Opel Vectra 1.7 TDI coś straszliwie rzęźi

08 Sty 2008, 15:32

Witam.
Dzisiaj rano przyjechał do mnie klient Oplem Vectrą 1.7 TDI (silniczek isuzu). Mówił że coś strasznie rzęźi w silniku, był już u dwych mechaników a oni usterki nie zlikwidowali a pieniądze wzieli.
Jeden wymienił pasek rozrządu i napinacz ipmpę wody, bo ztwierdził że to wina napinacza albo pompy, ale to niepomogło.
Drógi podobno postawił na łożysko oporowe albo tarczę sprzęgłową, wymienił te części i nadal nic, wyje aż miło :-).
Właściciel strasznie się zdenerwował i przyjechał z tym do mnie.
Mówi że ten dziwny a zarazem bardzo głośny dźwięk pojawił się gdy rano odpalał samochód. Czasami po przejechaniu około 20km przestaje wyć, ale np przy ostrym skręcie w prawo znowu zaczyna. Dźwięk roznosi się po całym silniku, ale wydaje mi się że pochodzi ze skrzyni, lub jej okolic.
Macie jakieś pomysły? Ja lecę na warsztat i będę próbował dojść co tam niegra. Piszcie to co wam przyjdzie do głowy. Pozdrawiam!
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie
  • 08 Sty 2008, 15:55

    wyglada na to ze pasek sie slizga i wydaje taki dzwięk wymien pasek :) lub napnij bardziej bo ma za duze luzy :)
    mati222
    Początkujący
     
    Posty: 98

    08 Sty 2008, 16:49

    No to może sama skrzynia - łożyska lub za mały poziom oleju?Sprawdz też jeszcze,czy to nie sprzęgło - tamci mogli coś pooszukiwać z tymi wymianami.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Sty 2008, 16:56

    Jeżeli po przejechaniu penej odległości dźwięk ustaje a daje o sobie znać tylko przy skręcie w prawo to nie może być mechanizm różnicowy??
    MotoAlbercik jak myślisz??
    Hunter
    Początkujący
     
    Posty: 57
    Miejscowość: Będzin

    08 Sty 2008, 22:14

    Może być mechanizm różnicowy.Ale zastanawia mnie to,dlaczego rzęzi jak jest zimny?Prędzej by chyba rzęził jakby olej był rozgrzany,czyli rzadszy.No ale niczego nie można wykluczyć i warto to sprawdzić.Czasami najprostsza w rozwiązaniu sprawa nasparza wiele kombinacji.Wiem coś o tym... :) .
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Sty 2008, 00:07

    Osłuchaj pompę wtryskową.Jak jest OK to ściągnij miskę olejową i wyczyść siatkę w smoku od pompy olejowej.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      Nie pozwól, by zeszło ciśnienie z opon
      Zasada 3xP - Porządne opony, Profesjonalny serwis oraz Prawidłowe ciśnienie – to jedna z najważniejszych reguł w przypadku pojazdów. Dlaczego? Ponieważ zły wybór ogumienia, jego złe założenie lub obsługa, ...

    09 Sty 2008, 14:33

    Udało się problem rozwiązać i powiem szczerze była to błachostka.
    Sprawdziłem pompę oleju, pompę wtryskową, nawet alternator, pompa wodna i napinacze były nowe. Wszystko było sprawne w 100%, mechanizm różnicowy też.

    Przyczyną tych nieznośnych dzwięków był................ RORZUSZNIK.
    Ten silnik posiada rozrusznik ze wspomaganiem, z wałka który zazębia się z kołem zamachowym spadło zabezpieczenie i sprężyna, w rezultacie elektromagnes wyrzucał wałek, ale po rozruchu wałek ten nie chował się, tylko zostawał na kole zamachowym i rozrusznik cały czas się obracał, wydając przytym niemiłe dżwięki :-).

    Niby taka drobnostka a tyle zachodu. Nierozumiem tylko jak przy wymianie sprzęgła mechanik który próbował to naprawić wcześniej tego nie zauwarzył. Chyba z ciekawości zerknę i zobaczę czy tarcza sprzęgłowa i łożysko oporowe zostały naprawdę wymienione :-)

    Dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
    Golf IV GTI 1.8 TURBO
    Nissan Terrano II 2.7 TDI
    BMW 328
    Bolo1989
    Aktywny
     
    Posty: 439
    Miejscowość: Mazowieckie