyście rozpocznie obchody 40 rocznicy zaangażowania marki w wyścigi Formuły 1. Renault rozpoczęło przygodę z Formułą 1 wraz z udziałem kierowcy Jean-Pierre ...

22 Kwi 2011, 19:09

Wram do tematu

A więc sonde mino wszystko zmieniłem błędu niewyrzuca ale i tak samochód jest strasznie mułowaty szarpie głównie do 3tys, gaśnie gdy ruszam :evil:
Dodam że wszystkie filtry wymienione
Samochód był jakiś czas temu sprowadzony z zagranicy i prawdopodobnie postał tam jakis czas po chmurką... znaczy niepracował. I z pomocą znajomych dochodzimy do wniosku że może wtryskiwacze sie zapiekły. Aaa i powyżej 3tys chodzi raczej sprawnie

Dodama jeszcze że ostatnio zauważyłem że objawy nasilają sie w znacznym stopniu jedynie gdy silnik jest ciepły a i ze spalaniem tez nietak dobrze jak mi się wcześniej wydawałomyśle że 10l to spokojnie łyka
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22